Et spørgsmål om børn og jul!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2012

MorDk

TeamRocket skriver:

Hvis det er en pludselig fix idé fra forældrenes side at droppe julen så ja. Men hvis man ikke fejre jul f.eks fordi man er en muslimsk familie så nej.

Enig ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2012

MortilElias2010

Miss Kat skriver:

Tænkte nøjagtigt det samme.

Andre trosretninger har jo også et væld af festlige traditioner, som vi andre går glip af. Så må det jo også være synd for os? Det er da ignorant at antage, det kun er synd for de andre, der ikke er ligesom os. I virkeligheden handler det vel mere om, at mange af os ikke er så oplyste omkring andre religioners traditioner og derfor ikke ved, hvad vi faktisk går glip af.

For mange børn handler julen jo mest af alt om gaver, og dét i sig selv, er vel ikke en specielt attråværdig tradition at have? Alle religioner (hvad jeg kender til), har traditioner hvor man fester, fejrer og glæder sig sammen, og det er da dét, der er værd at holde fast i. - Og misunde.

Anmeld

27. september 2012

morethanperfect

Nej det er ikke synd for de børn der ikke kender til julen , ikke ved hvorfor vi holder den og aldrig har holdt den ..

Men hvis en dreng på 8 år f.eks pludselig ikke skal holde jul som han plejer , ja så er det synd .. Syns jeg..  

Anmeld

27. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
aarhusmor skriver:

Det har de jo valgt. Men ja jeg synes det er synd for dem og for Jehovas vidners børn, at de kan se deres klassekammerater glæde sig sååå meget og ikke selv kunne være en del af det.

Men det betyder ikke at de ikke har lov til at vælge som de gør, og det betyder ikke at børnene ikke må bide det i sig, når de tilhører en anden trosretning. Det betyder blot at dem som er i undertal af børn, ikke kan glæde sig til det samme som flertallet af børn her i landet.

Vi har til gengæld to andre årlige fester, som mine børn glæder sig enormt til hvert år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.