Epi i Danmark og epi i USA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2012

Faith

Tror måske osse der er forskel på hvornår den blir givet under en fødsel.

Da jeg fødte mine tvillinger fik jeg den kl 18 og drengene er født henholdsvis 21.30 og 21.50. Jeg mærkede overhovedet ikke mine presseveer! De måtte sige til mig hver gang jeg havde en ve og måtte presse. Det var en super underlig oplevelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

B&J

uhh det ved jeg ikke noget om...

men 5timer før jeg fødte havde jeg også fået en i ryggen... og det var dejligt for der fik jeg sovet lidt da mine veer gik igang kl 21.30 om aften

men syntes nu slet ikke det gjorde ondt at føde, det gjorde mere ondt fordi hun havde en finger for lige at hjælpe hinnen lidt væk av av av det gjorde ondt..

sagde til hende mange gange vil du ikke være sød at flytte dine finger det gør ondt, altså de gør ondt sagde jeg hihihihihihi jeg var vist meget høflig havde ellers troede jeg ville skrige og råbe og være totalt umulig

Anmeld

25. september 2012

LBK

Madam Blå skriver:

Er der forskel på det, man kalder en epidural blokade i Danmark, og en epidural i USA? Nu har jeg set mange amerikanske fødsler, hvor kvinderne bare er MEGA seje under presseveerne. Tager det stille og roligt, og lader ikke til at have synderligt ondt. Er det mon en rygmarvsbedøvelse, de kalder "epidural", eller er jeg virkelig bare en pyller-røv? Eller er der forskel på, hvordan de virker på folk?

Jeg BRØLEDE under mine presseveer, og havde forfærdeligt ondt - men havde haft god gavn af min epidural i 2-3 timer inden.

Hilsen Kristina, der virkelig synes de er for vilde i USA (ellers er jeg en kylling ) hihi

Så vidt jeg ved om epi-blokader så bruger man dem helst ikke i DK for at kvinden kan udnytte sine presseveer bedst muligt. Den er jo med til at hæmme evnen til at presse fordi man bl.a også bedøver musklerne. Det kan i de fleste tilfælde få fødslen til at trække ud og der er ikke godt hverken for barn eller mor.

Men man bruger dem når man kan se at kvinden HAR ondt og hun er flere timer fra den aktive fødsel. 

Dette lærte jeg da jeg var i praktik på en anæstesiafdeling. Men om det kun er det sygehus' holdning eller om det er generelt DET ved jeg ikke

Anmeld

25. september 2012

Den lykkelige

Jeg kender ikke lige til forskellen eller noget.. Men jeg fik epidural.. og jeg synes presseveerne var piece of cake!!! Men jeg fik også min epi sent i fødslen.. ca 2 timer før hun kom ud.. så jeg nød rigtig godt af den under presseveerne tror jeg.. jeg synes det var så nemt i forhold til de alm. veer.. 

Anmeld

25. september 2012

mor2011_

heldigvis er det ikke ligesom i usa de ved jo slet ikke at de er i fdslen jo de får epi fra start til slut de aner ikke at de skal presse nu når i ser alle de programer så siger jdm altid til hvornår de får presse veer forskel er at i dk slukker de for epi op til man er fuld udvidet,så man kan føde selv og mærke at man kan og skal presse

Anmeld

25. september 2012

Goldberg86

Jeg bor i USA og foedte min lille dreng herovre for 6 mdr siden, dog ved kejsersnit.. Men ja alle faar epiduralen herovre og man faar endda tilbudt kejsersnit naar man er i uge 25 eller deromkring.. Virkelig skraemmende.. Det handler om penge det hele desvaerre!!

Anmeld

25. september 2012

oerbaek

jeg kender ikk enoget til forskellen på DK og USA.

men jeg har selv prøvet at få epiduralen 1 gang og uden noget 2 gange og skulle jeg have en mere gjorde jeg det uden smerte lindring igen, man er mere til stede syntes jeg uden smertelindring i hverfald i form af epiduralblokaden. 

Anmeld

25. september 2012

LBK

Goldberg86 skriver:

Jeg bor i USA og foedte min lille dreng herovre for 6 mdr siden, dog ved kejsersnit.. Men ja alle faar epiduralen herovre og man faar endda tilbudt kejsersnit naar man er i uge 25 eller deromkring.. Virkelig skraemmende.. Det handler om penge det hele desvaerre!!

Det var da helt vildt. Hvilken Kulturforskel...??? Det er da mærkeligt synes jeg 

Anmeld

25. september 2012

Goldberg86

LBK skriver:

Det var da helt vildt. Hvilken Kulturforskel...??? Det er da mærkeligt synes jeg 

Ja meget.. De tænker desværre ikke så meget på deres patienter, men mest på deres egen pengepung!!

Anmeld

25. september 2012

mor-til-vanessa

det er det samme. som den er stærkere i USA skal jeg ikke kunne sige. men det er det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.