Madam Blå skriver:
Er der forskel på det, man kalder en epidural blokade i Danmark, og en epidural i USA? Nu har jeg set mange amerikanske fødsler, hvor kvinderne bare er MEGA seje under presseveerne. Tager det stille og roligt, og lader ikke til at have synderligt ondt. Er det mon en rygmarvsbedøvelse, de kalder "epidural", eller er jeg virkelig bare en pyller-røv?
Eller er der forskel på, hvordan de virker på folk?
Jeg BRØLEDE under mine presseveer, og havde forfærdeligt ondt - men havde haft god gavn af min epidural i 2-3 timer inden.
Hilsen Kristina, der virkelig synes de er for vilde i USA
(ellers er jeg en kylling
) hihi
Vi er nærrige med smertelindring til fødende i DK. I forhold til andre steder i den vestlige verden...
Så kunne godt forestille mig, at man i USA får lidt mere smæk på epiduralen.
Jeg brølede også som en forstyrret under presseveerne med min første. Og da havde jeg også fået epi tre timer før. De forsøger jo at medicinere således, at man stadig har sine nedre regioner uden for bedøvelse. På den måde, menes det, at det går bedst. Fordi man skal kunne mærke presset.
Jeg vil til hver en tid vælge at få epiduralblokade, hvis der er mulighed for det. Har prøvet både med og uden. Og det er ikke nemmere med, - men man kan være meget mere til stede. - Sært nok det samme argument, som mange bruger MOD at få bedøvelse

Anmeld