Epi i Danmark og epi i USA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2012

Goldberg86

Madam Blå skriver:

Jeg fik selv epiduralen, men havde alligevel meget ondt, da jeg fødte. Og jeg brølede virkelig, og troede jeg ville revne hele vejen op, og så dø.. (underlige tanker man har når man ligger der hehe) Men så ondt havde jeg. Og så ser jeg en masse kvinder bringe deres børn til verden uden at sige et ord, og se helt rolige ud. Og ikke ligne nogle, der har ondt, fordi en baby er på vej ud.
Derfor tænkte jeg, om der mon var forskel, eller jeg bare har en uhyggelig lav smertetærskel.

Mener også fra dengang jeg se ER/skadestuen, blev "epidural" oversat med rygmarvsbedøvelse. Og den er ikke det samme, som den danske epidural.

ja se den smerte gik jeg ikk igennem, selvom mit oenske var at foede naturligt.. Men om det er den samme epidural vi har herovre, er den samme i dk, ved jeg virkelig ikk.. da min soester der foedte hjemme i dk, sagde jordmoderen ogsaa til hende at 90% faar epiduralen i usa, og kun 28% faar den i dk.. saa det er alligevel en ret stor forskel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Goldberg86 skriver:

ja det er derfor de tilbyder kejsersnit, saa de kan faa flere penge i lommen, det fik jeg ihvertfald af vide af vores boernelaege.. Men ja man betaler selv for det, medmindre man har en forsikring der daekker det..

Desuden er hospitalerne i USA i langt større risiko for at få sagsanlæg på halsen, hvis patienterne ikke mener, forløbet har været tilfredsstillende, og vælger man at takke nej til epidural, kan man blive mødt med krav om, at man skriver under på, at det er ens eget valg. 

Min bror er amerikansk gift, og hans kone - som ikke selv har født - er vantro ovet, at jeg har født uden smertestillende tre gange - det er åbenbart blæst op til at være ekstremt flippet og nærmest umuligt at gennemføre... 

Anmeld

25. september 2012

Goldberg86

Mor og meget mere skriver:

Desuden er hospitalerne i USA i langt større risiko for at få sagsanlæg på halsen, hvis patienterne ikke mener, forløbet har været tilfredsstillende, og vælger man at takke nej til epidural, kan man blive mødt med krav om, at man skriver under på, at det er ens eget valg. 

Min bror er amerikansk gift, og hans kone - som ikke selv har født - er vantro ovet, at jeg har født uden smertestillende tre gange - det er åbenbart blæst op til at være ekstremt flippet og nærmest umuligt at gennemføre... 

det tror jeg gerne.. man kan jo sagsoege om alt herovre.. latterligt Min laege syns ogsaa det var underligt at det var mit oenske at foede naturligt og kunne ikke forstaa at jeg takkede nej til ks..

Anmeld

26. september 2012

modesty

Madam Blå skriver:

Er der forskel på det, man kalder en epidural blokade i Danmark, og en epidural i USA? Nu har jeg set mange amerikanske fødsler, hvor kvinderne bare er MEGA seje under presseveerne. Tager det stille og roligt, og lader ikke til at have synderligt ondt. Er det mon en rygmarvsbedøvelse, de kalder "epidural", eller er jeg virkelig bare en pyller-røv? Eller er der forskel på, hvordan de virker på folk?

Jeg BRØLEDE under mine presseveer, og havde forfærdeligt ondt - men havde haft god gavn af min epidural i 2-3 timer inden.

Hilsen Kristina, der virkelig synes de er for vilde i USA (ellers er jeg en kylling ) hihi

Det er jo meget forskelligt hvordan man reagerer på en epidural. De af mine veninder der har fået en, havde ikke ondt under presseveer.

Men det havde jeg heller ikke, og jeg fik ikke smertelindring...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.