SussieThyssen skriver:
Han stjæler fordi han er frustreret og stresset...så enkelt er det.
Har I mulighed for at lave nogle katte-afsatser/hylder rundt om i huset, hvor de kan klatre op og lægge sig?
De er ret lette at lave, hvis din mand er lidt praktisk på fingrene.
Det kræver blot nogle spånplader, søm og skruer.
Og så køber man nogle af de der kokosmåtter i metermål, samt evt nogle lægter, og så laver man ellers hylder rundt om i huset, som de kan klatre op til og lægge sig i fred for de andre katte.
Din kat har nemlig brug for sit eget domæne, med hans egne legeting, som de andre ikke kan snuppe fra ham, eller sætte lugte på.
Hvad med tissebakker?
Har de hver deres?
Det er nemlig også vigtigt at de har deres egne tissebakker, evt adskilt i forskellige rum.
Kattes korttidhukommelse er kort og fungerer helt anderledes end vores opfattelse af tingene, og derfor forstår han ikke straf, han kan ganske enkelt ikke forbinde det med hændelsen, så ved at du straffer ham stresser du ham kun yderligere, så stop med det.
Så fat i søm og skruer, og få lavet små fristeder med legesager til ham, så vil det hurtigt hjælpe.
Og giv ham så nogle udfordringer.
Køb nogle af de der kasser med hulelr i hvor du lægger hans mad i, og som han så selv skal fiske ud, det giver også udfordring, så han ikke keder sig.

Kærligst
Sussie
hej sussie.. tak for dit svar 
desværre tror jeg bare ikke det er det der er problemet 
de har stort kradsetræ i forskellige nivuer, et hus på 118 km2 men flere værelser, hylder, skabe osv de kan være på, de må komme alle steder på nær vores borde..
masser af legetøj, og sove pladser, får masser af mad, har 2 kattebakker(ved der burdte være 3 men ved ikke hvor jeg skal gøre af en sidste) den ene bakke i størrelse kæmpe på stort badeværelse og den lidt mindre på det lille badeværelse.. 
han har 2 lege kammarater men kan os godt trække sig og være i fred..
hans ynglings sted at sove er i stuen op da de andre katte eller op ad mig på sofaen.. 
så jeg syndes ikke han virker stresset eller generet af de andre katte, og det er faktis ham der driller dem når de trækker sig hvor han som regl sagtens kan være i fred for dem når han sover