Team Putte skriver:
Jeg har sagt til ham at jeg har overskud til at håndtere hende når hun skriger.. Hvis han ik kan overskue det så må han hellere lave noget praktisk frem for at sidde og se helt opgivende ud, for det gør det hårdere for mig at prøve at trøste 
Han føler bare han svigter både mig og Ida helt enormt når han ik kan rumme hende 
Det er en helt naturlig følelse han har. Det samme går min kæreste med. Men yan er så småt begyndt at lære at han bare er god på så mange andre måder.
Men først nu har han fået det bedre med det. Netop fordi isabella ikke kun kan bruge mig. Men at det kun er far der dur når hun skal puttes. For det får jo også min kæreste til at føle at han også godt kan bruges.
Men det er desværre noget der kommer i den lidt senere alder da børn er meget afhæningig af mor omkring det første år.
Men det er vigtigt at du forklare din kæreste at det er okay, og han er god på så mange andre områder. F.eks oplever man tit at det er far der bedst kan få baby til at grine hvor mor føler at hun må gøre noget forkert siden baby synes far er så sjov.
Mor er og har jo altid været den bedste trøster. Og det er jo ikke fordi far ikke dur. Tror bare det er det bånd der ligger imellem mor og barn.
Men snak med ham og når han er i en situation hvor det går godt. Så gør ham opmærksom på at der er han god. F.eks det med at få baby til at grine, så forklar at der er han jo rigtig god for barnet. Gør ham opmærksom på når han gør noget godt med barnet.
Ved godt det kan virke lidt underligt at rose din kæreste fordi han gør noget godt med barnet. Fordi de fleste tager det som en selvfølge at far skal kunne gøre den slags, for han har selv valgt at blive far.
Men nej det ligger ikke rigtig til mænd at have den fader rolle før barnet er større. Det ligger i kvinders natur at passe børn, da det kommer allerede som helt små hvor vi gerne vil lege med dukker og lign. Det ligger altså ikke til mænd. Og mange kvinder kan have svært ved at forstå det. Har selv været der.men har meget mere forståelse af det nu.
Man kan jo ikke forvente atfar kan gå ligeså meget ind i opgaven da det bl.a. Er moren der går hjemme med barnet og klart kender barnet bedre end faren.
Anmeld