en af de der morgener....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2012

Dinna88

Kan I ikke forsøge jer med at dele alle jeres penge op? Det gør vi herhjemme.

Fælles budget - hvert sit budget til egne ting (mobil, fitness, egenforsikring m.m.) og så konti til fælles opsparing + egne opsparinger. Alle pengene er rådet over, så der ingen rester er. Den rest der er når alt er betalt + smidt på fælles opsparing bliver delt i to. Har man hver især rester af de penge, så smider vi dem på vores egen opsparing den 30. i måneden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Klematis

Hvad lægger han penge til side til?
Til sig selv, eller til opsparing?
Hvis der er underskud sidst på måneden, giver jeg altså din mand ret. Man kan godt klare sig uden en sort Cardi og en selvbruner. Man klarer sig ikke så godt, hvis der er underskud sidst på måneden.
Måske i skulle lægge et budget sammen? Bare en tanke...

Anmeld

28. september 2012

baby012

Jeg ville altså også føle mig snydt hvis min kæreste gjorde alt det du gør der, og jeg så ikke havde råd til noget, det er trods alt også mine penge.. Her i huset har vi en fælles budget konto, madkonto, og opsparring.. Men vi har så også hver vores lønkonto, og opsparring.. På den måde bliver regningerne betalt og der er altid penge nok til mad, samtidig er vi selv herre over hvad det resterende beløb på bores konto skal gå til 

Anmeld

28. september 2012

Holbæktrunten

Førhen da vi havde flere penge ( inden hus, 2 biler og baby) havde vi en madkasse. Hvad der blev til overs blev lagt til side hver mdr, og så var der nok til en god ferie sidst på året. Derudover havde vi hver vores lommepenge. Lommepengene er nu kvittet, og jeg står som altid for økonomien. Vi får alle hvad vi har brug for, og det er det. Om 4 år har vi ca 3000 mere til os selv om mdr, så til den tid bliver alting lidt sjovere. Vi synes da begge at det var federe da vi havde masser af penge og kunne gøre som vi havde lyst, men nu prioriterer vi anderledes og er enige, så ingen større skænderier om økonomi her

Anmeld

28. september 2012

Finemoar<3

Prinsessen<3 skriver:

Kender i til trælse morgener ? hvor man skændes fra morgenstunden...

Vi diskutere penge og forbrug !

han syntes jeg bruger for mange penge, og vil nu havde jeg enten fortælle ham det beløb jeg har brugt når jeg køber noget (uanset hvad det er) eller jeg skriver det ned... for så vil han ligge det samme tid side...

det syntes jeg er alt for kontrolerende ! jeg må sku da godt bruge penge, det jo os mine penge.. men han mener han ikk kan ligge nogen til side Eller bruge nogen fordi så er vi i minus sidst på måneden fordi jeg såhar brugt nogle også..

Jeg fortalte ham at denne mdr mangler jeg , en sort cardigan, selvbruner spray og så skal jeg have tegnet mine øjenbryn op Igen (permanent) .. og så kommer den der HVEM SKAL DU IMPONERE ??? og du har da tøj Nok

jeg har fandme altid brugt selvbruner og villet se godt ud ! og mit tøj kan jeg ikke passe før jeg taber mig 10 kg ( fødte for 7 uger siden )

DISKUTERE I OGSÅ PENGE OG FORBRUG ?

Vi diskutere penge ja, men ikke forbruget!!

Anmeld

28. september 2012

MinNoah

Vi diskuterer det ikke ret meget - netop fordi vi har noget fælles og noget hver for sig.

Budgetkonto - en til fælles udgifter (og hver vores budget som fx mobilregning, "danmark" forsikring, min kærestes linser osv. )

Madkonto fælles.

Benzinkonto fælles.

