Jeg faldt lige over en dokumentar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

MortilElias2010

SussieThyssen skriver:

Som med alle andre "hellige kæpheste", så får videnskabet sine ideer ind imellem, og det vil jeg blæse en hat.

Det handler om at bruge sin sunde fornuft.
Naturligt sukker er en del af de levnedsmidler vi alle indtager.
Det man skal holde sig fra er kunstige sødestoffer, og holde igen på det naturlige sukker.
Men gå hen og blive fanatisk..det er ganske enkelt noget pjat.

Kærligst
Sussie 

Guldkorn igen igen Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

MissMona

Til jer der kalder det fanatisk i denne tråd, hvad er jeres definition på en fanatiker og hvad siger I til de fakta der blev givet i programmet?

Anmeld

19. september 2012

B&J

Kellie skriver:

Er helt enig. Efter vi begyndte at købe øko rørsukker kan vi heller ikke rigtig lide det helt alm hvide sukker. Men ja det bliver jo hurtigt lidt dyrt at købe alternative produkter.

ja det er nemlig dyre... men sukker er min svaghed så heller undvære

Anmeld

20. september 2012

JustMe

MissMona skriver:

Popcorn er vores erstatning for den gamle fredagshygge/slik, da det erstatter vores tidligere ædegilde i stivelsesholdige-chips med fedt, sukker og e-mærker i. Det var også derfor jeg nævnte det. Dog styrer vi mængden af fedt og salt det bliver poppet i. Men det er kun om fredagen vi får os en bowle med det. Og ikke hver fredag. Men du har ret. Det er et af syndeområderne. Vi har et par stykker, som i mine øjne er syndeområder. Men i andres, ville det ikke være noget. For at nævne præcis hvilke:

*popcorn
*æblejuice
*80% chokolade
*Til særlig begivenhed - lidt fåre eller gede ost (4-5 gange om året)
*Rismælk i kaffen 0-1 gang om dagen.

Det var vist det efter hvad jeg kan huske

Tak for svaret  Det er spændende at høre lidt om bevæggrundende bag andres valg, som minder om ens egne

Anmeld

20. september 2012

JustMe

Som med alle andre "hellige kæpheste", så får videnskabet sine ideer ind imellem, og det vil jeg blæse en hat.

Det handler om at bruge sin sunde fornuft.
Naturligt sukker er en del af de levnedsmidler vi alle indtager.
Det man skal holde sig fra er kunstige sødestoffer, og holde igen på det naturlige sukker.
Men gå hen og blive fanatisk..det er ganske enkelt noget pjat.

Kærligst
Sussie 

Men bare fordi de fleste indtager det, gør det jo ikke automatisk sukker uskadeligt   Jeg synes, det er fint at folk har hver deres grad af "fanatisme" (som nogle vil kalde det) i forhold til deres indtag af sukker og kulhydrter/stivelse generelt. Men at raffineret sukker gør mere skade end gavn er efterhånden blevet temmeligt svært at modbevise. Hvorfor så ikke leve efter det, hvis man har lysten og muligheden?

Anmeld

20. september 2012

SussieThyssen

JustMe skriver:

Men bare fordi de fleste indtager det, gør det jo ikke automatisk sukker uskadeligt   Jeg synes, det er fint at folk har hver deres grad af "fanatisme" (som nogle vil kalde det) i forhold til deres indtag af sukker og kulhydrter/stivelse generelt. Men at raffineret sukker gør mere skade end gavn er efterhånden blevet temmeligt svært at modbevise. Hvorfor så ikke leve efter det, hvis man har lysten og muligheden?

Det kan man da også godt, så længe man bare ikke gør det til en hellig ko.
Der er også vegetarer og al den slags, og det er da også fint nok, fred være med det, men set med mine øjne er det alt, alt for fanatisk.

Anmeld

20. september 2012

Carina:-)

Her spiser vi varieret og normalt.

Altså pasta,ris,kartofler ,brød osv osv.

Synes det er bekymrende at sukkerhysteriet er begyndt at vise sig ved at der bliver indlagt børn pga fejlernæring.

Da jeg sidst var indlagt med min yngste,lå der en med en 10 mdr gammel pige der var underernæret fordi de levede af salat og kød ,og ingen stivelse og det samme gav de pigen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.