Muslimske kvinder kom lige på banen her :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Vidste DU at der er svine gelantine i næsten alt vingummi, softice, flødeboller, V6 tyggegummi osv!! OG svinefedt i næsten alle knorr blandingerne?? Jeg er i chok. Var ikke klar over dette. Spiser i noget af det alligevel?? Og ved i om der er andre ting, med gemte svineting i?

Ja, det vidste jeg godt, og jeg læser ALTID varedeklarationenn inden, jeg køber noget

Ang din mand så har han spist i uvdinenhed, og det bliver han ikke holdt til regnskab for. Nu ved han/I det, og så må han fremover lade være med at spise det og servere det til jeres børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

MortilElias2010

Anonym skriver:

Vidste DU at der er svine gelantine i næsten alt vingummi, softice, flødeboller, V6 tyggegummi osv!! OG svinefedt i næsten alle knorr blandingerne?? Jeg er i chok. Var ikke klar over dette. Spiser i noget af det alligevel?? Og ved i om der er andre ting, med gemte svineting i?

Jep og er ikke muslim 

Anmeld

26. september 2012

MHB

Jeg vidste det også, selvom jeg ikke er muslim, men store dele af min omgangskreds er vegetarer.

I skal også være opmærksom på at fritureolie i nogle grillbarer er raffineret svinefedt kendt som:  Raffinol... 

Anmeld

26. september 2012

B&J

jeg viste det ikke...

men det syntes jeg da ikke er okay de putter noget svin i så ikke alle kan spise det.... men pyt muslimske kvinder plejer jo at være super gode til at lave kage og gode mad så de kan da også hygge sig

Anmeld

26. september 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg viste det ikke...

men det syntes jeg da ikke er okay de putter noget svin i så ikke alle kan spise det.... men pyt muslimske kvinder plejer jo at være super gode til at lave kage og gode mad så de kan da også hygge sig

Synes heller ikke at det er okay. Lige pludselig bliver det svært for mig at lave mad. 

Anmeld

26. september 2012

Frk. Himmelblå

A&F skriver:

Intet problem ven. Hvis din mand ikke har anet det, så sker der heller ikke noget,  . Men nu hvor han ved det, skal han være obs på det, ellers vil han som muslim blive stillet til regnskab for det.

Hvad mener du, der sker?

Anmeld

26. september 2012

AA10

Ja det vidste jeg, det er også i tunsalat og æggesalat, i remulade og i fiskefrikkedeler i vitaminpiller nogen slags ovs men hvis du er på fb så meld dig ind som af siger

Anmeld

26. september 2012

B&J

Anonym skriver:

Synes heller ikke at det er okay. Lige pludselig bliver det svært for mig at lave mad. 

nemlig

Anmeld

26. september 2012

SussieThyssen

A&F skriver:

Ja selvfølgelig ved jeg det, tak. Vi spiser ikke noget med gelatine. På facebook er der en side der hedder halalguiden. Der kan du finde mad og slik med gelatine .

Manner....det er jo en jungle......tænk hvor let man kan komme til at jokke i spinaten, hvis man har muslimske venner eller elever som lærer  

Kærligst
Sussie 

Anmeld

26. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SussieThyssen skriver:

Manner....det er jo en jungle......tænk hvor let man kan komme til at jokke i spinaten, hvis man har muslimske venner eller elever som lærer  

Kærligst
Sussie 

Jeg oplever, at muslimske elever har fuldstændigt tjek på det og selv læser varedeklarationer eller spørger. Jeg synes også, det er rimeligt, at forældrene lærer deres børn at være opmærksomme på det - ligesom børn med allergi over for visse fødevarer tidligt bør lære at "passe på sig selv", fx i forhold til "skjulte" ingredienser som spor af jordnødder osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.