Lader du din mand have styr på jeres penge/hævekort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: ??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.528 visninger
33 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. september 2012

Muhmi

Spørger simpelthen fordi jeg synes ofte jeg har lagt mærke til at nogle kvinder ikke lader deres mand/kæreste/samlever have et hæve/dankort, selvom de egentlig har fælles økonomi..

Herhjemme har vi begge hævekort.. Men skal manden alene i byen får han at vide hvad han skal købe, for han er super god til en masse impulskøb og derfor skal han specifikt have at vide hvad vi skal have..  Men vi har begge lige meget råderum over vores fælles penge og derfor er der selvfølgelig også plads til impulskøb fra begge sider af, nogle gange Jeg har en lille smule mere sans for penge end han har og derfor er det primert mig der har styr på pengene herhjemme, men han har ligeså meget ret til at bestemme hvad de skal bruges til som jeg har

Det er tilladt at svare anonymt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

Nadia&Daniel

Muhmi skriver:

Spørger simpelthen fordi jeg synes ofte jeg har lagt mærke til at nogle kvinder ikke lader deres mand/kæreste/samlever have et hæve/dankort, selvom de egentlig har fælles økonomi..

Herhjemme har vi begge hævekort.. Men skal manden alene i byen får han at vide hvad han skal købe, for han er super god til en masse impulskøb og derfor skal han specifikt have at vide hvad vi skal have..  Men vi har begge lige meget råderum over vores fælles penge og derfor er der selvfølgelig også plads til impulskøb fra begge sider af, nogle gange Jeg har en lille smule mere sans for penge end han har og derfor er det primert mig der har styr på pengene herhjemme, men han har ligeså meget ret til at bestemme hvad de skal bruges til som jeg har

Vi har fællesøkonomi - har begge dankort med kreditgrænse på 3000.- hver.. Vi har hver 1000.- i lommepenge pr. mdr. (udover kreditgrænsen, men den bruger vi meget meget sjælden)

Anmeld

21. september 2012

MyLove E

Han har dankort og jeg har master card. Vi har ikke fælles konto men vi har stadig fælles. Da den der har kortet med betaler:-)

Anmeld

21. september 2012

Anonym

Min mand har ingen sans for penge. Har han penge på kontoen er de væk i løbet af et par dage. Han tager det som en selvfølge, at jeg har penge tilbage til at betale mad, bleer og benzin resten af måneden.

Jeg har nul kroner til mig selv, fordi han altid bruger alle sine penge fuldstændig ukritisk. Dermed må mine penge altid gå ubeskåret til regninger og praktiske udgifter. Det er fire år, siden jeg sidst var hos frisøren - og det var en gave. Han lover mig ofte penge til regninger, når han får løn, men når det kommer til stykket, er der altid lige et eller andet andet, han synes er mere vigtigt. Det har så resulteret i, at jeg er blevet registreret som dårlig betaler, fordi jeg ikke har kunnet betale mine regninger. Før jeg traf ham havde jeg aldrig så meget som overtrukket min konto.

Jeg er bitter. Jeg har været dum, at jeg har stolet på ham så mange gange.

Han får ALDRIG et hæve kort til min konto!

Anmeld

21. september 2012

HeXeri

Muhmi skriver:

Vi har begge dankort, fælles økonomi og vi har begge lige meget styr på budgettet. Hver morgen finder vi ud af hvem der skal handle, hvad der skal handles..

Orker bare slet ikke en mand der ikke kan sørge for sig selv i alle livets henseender - heldigvis endte jeg ud med at lave baby på en der kan  

Anmeld

21. september 2012

Carina:-)

Vi har fællesøkonomi og hvert et str dankort.

Der er ingen restriktioner for nogen af os.

Vi er begge lige gode til at bruge penge,men så længe vi ikke har problemer med at kontoen står i minus er det ligegyldigt.

Anmeld

21. september 2012

Muhmi

HeXeri skriver:

Vi har begge dankort, fælles økonomi og vi har begge lige meget styr på budgettet. Hver morgen finder vi ud af hvem der skal handle, hvad der skal handles..

Orker bare slet ikke en mand der ikke kan sørge for sig selv i alle livets henseender - heldigvis endte jeg ud med at lave baby på en der kan  

Anmeld

21. september 2012

SussieThyssen

Muhmi skriver:

Ja selvfølgelig har han det. Vi har begge to mastercard, og handler hver for sig når det passer, eller sammen, når det passer.

Vi har også altid styr på hvad vi mangler i huset, og har et fast beløb vi må handle for hver uge, så derfor aftaler vi altid hvem der handler den dag eller den uge.

Ingen af os klatter med pengene, for det har vi ganske enkelt ikke råd til, når jeg er på fleksydelse og han pt går sygemeldt, og det ville vi heller ikke have hvis vi begge var i job.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

21. september 2012

klmf

Jeg vil ikke have fælles økonomi, forstået på den måde, at vi hver især har en privat konto, hvor løn går ind. Derfra trækkes der så til den fælles budgetkonto og til husholdningskontoen, som vi begge har dankort til. Så vi deler de fælles udgifter, men ellers er det forskelligt hvad vi har til rådighed - p.t. ikke ret meget, da han er på SU og kun lige kan bidrage til de faste udgifter og jeg betaler så alt andet

Anmeld

21. september 2012

B&J

vi hæver på hindens kort og ordner budgettet sammen ja vi gør det sammen fælles

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.