Lader du din mand have styr på jeres penge/hævekort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

Miss BananaHammock

Vi har ikke fælles konto, så har hver vores kort til vores lønkonto også har vi en fælle konto (mad mm. konto) hvor vi begge har kort til også.

Jeg er den der er forfærdelig til at lave impuls køb, så det er oftest manden der handler til hverdag. Tilgengæld køber jeg altid gaver og den slags.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

isabellasmor

Herhjemme er det mig det styre pengene jeg har kortene medmindre han skal ned og handle osv så får han det selvfølgelig med 

Anmeld

21. september 2012

snefnug

Muhmi skriver:

Spørger simpelthen fordi jeg synes ofte jeg har lagt mærke til at nogle kvinder ikke lader deres mand/kæreste/samlever have et hæve/dankort, selvom de egentlig har fælles økonomi..

Herhjemme har vi begge hævekort.. Men skal manden alene i byen får han at vide hvad han skal købe, for han er super god til en masse impulskøb og derfor skal han specifikt have at vide hvad vi skal have..  Men vi har begge lige meget råderum over vores fælles penge og derfor er der selvfølgelig også plads til impulskøb fra begge sider af, nogle gange Jeg har en lille smule mere sans for penge end han har og derfor er det primert mig der har styr på pengene herhjemme, men han har ligeså meget ret til at bestemme hvad de skal bruges til som jeg har

Det er tilladt at svare anonymt

Har stemt andet, da vi begge har dankort men det er mig der styre vores økonomi.

Grunden til at det er mig der styre den, er fordi jeg er den bedste pga af min uddannelse, og han altid han været en klovn til det.

Da vi i sin tid købte hus og derfor lage vores økonomi sammen, kigget bankmanden på mig og sagde at det nu var mit ansvar, da han viste hvor håbløs min mand var til det

Anmeld

21. september 2012

Kofoed.

Herhjemme er det mig der har styret det, jeg synes af ukendte grunde, at det er sjovt at lige budgetter og sådan, så han for ikke lov, ha ha. Men vi har begge kort, dog holder jeg oftest begge, da han ikke altid tænker før han køre kortet igennem, det gør jeg lidt oftere nogle gange giver han også mig hans kort, meget forskelligt.

Nu flytter jeg jo så fra ham og har selvfølgelig lagt budget for begge

Anmeld

21. september 2012

Kakao

Vi har fællesøkonomi og hver vores dankort. Vi er begge nogenlunde til at styre uden om fristelserne og kun købe hvad vi har råd til. Hvis vi trækker over en måned, så holder vi shoppepause (på nær dagligvarer selvf.) indtil kontoen er i plus igen.

Men men. Det er mig som opdager, hvis der er overtræk, mig der sørger for alt vedrørende netbank osv. Selvom han har nem-id, så logger han aldrig på netbank og tjekker op på det..

Så det er mig som fx siger, så nu har vi kun så og så meget til den næste uge, eller mig som siger: Vi har lidt ekstra penge, synes du de skal gå til en ny tørretumbler eller en ny cykel. Så snakker vi om det..

Det ville han aldrig opdage hvis der var overtræk.. Men han bruger generelt ikke særligt mange penge på sig selv, så jeg vil ikke sige, at han er uansvarlig.

Anmeld

21. september 2012

MilleRasmussen

Han har mastercard og betaler husleje, for det meste brændstof, hans lån hvor jeg betaler mad, gaver, diverse, mit blodfortyndende,strøm det kan ikke gå lige op da han har fast job og jeg er under uddannelse, men vi er fælles om det hele i sidste ende 

Anmeld

21. september 2012

TR

Muhmi skriver:

Spørger simpelthen fordi jeg synes ofte jeg har lagt mærke til at nogle kvinder ikke lader deres mand/kæreste/samlever have et hæve/dankort, selvom de egentlig har fælles økonomi..

Herhjemme har vi begge hævekort.. Men skal manden alene i byen får han at vide hvad han skal købe, for han er super god til en masse impulskøb og derfor skal han specifikt have at vide hvad vi skal have..  Men vi har begge lige meget råderum over vores fælles penge og derfor er der selvfølgelig også plads til impulskøb fra begge sider af, nogle gange Jeg har en lille smule mere sans for penge end han har og derfor er det primert mig der har styr på pengene herhjemme, men han har ligeså meget ret til at bestemme hvad de skal bruges til som jeg har

Vi har begge et hævekort  

Vi har hver vores løn konto  Og fælles mad kort ..

Vi har begge styr på pengene, det går bare lidt vild for sig når kæresten er i byen hihi ... 

Anmeld

21. september 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
B&J skriver:

vi hæver på hindens kort og ordner budgettet sammen ja vi gør det sammen fælles

det samme her

Anmeld

21. september 2012

Plysbjørnen

Muhmi skriver:

Min mand vil ikke... Han har mastercard lige som mig, og bruger penge lige som mig, dog er han bedre til at undgå impuls køb end mig

Anmeld

21. september 2012

Muffinmus

Vi har separat fælles økonomi..dvs vi deler udgifetr osv men får løn på hver vores konto og har hvert vores hævekort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.