Princesspigen skriver:
jeg har pt 3 katte, mine 2 og kærestens 1.. 
mine katte og jeg er lige flyttet ind i kærestens hus sammen med ham og hans gamle hankat..
men min hankat på 3 år har igennem det sidste ½ år stjålet og det bliver værre og værre
det startede med lidt kød og mad, så lærte jo bare at mad ikke skal stå uden opsyn..
men så udviklede det sig, nu stjæler han brød, opvaskebørster, skuresvampe(som han altså spiser)
karklude, jamen ALT! 
jeg elsker min hankat over alt på jorden, han er jo mega dejlig, men hvad gør jeg ved han stjæler på den måde ? 
bliver det ved vil min kæreste ikke have ham boende, og med en lille ny på vej her om 3 uger skal der ske noget NU, ellers ender jeg med at måtte af med ham
jeg har prøvet med forskrækkelser, vand, skælde ud, råbe højt, jamen syndes selv jeg har gjordt ALT
har i nogle gode råd eller triks der måske kunne hjælpe mig ? ? ?
er virkelig ved at være desperat
Min umiddelbare tanke er, at katten har brug for noget aktivering. Måske sammen med jer? Han får jo på sin vis en god portion opmærksomhed ved at stjæle ting, så måske det er det, han søger.
Træn jeres kat! Det er super aktivering og rigtigt sjovt. Man kan træne en kat som en hund, det kræver bare lidt mere tålmodighed. Jeg har selv trænet min søsters kat, i sit, dæk, komme på indkald, give high five, hoppe op på stol på signal osv. Det er kun fantasien der sætter grænser.