Far til kolik-barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2012

Team Putte

Bellas Mor skriver:

Isabella skreg også kun om aftenen. Fra kl. 17-21, 22 stykker.

Det var også super hårdt, både fysisk og psykisk. Men man kan trøste sig med at det kun er for en periode

Fra den ene dag til den anden stoppede det for os. Jeg gik og ventede, men hun lå bare og hyggede - ingenting skete. Turde ikke håbe på det, men dagen efter var det samme, og det vendte aldrig tilbage

Nu er hun 3 mdr. i dag så håber snart det stopper helt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Team Putte

Maja_4000 skriver:

Har ikke læst tråden

Men min kæreste tog det MEGET bedre end mig .. Nogle aftener/nætter måtte han trøste både mig og baby Hehe .. Jeg kunne slet ikke klare alt den gråd , følte mig bare som jordens dårligste mor !

Men han var SUPER god til at se på mig hvornår det var ved at være nok for mig , og så tog han over .. Så måske du bare skal lægge mærke til hvornår han ikke kan klare mere , og så tage over .. Så kan han gå ind i soveværelset og lukke døren efter sig - Eller sådan noget Så han lige får lidt ro alene .. Det hjalp i hvert fald mig

Her er bare så lydt i vores rækkehus at han ik kan flygte fra skrigeriet Og når jeg siger han skal køre en tur føler han at han svigter både mig og Ida ved at forlade den synkende skude

Anmeld

25. september 2012

L&V

Ud fra hva jeg har kunnet læse så er det kun om aftenen og ikke hver aften hun skriger, tænker lidt at det er ret "normalt" med så små børn.. Har i fået konstateret det er kolik???

Jeg ville skifte over til zoneterapi eller kranio sakral hvis det er tilfældet at det rent faktisk er kolik..

Vores datter havde det til hun var 4-5 måneder og det var absolut ikke kun om aftenen nogle aftner men hver eneste dag i flere timer i træk.. Vi svøbte hende og ellers hang hun i hendes slynge eller bæresele resten af dagen.. Jeg ville klart konsultere en læge for at være sikker på at det ikke er andet der driller

Anmeld

25. september 2012

kvinde84

Skouboe skriver:

Svøb hende, lad far gå ind i et halvmørkt rum uden en masse forstyrrende lyde og sæt ham til at gå i cirkler med monotone skridt. Nøglen her er at der ikke skal være noget der stimulerer yderligere, heller ikke snakken eller sang, han skal bare holde hende ind til kroppen så hun kan mærke ham og ellers skal han gå i cirkler. Skrigeri  om aftenen ender som regel altid med at ungerne bliver overstimulerede og så er man virkeligt inde i en ond cirkel, hvor alle forsøg på at trøste og distrahere bare gør ondt værre.

Denne her kan godt tage lidt tid i starten, men den virker, og far er bare bedre til den, fordi han har som regel mere fysisk styrke, og derfor bedre kan holde til at gå i cirkler med et spædbarn i en halv time. De bliver tunge til sidst, men det nytter ikke noget at bytte fordi så kommer der en ny forælder til, og det stimulerer og så gør man igen bare ondt værre.

Heelt sikkert et godt råd Her på færøerne har vi færøisk kædedans og kvæder, som er meget monotone. Et kvad kan have over 200 vers, og dansen er to skridt til venstre og et til højre. Min mand er ivrig færøisk danser/kvæder, så han har kværnet løs om aftenen, med min søn på armene. Vil ikke sige at min søn desideret falder i søvn af det, men han slapper totalt af og græder ikke så længe han går med ham sådan

Anmeld

25. september 2012

Maja_4000

Team Putte skriver:

Her er bare så lydt i vores rækkehus at han ik kan flygte fra skrigeriet Og når jeg siger han skal køre en tur føler han at han svigter både mig og Ida ved at forlade den synkende skude

Jeg kunne heller ikke lide at gå , selvom min kæreste synes at jeg skulle Engang imellem gik jeg f.eks. i bad med høj musik .. Jeg gjorde bare NOGET for at få tankerne et andet sted hen Så kunne jeg holde til lidt mere bagefter

