Lader du din mand have styr på jeres penge/hævekort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

maria_wlt

Her er ALT fælles... 2 dankort men SAMME lønkonto

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

1977

Profilbillede for 1977
Muhmi skriver:

Spørger simpelthen fordi jeg synes ofte jeg har lagt mærke til at nogle kvinder ikke lader deres mand/kæreste/samlever have et hæve/dankort, selvom de egentlig har fælles økonomi..

Herhjemme har vi begge hævekort.. Men skal manden alene i byen får han at vide hvad han skal købe, for han er super god til en masse impulskøb og derfor skal han specifikt have at vide hvad vi skal have..  Men vi har begge lige meget råderum over vores fælles penge og derfor er der selvfølgelig også plads til impulskøb fra begge sider af, nogle gange Jeg har en lille smule mere sans for penge end han har og derfor er det primert mig der har styr på pengene herhjemme, men han har ligeså meget ret til at bestemme hvad de skal bruges til som jeg har

Det er tilladt at svare anonymt

Jeg har svaret andet, for vi har efter 15 år ikke fælles økonomi  Og vi får det heller ikke. Vi har hver vores konto (og bank) men har en fælles madkonto.

Hvis man ikke har hvert sit kort til fælleskonti, eller at den ene er helt uansvarlig med sine penge - hvorfor har man så fælles økonomi? Det giver for mig ingen mening

Anmeld

23. september 2012

Lullaby

Altså det er nok mig der har styr på vores økonomi. Men han er lige så meget indover. Feks hvis vi har en slem mdr så er han godt klar over det og er med indover planlægning af mad osv. Det er primært mig der handler, simpelthen fordi han ikke gider. Han gør det hvis jeg beder ham om det men det er mig der kommer tidligst hjem og så handler jeg inden jeg henter unger. Han har også dankort så han kan bare hæve hvis han skal bruge penge. Dog er det sjældent at han gør det. Han regner med at tingene er her når han skal lave mad

Anmeld

24. september 2012

Nille-pigen

I vores forhold har vi hvert et hævekort men manden bruger stort set aldrig sit da han ikke kan holde styr på hvor mange penge han har... det er mig som tager mig af vores økonomi og jeg har da også fuldmagt til alle hans konti... 

er uddannet finansøkonom så det er derfor manden mener det er bedre at jeg tager mig af det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.