Et spørgsmål om børn og jul!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.783 visninger
34 svar
0 synes godt om
26. september 2012

Bebsesmoar

Syntes du at det er synd for de børn hvis forældre har valgt at de ikke vil fejre julen??!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

M (:

Bebsesmoar skriver:

Syntes du at det er synd for de børn hvis forældre har valgt at de ikke vil fejre julen??!! 

Hm, det kommer vel an på, hvorfor de har valgt ikke at fejre jul og om barnet tidligere har været vant til at fejre jul..?

Anmeld

26. september 2012

Malene76

Bebsesmoar skriver:

Det afhænger for mig meget af omstændighederne. Inden jeg kender dem, kan jeg ikke udtale mig om det er synd eller ej.

KH Malene

Anmeld

26. september 2012

jydeinden

altså min far feks holder ikke jul som sådan hver andet år, og sådan har det været i de sidste mange år, da han er sosu hjælper.. om jeg synes det er synd? næhh for nogen skal jo passe de gamle som bliver tilbage, ligesom nogen skal arbejde på sygehuset mv

men udover det så tænker jeg vel at julen er hvad man gør den til

Anmeld

26. september 2012

FrkZier

Bebsesmoar skriver:

om det er synd?

det kommer meget an på omstændighederne - hvis det er et barn der aldrig har fejret jul fordi det ikke er i familiens traditioner.. så nej så synes jeg ikke det er synd..

_ muslimer fejre jo heller ikke jul, det da ikke fordi det synd for deres børn, de gør bare tingene anderledes

Anmeld

26. september 2012

TeamRocket

Hvis det er en pludselig fix idé fra forældrenes side at droppe julen så ja. Men hvis man ikke fejre jul f.eks fordi man er en muslimsk familie så nej.

Anmeld

26. september 2012

SussieThyssen

Bebsesmoar skriver:

Kun for dem, der har været vant til at holde jul, men ikke hvis de aldrig har prøvet hvad det er.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

26. september 2012

aarhusmor

Ja i Danmark er det. Fordi så mange børn gør det, og det er svært at være den eneste der ikke har det at se frem til

Anmeld

26. september 2012

FrkZier

aarhusmor skriver:

Ja i Danmark er det. Fordi så mange børn gør det, og det er svært at være den eneste der ikke har det at se frem til

hvad så med muslimer? er det synd for alle de muslimske børn der ikke holder jul?

Anmeld

26. september 2012

aarhusmor

FrkZier skriver:

hvad så med muslimer? er det synd for alle de muslimske børn der ikke holder jul?

Det har de jo valgt. Men ja jeg synes det er synd for dem og for Jehovas vidners børn, at de kan se deres klassekammerater glæde sig sååå meget og ikke selv kunne være en del af det.

Men det betyder ikke at de ikke har lov til at vælge som de gør, og det betyder ikke at børnene ikke må bide det i sig, når de tilhører en anden trosretning. Det betyder blot at dem som er i undertal af børn, ikke kan glæde sig til det samme som flertallet af børn her i landet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.