Og så har vi hver især ca 2000 kr om måneden til vores eget forbrug. Så han køber det han har lyst til (han kan fx godt bruge 300 kr om måneden på at spille poker  - jeg syns jo det er latterligt, men han hygger sig med det så jeg brokker mig ikke, er jo ikke mine penge. Jeg kan derimod godt lide at gå i biffen med en veninde, spare sammen til en tøsetur med noget wellness osv. og det brokker hna sig heller ikke over - for det er jo mine penge) Dejlig nemt! og tror det kan spare mange par for mange diskussioner...

Når vores dreng mangler tøj, vintertøj osv. så betaler jeg fordi jeg får børnepengene ind på min konto.

Anmeld

28. september 2012

Bassemor<3

Prinsessen<3 skriver:

Kender i til trælse morgener ? hvor man skændes fra morgenstunden...

Vi diskutere penge og forbrug !

han syntes jeg bruger for mange penge, og vil nu havde jeg enten fortælle ham det beløb jeg har brugt når jeg køber noget (uanset hvad det er) eller jeg skriver det ned... for så vil han ligge det samme tid side...

det syntes jeg er alt for kontrolerende ! jeg må sku da godt bruge penge, det jo os mine penge.. men han mener han ikk kan ligge nogen til side Eller bruge nogen fordi så er vi i minus sidst på måneden fordi jeg såhar brugt nogle også..

Jeg fortalte ham at denne mdr mangler jeg , en sort cardigan, selvbruner spray og så skal jeg have tegnet mine øjenbryn op Igen (permanent) .. og så kommer den der HVEM SKAL DU IMPONERE ??? og du har da tøj Nok

jeg har fandme altid brugt selvbruner og villet se godt ud ! og mit tøj kan jeg ikke passe før jeg taber mig 10 kg ( fødte for 7 uger siden )

DISKUTERE I OGSÅ PENGE OG FORBRUG ?

nej det gør vi ikke. Vi snakker om tingene.

men hvis du spørger mig, så er fx. selvbruner spray ikke livsnødvendig hvis der kommer minus sidst på måneden. og du er kvinde, så jeg er sikker på du nok har et eller andet i skabet du kan passe

Anmeld

28. september 2012

M (:

Den slags skænderier har vi heldigvis aldrig. Det skyldes nok, at vi ikke bare har alle pengene smidt ind på en fælles, men at vi har hver vores økonomi vores fælles udgifter ligger på en økonomikonto (budgetkonto) og så har vi også en fælles opsparing. Men ellers har vi seperate konti. Derfor kan kæresten her kun smile (og måske ryste på hovedet) hvis jeg har købt nyt til mig selv  

Det er det samme herhjemme. Vi har en fælles budgetkonto, en madkonto med seperate hævekort og en babyopsparing. Og så længe den ene ikke stifter uovervejet og unødvendig gæld (som nok før eller siden vil blive den andens probelm), så kan vi bruge resten af vores penge som vi vil.. 

Og ja, de fleste måneder har manden flere penge end mig, men han arbejder også mere end jeg gør (ved siden af begge vores fuldtidsstudier) - så det er vel egentlig fair nok! (:

Anmeld

28. september 2012

DitteFisk

M (: skriver:

Det er det samme herhjemme. Vi har en fælles budgetkonto, en madkonto med seperate hævekort og en babyopsparing. Og så længe den ene ikke stifter uovervejet og unødvendig gæld (som nok før eller siden vil blive den andens probelm), så kan vi bruge resten af vores penge som vi vil.. 

Og ja, de fleste måneder har manden flere penge end mig, men han arbejder også mere end jeg gør (ved siden af begge vores fuldtidsstudier) - så det er vel egentlig fair nok! (:

Ja sådan er det jo

Og det med madkonto har vi også, med seperate kort smart smart. 

Hvis man kan undgå de dumme konfrontationer omkring økonomi med lidt ekstra planlægning af den, så er dét det hele værd da

Anmeld

28. september 2012

Mettefpigen

Jaa det har vi også.... Men hvis det er et problem og man har minus på kontoen så må du gemme bonerne på det du har købt (og det samme må han gøre) også må i kigge dem igennem når måneden er over....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.