Anmeld

25. september 2012

Rebecca55

Team Putte skriver:

Har indtil videre sendt farmand på ølsmagning, kina-mad og irsk pub på lørdag med bedste-vennen.. Han trænger nemlig til en pause fra bebs! Men det er sgu svært at få ham ud af døren! Han vil jo så gerne hjælpe med det hele, selvom han ik magter det.. Han føler han svigter os hvis han bare "forlader den synkende skude" og det er ligemeget hvor ofte jeg siger til ham at det jo ik er tilfældet

Det er vigtig at han ved at når baby bliver lidt større så kan han tage sin tørn og lege med jeres datter så du kan få lidt alene tid... Men hatten af for hans interesse for baby, det er vist ikke særlig mange mænd der synes det er specielt spændene.

Anmeld

25. september 2012

Team Putte

Månsson skriver:

Ud fra hva jeg har kunnet læse så er det kun om aftenen og ikke hver aften hun skriger, tænker lidt at det er ret "normalt" med så små børn.. Har i fået konstateret det er kolik???

Jeg ville skifte over til zoneterapi eller kranio sakral hvis det er tilfældet at det rent faktisk er kolik..

Vores datter havde det til hun var 4-5 måneder og det var absolut ikke kun om aftenen nogle aftner men hver eneste dag i flere timer i træk.. Vi svøbte hende og ellers hang hun i hendes slynge eller bæresele resten af dagen.. Jeg ville klart konsultere en læge for at være sikker på at det ikke er andet der driller

Vi har skam været omkring lægen og hun fejler intet udover de spændinger i nakke og ryg som kiropraktoren er ved at fikse..

Og det var hver eneste aften hun skreg før vi startede behandlinger.. fra 16-17 tiden til 21-22 tiden, non-stop.. Det er let at høre forskel på det skrigeri til hvis de er overtrætte eller overstimuleret.. Det er meget voldsomt når hun først går i gang

Man kan både have kolik i alm. forstand hvor de græder hele dagen, og så kan man f.eks. have mad-kolik hvor de kun græder efter at have spist, og så kan man have aften-kolik som vi jo så er rendt ind i hvor det kun er om aftenen de skriger Egentlig bryder jeg mig ik om at bruge ordet "kolik" for det dækker jo bare over gråd uden nogen forklaring.. Her er det blevet bedre efter vi er startet i behandling så det er oplagt at problemet med nakken og ryggen har en del af skylden, men skrigeriet er ik helt lagt på hylden endnu..

Anmeld

25. september 2012

Team Putte

Maja_4000 skriver:

Jeg kunne heller ikke lide at gå , selvom min kæreste synes at jeg skulle Engang imellem gik jeg f.eks. i bad med høj musik .. Jeg gjorde bare NOGET for at få tankerne et andet sted hen Så kunne jeg holde til lidt mere bagefter

Måske jeg bare skal være mere hård og sende ham ud af døren, men det er lidt en balancegang så han ik føler sig holdt udenfor eller frastødt.. Følelserne sidder rigtig langt ude på tøjet efterhånden 

Anmeld

25. september 2012

Team Putte

Rebecca55 skriver:

Det er vigtig at han ved at når baby bliver lidt større så kan han tage sin tørn og lege med jeres datter så du kan få lidt alene tid... Men hatten af for hans interesse for baby, det er vist ikke særlig mange mænd der synes det er specielt spændene.

Han vil rigtig gerne være med til det hele og det piner ham SÅ meget at han ik kan håndtere skrigeriet

Vi har lavet den aftale at jeg nok skal tage skrigeriet og så kan han gøre sig nyttig med at lave de praktiske ting som at ordne flasker og lave mad, som jeg ik har energi til når jeg først har siddet flere timer med skrigende baby... Det virker for ham så han føler han deltager og hjælper, bare på en anden måde

Anmeld

26. september 2012

Bellas Mor

Team Putte skriver:

Nu er hun 3 mdr. i dag så håber snart det stopper helt

Jeg krydser fingre for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.