Muslimske kvinder kom lige på banen her :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

SussieThyssen

Mor og meget mere skriver:

Jeg oplever, at muslimske elever har fuldstændigt tjek på det og selv læser varedeklarationer eller spørger. Jeg synes også, det er rimeligt, at forældrene lærer deres børn at være opmærksomme på det - ligesom børn med allergi over for visse fødevarer tidligt bør lære at "passe på sig selv", fx i forhold til "skjulte" ingredienser som spor af jordnødder osv. 

Jo selvfølgelig, men nu tænker jeg på, at hvis man fx nu vil bage en kage, så ved man jo godt at der er ting man ikek skal bruge i kagen...men hvis der så yderligere er ting, som man slet ikke forestiller sig, der er svine-ingredienser i, så kan man jo let komme til at bruge noget af det i kagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
B&J skriver:

jeg viste det ikke...

men det syntes jeg da ikke er okay de putter noget svin i så ikke alle kan spise det.... men pyt muslimske kvinder plejer jo at være super gode til at lave kage og gode mad så de kan da også hygge sig

Det er jeg uenig i. Man har brugt gelatine i mange, mange år, og det kan altså ikke være fødevareproducenternes ansvar at ændre praksis af hensyn til et mindretal. De gør det jo ikke for at narre folk! 

Anmeld

26. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SussieThyssen skriver:

Jo selvfølgelig, men nu tænker jeg på, at hvis man fx nu vil bage en kage, så ved man jo godt at der er ting man ikek skal bruge i kagen...men hvis der så yderligere er ting, som man slet ikke forestiller sig, der er svine-ingredienser i, så kan man jo let komme til at bruge noget af det i kagen.

Ja, man kan let komme galt afsted - men de muslimske - og jødiske - elever, jeg har haft, har hellere sagt nej tak i tvivlstilfælde end løbet risikoen - og så har jeg faktisk også haft muslimske elever, som spiste de "forbudte" ting i smug og med fuldt overlæg. Vel at mærke store elever, som har været bevidste om det.

Anmeld

26. september 2012

Laulund87

Det er jeg uenig i. Man har brugt gelatine i mange, mange år, og det kan altså ikke være fødevareproducenternes ansvar at ændre praksis af hensyn til et mindretal. De gør det jo ikke for at narre folk! 

Enig

Og tænker at man som muslim går så meget op i ikke at spise svin, sætter man sig ordentligt ind i hvad man kan og ikke kan spise. Det kan man heldigvis også se her i tråden

Anmeld

26. september 2012

Marts<3

Frk. Himmelblå skriver:

Hvad mener du, der sker?

Det gad jeg sørme også og vide:-)))) 

Anmeld

26. september 2012

B&J

nej det ved jeg godt de ikke gør. men syntes da det er træls for dem de skal læse på alt for at se om der er noget i alle produkter...

men hver og sin mening

Anmeld

26. september 2012

PernilleogLouis

A&F skriver:

Ja selvfølgelig ved jeg det, tak. Vi spiser ikke noget med gelatine. På facebook er der en side der hedder halalguiden. Der kan du finde mad og slik med gelatine .

Tillader mig altså lige at spørge om noget her Må I gerne spise marcipan? Jeg laver nemlig kager og overtrække dem ofte med marcipan - der var så en muslimsk kvinde der bestilte en til din søn men der måtte ikke komme marcipan på da der var alkohol i - har en muslimsk veninde og hun havde aldrig hørt om det - siden bestilte den kvindes kusine en kage og hun syns også det lød underligt

Så nu må jeg lige spørge dig (håber det er okay)

Anmeld

26. september 2012

A&F

kicha skriver:

Tillader mig altså lige at spørge om noget her Må I gerne spise marcipan? Jeg laver nemlig kager og overtrække dem ofte med marcipan - der var så en muslimsk kvinde der bestilte en til din søn men der måtte ikke komme marcipan på da der var alkohol i - har en muslimsk veninde og hun havde aldrig hørt om det - siden bestilte den kvindes kusine en kage og hun syns også det lød underligt

Så nu må jeg lige spørge dig (håber det er okay)

Tak for dit spørgsmål ven. Tjaa jeg har nu aldrig købt marcipan med alkohol i, men tænker lidt at det jo bliver fordampet og derfor ikke er forbudt at spise . En bekendt som er datter til en kendt imam ( er død) i Kbh har undersøgt det med alkohol og fordampning, og hun sagde god for det

Anmeld

26. september 2012

A&F

SussieThyssen skriver:

Manner....det er jo en jungle......tænk hvor let man kan komme til at jokke i spinaten, hvis man har muslimske venner eller elever som lærer  

Kærligst
Sussie 

ja det er rigtigt, men mange er opmærksomme på det

Anmeld

26. september 2012

PernilleogLouis

A&F skriver:

Tak for dit spørgsmål ven. Tjaa jeg har nu aldrig købt marcipan med alkohol i, men tænker lidt at det jo bliver fordampet og derfor ikke er forbudt at spise . En bekendt som er datter til en kendt imam ( er død) i Kbh har undersøgt det med alkohol og fordampning, og hun sagde god for det

Tusind tak for dit svar Gik hjem og tjekkede bag på en af de pakker marcipan jeg bruger og ud fra det kunne jeg heller ikke se det men tak fordi du gad svare så kom jeg tættere på et svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.