min kat stjæler, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

Miss Kat

Princesspigen skriver:

der er noget du har misforstået, han har altid været inde kat  men skal inden længe for første gang i sit liv lære at være ude, hvilke mor er lidt nervøs for  men det er jo deres natur så ja det vil jeg ikke tage fra dem nu de har muligheden

Ok. Så omskriver jeg den linje:

TS: Som Sussie siger, tror jeg også, det vil hjælpe når kattene kan komme ud. Det er simpelthen et udtryk for frustration og kedsomhed, vil jeg gætte på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

sus73

Princesspigen skriver:

jeg har pt 3 katte, mine 2 og kærestens 1..

mine katte og jeg er lige flyttet ind i kærestens hus sammen med ham og hans gamle hankat..  

men min hankat på 3 år har igennem det sidste ½ år stjålet og det bliver værre og værre  

det startede med lidt kød og mad, så lærte jo bare at mad ikke skal stå uden opsyn..

men så udviklede det sig, nu stjæler han brød, opvaskebørster, skuresvampe(som han altså spiser)  karklude, jamen ALT!

jeg elsker min hankat over alt på jorden, han er jo mega dejlig, men hvad gør jeg ved han stjæler på den måde ?

bliver det ved vil min kæreste ikke have ham boende, og med en lille ny på vej her om 3 uger skal der ske noget NU, ellers ender jeg med at måtte af med ham  

jeg har prøvet med forskrækkelser, vand, skælde ud, råbe højt, jamen syndes selv jeg har gjordt ALT  

har i nogle gode råd eller triks der måske kunne hjælpe mig ? ? ?  

er virkelig ved at være desperat  

Min umiddelbare tanke er, at katten har brug for noget aktivering. Måske sammen med jer? Han får jo på sin vis en god portion opmærksomhed ved at stjæle ting, så måske det er det, han søger.

Træn jeres kat! Det er super aktivering og rigtigt sjovt. Man kan træne en kat som en hund, det kræver bare lidt mere tålmodighed. Jeg har selv trænet min søsters kat, i sit, dæk, komme på indkald, give high five, hoppe op på stol på signal osv. Det er kun fantasien der sætter grænser.

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

rogerrasch skriver:

prøv at få ham tjekket for orm hos dyrlægen for en sikkerhedsskyld, normalt er en kat jo ikke alt ædende på den måde, men orm gør at de er evig sultende

han er igang med ormekur jeghar fået fra min gamle dyrlæge lige inden jeg flyttede.. han fik pille 2 i torsdags

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

Miss Kat skriver:

Ok. Så omskriver jeg den linje:

TS: Som Sussie siger, tror jeg også, det vil hjælpe når kattene kan komme ud. Det er simpelthen et udtryk for frustration og kedsomhed, vil jeg gætte på.

okay, tak

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

sus73 skriver:

Min umiddelbare tanke er, at katten har brug for noget aktivering. Måske sammen med jer? Han får jo på sin vis en god portion opmærksomhed ved at stjæle ting, så måske det er det, han søger.

Træn jeres kat! Det er super aktivering og rigtigt sjovt. Man kan træne en kat som en hund, det kræver bare lidt mere tålmodighed. Jeg har selv trænet min søsters kat, i sit, dæk, komme på indkald, give high five, hoppe op på stol på signal osv. Det er kun fantasien der sætter grænser.

jeg har forsøgt at træne ham før i tiden hvor jeg havde mere tid og overskud, men det virker virkelig som om han enten er for dum eller jeg er for dum for det kan ikke lykkedes bare at få ham ned og sidde  

Anmeld

24. september 2012

fairlady

vil også gætte på at er for at få opmærksomhed, eller for at vise, at han er boss og at du eller nogen andre ikke bestemmer over ham.

Så mit råd: 1:aktiver ham. Det kunne godt være at du skulle finde tricksne frem fra hylden igen, og se om det ikke ville lykkes for jer, at få noget positivt ud af det.

2: vær konsekvent! Sæt ham uden for rummet, hvis han hugger noget, eller sprøjt vand på ham HVER GANG. Uanset hvilken måde du vil vise ham på, at han ikke må, så tror jeg at det skal være den samme måde hver gang.

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

fairlady skriver:

vil også gætte på at er for at få opmærksomhed, eller for at vise, at han er boss og at du eller nogen andre ikke bestemmer over ham.

Så mit råd: 1:aktiver ham. Det kunne godt være at du skulle finde tricksne frem fra hylden igen, og se om det ikke ville lykkes for jer, at få noget positivt ud af det.

2: vær konsekvent! Sæt ham uden for rummet, hvis han hugger noget, eller sprøjt vand på ham HVER GANG. Uanset hvilken måde du vil vise ham på, at han ikke må, så tror jeg at det skal være den samme måde hver gang.

det sku måske ha været med fra start af, men kom lige til at tænke på, jeg tror ikke det er for opmærksomhed for han gør det mest om natten hvor vi sover og ikke kan holde øje med ham, om dagen ved han godt vi bliver sure så der gør han det ikke ret meget..  

Anmeld

24. september 2012

rogerrasch

Princesspigen skriver:

han er igang med ormekur jeghar fået fra min gamle dyrlæge lige inden jeg flyttede.. han fik pille 2 i torsdags

ja okay så er det lidt mystisk 

Anmeld

24. september 2012

Team Putte

Princesspigen skriver:

jeg har pt 3 katte, mine 2 og kærestens 1..

mine katte og jeg er lige flyttet ind i kærestens hus sammen med ham og hans gamle hankat..  

men min hankat på 3 år har igennem det sidste ½ år stjålet og det bliver værre og værre  

det startede med lidt kød og mad, så lærte jo bare at mad ikke skal stå uden opsyn..

men så udviklede det sig, nu stjæler han brød, opvaskebørster, skuresvampe(som han altså spiser)  karklude, jamen ALT!

jeg elsker min hankat over alt på jorden, han er jo mega dejlig, men hvad gør jeg ved han stjæler på den måde ?

bliver det ved vil min kæreste ikke have ham boende, og med en lille ny på vej her om 3 uger skal der ske noget NU, ellers ender jeg med at måtte af med ham  

jeg har prøvet med forskrækkelser, vand, skælde ud, råbe højt, jamen syndes selv jeg har gjordt ALT  

har i nogle gode råd eller triks der måske kunne hjælpe mig ? ? ?  

er virkelig ved at være desperat  

Har du været hos dyrlægen med den? At den spiser ting kan betyde bøvl med mavsen!

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

rogerrasch skriver:

ja okay så er det lidt mystisk 

han er genneralt en mystisk kat  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.