Lader du din mand have styr på jeres penge/hævekort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

ano14316

Her er det helt klart manden der har bukserne på når det vedr. økonomi.. jeg er fuldstændig uansvarlig, hvis jeg skal være 100% ærlig.. Og det er bestemt ikke fordi jeg ikke meget gerne vil være god til at passe på pengene, jeg kan bare ikke. Men jeg er blevet meget bedre.. 

Men det er også en lidt svær situation, da jeg tjener det dobbelte af ham, så det er "mine" penge vi lever af, og vi har ikke fælles økonomi, og vi sidder stramt i det, så der skal ikke ret meget til at være uansvarlig, kom f.eks. til i går at købe lidt ekstra gaver lidt vores søns 1 års for 150 kr, da der var tilbud på little people i føtex. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

helle85

Muhmi skriver:

Spørger simpelthen fordi jeg synes ofte jeg har lagt mærke til at nogle kvinder ikke lader deres mand/kæreste/samlever have et hæve/dankort, selvom de egentlig har fælles økonomi..

Herhjemme har vi begge hævekort.. Men skal manden alene i byen får han at vide hvad han skal købe, for han er super god til en masse impulskøb og derfor skal han specifikt have at vide hvad vi skal have..  Men vi har begge lige meget råderum over vores fælles penge og derfor er der selvfølgelig også plads til impulskøb fra begge sider af, nogle gange Jeg har en lille smule mere sans for penge end han har og derfor er det primert mig der har styr på pengene herhjemme, men han har ligeså meget ret til at bestemme hvad de skal bruges til som jeg har

Det er tilladt at svare anonymt

vi har begge visa elektron men hvis der er noget han vil have spørg han mig først da han aldrig ved hvad der stå på kontoen (han gå ikke så højt op i det)

Anmeld

21. september 2012

Hvem?

Spørger simpelthen fordi jeg synes ofte jeg har lagt mærke til at nogle kvinder ikke lader deres mand/kæreste/samlever have et hæve/dankort, selvom de egentlig har fælles økonomi..

Herhjemme har vi begge hævekort.. Men skal manden alene i byen får han at vide hvad han skal købe, for han er super god til en masse impulskøb og derfor skal han specifikt have at vide hvad vi skal have..  Men vi har begge lige meget råderum over vores fælles penge og derfor er der selvfølgelig også plads til impulskøb fra begge sider af, nogle gange Jeg har en lille smule mere sans for penge end han har og derfor er det primert mig der har styr på pengene herhjemme, men han har ligeså meget ret til at bestemme hvad de skal bruges til som jeg har

Vi har begge visa dankort og ingen problemer med det og køber det vi nu syntes vi mangler - det er slet ik hver gang vi spørger hinanden - faktisk sjældent det sker 

Anmeld

21. september 2012

FruStolpe

Muhmi skriver:

Vi har fælles økonomi, og har begge visakort til den samme konto.

Her har vi ikke noget med "lommepenge" vi kan begge bruge af vores rådighedsbeløb som vi synes.

Dog taler vi altid om større indkøb

Anmeld

21. september 2012

TeamRocket

Min mand er ludoman, dog ikke aktiv, så jeg så gerne han ikke havde et kort til vores fælles konto fordi jeg nogle gange får en snert af angst for han falder i- men han nægter at lade sig kastarere siger han.. Og jeg hader tanken om at skulle kastarere ham. Så jep, vi har lige meget råderet over pengene. Han bruger dog langt flere penge end jeg gør, men så længe det ikke er på spillemaskiner så er jeg ligeglad, vi mangler jo ikke ligefrem.

Anmeld

21. september 2012

-Sigrid-

Jeg er som oftest overblikket, men vi har fælles konto (og er gift) og vi har begge dankort

Vi klatter ikke meget med pengene

Anmeld

21. september 2012

twinny

Her sætter han alle sine penge ind på min konto. Så bruger vi bare mit kort fælles. Her er der ingen der styre noget. Jeg har bare nogle kontoer der er til bil og meget andet. Derfor sætter han dem ind på min.

Anmeld

21. september 2012

raca

helt fælles.. vi er voksende mensker og kan fint styre hvad vi bruger og ikke bruger.. og alle får det de har brug for.. og næææ vi har ikke mange penge...

og ja vi har 2 visa dankort. et til hver.

Anmeld

21. september 2012

An&Jo

Vi er 100% fælles, vores løn går ind på samme konto, og vores ting bliver trukket fra den samme budget konto, og ja vi har begge et kort dertil..

Hvem der har mest styr på hvad det svinger meget, i perioder er det mig og i andre perioder er det ham..

Anmeld

21. september 2012

Clisolka

MariaE skriver:

Vi har separat fælles økonomi..dvs vi deler udgifetr osv men får løn på hver vores konto og har hvert vores hævekort.

Det er det samme her 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.