Hvis jeg må give min tanke med, så tror jeg helt bestemt i gør alt det rigtige, det lyder det til. Indrager hende i dagligdagens gøremål, taler anerkendende til hende, osv.
Og så fornemmer jeg, at i er super usikre på jeres "måde" alligevel, siden det jo -af en eller anden grund- ikke virker efter hensigten (altså hendes "trods"). Og jeg tror det er dér den kikser - lillepigen kan jo godt fornemme at i kan blive usikre i visse situationer og dét gør at hun ikke rigtig ved hvordan hun skal begærde sig alligevel. Jeg tror hun har brug for, at i føler sikkerhed i den måde i gør tingene på - det kræver at i fortæller hinanden at dét i gør er godt nok! Så i også tror på det i situationen, for det er i situationen at man bliver "hylet ud af den" og usikker.
Dermed ikke sagt at hun så bliver engle-barnet, for det hun gennemgår skal hun jo have lov at gennemgå
hun skal jo have lov at blive rigtig rigtig vred osv. Men så er det vigtigt at feks. far ikke bliver opgivende hvis hun pludselig "hellere" vil have dig, så er der ikke andet for end at sige "nu er det lige far der hjælper dig" med et smil, og så lade hende være lidt sur. Det er helt okay
Ved ikke om det gav mening for dig. 
Anmeld