Dustmuz skriver:
Nu spørger jeg bare..
hvor for i jeres calcium fra?? (kalk)
så vidt jeg har hørt og læst mig til, så er det ikke sundt at fjerne stivelse helt fra ens kost..
og ved fra min fars ernærings expert og kost vejleder (2 personer) at leve af salat, frugt, grøntsager absolut heller ikke er sundt (igen det med stivelse)
de fleste nødder indeholder en stor mængde fedt..
men nu var det hovedsagligt jeres Calcium jeg var interesseret i.
hvad med D Vitamin (fisk og æg)
Vi spiser massere af grøntsager, fx kål og brocolli og mandler som er rigt på kalcium. +vi tager et supplerende kalk-tilskud idet vi ikke spiser eller drikker mælkeprodukter.
Stivelse er en god energikilde, men tjener derudover intet formål, men vi får fint vores energi fra den øvrige del af vores mad. Der er også stivelse i noget af det mad vi spiser. Men den hurtige stivelse går vi udenom! (Brød, pasta, hvide ris)
Vi spiser både fisk og æg og vi tager også D-vitamin supplement.
De fedtstoffer der er i nødder og mandler og frø er de sunde fedtstoffer. Så længe jeg holder øje med at jeg ikke bliver for tyk, gør de ingen skade! Hjerne har faktisk brug for de fedtstoffer.
Jeg har fået taget prøver ved lægen for at tjekke om jeg mangler noget efter vi har lagt kosten om, hvilket jeg synes man har ansvar for at gøre hvis man laver en drastisk kost-omlægning, og alle tal så fine ud. Det jeg gør virker på min krop!

Men jeg har tænkt mig at holde øje med flere tjek i fremtiden også. Pt. Imens jeg prøver at blive gravid, tager jeg supplerende vitamintilskud bl.a. i form af Baby-me-now. Bare for at være på den sikre side. Men lægetjekket blev foretaget inden jeg tog disse og der så tallene altså fine ud!
Det er helt i orden du spørger. Skriv endelig hvis der er mere du vil spørge om...
Anmeld