Jeg faldt lige over en dokumentar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.638 visninger
36 svar
0 synes godt om
17. september 2012

Anonym trådstarter

Jeg er faktisk lidt forskrækket efter denne video jeg ved da jeg får sukker hverdag og spiser også vidt brød is kage slik osv men jeg tænker ikke over hvor meget. jeg er ikke overvægtig. spiser i meget sukker  http://www.dr.dk/TV/se/sandheden-om-sukker/sandheden-om-sukker#!/ jeg er bange for danmark bliver fanatisk på et tidspunkt. jeg er glad for de nye ordninger i skoller.børnehave osv for synes det er rart man selv er lidt med i hvad børne propper sig med. men ligefrem at skal gå helt væk fra sodavand slik is og pasta og ris det kan jeg ikke lad mig høre lever i så sundt uden sukker overhoved!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

B&J

efter min operation har jeg stort set droppet sukker især fordi det er min svaghed....

når jeg engang får chokolade så er der jo sukker i men ellers helst en med 70% eller sukker fri chokolade elsker jeg....

men vi spiser da pasta og ris hvidt brød er aldrig hvidt her hjemme...

sukker har vi altid for det vil min søn og min kæreste jo gerne have på morgenmaden

men ja jeg tænker meget mere over det ind jeg gjorde engang

Anmeld

17. september 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg er faktisk lidt forskrækket efter denne video jeg ved da jeg får sukker hverdag og spiser også vidt brød is kage slik osv men jeg tænker ikke over hvor meget. jeg er ikke overvægtig. spiser i meget sukker  http://www.dr.dk/TV/se/sandheden-om-sukker/sandheden-om-sukker#!/ jeg er bange for danmark bliver fanatisk på et tidspunkt. jeg er glad for de nye ordninger i skoller.børnehave osv for synes det er rart man selv er lidt med i hvad børne propper sig med. men ligefrem at skal gå helt væk fra sodavand slik is og pasta og ris det kan jeg ikke lad mig høre lever i så sundt uden sukker overhoved!!

Jeps jeg prøver så vidt det er muligt ikke at få noget indenbords som der er sukker i - for så ryger det hurtigt retur igen 

Jeg har diabetes type 2, så jeg skal jo helst ikke have for meget af det - men jeg må godt synde en enkelt dag, ellers overlever jeg aldrig  Jeg får nogle piller som gør at jeg ikke kan tåle sukker og mad med alt for meget fedt i. Spiser jeg det mindste usundt, jamen så ser i ikke mig resten af aftenen 

Anmeld

17. september 2012

twinny

Jeg synes der er alt for hys det med sukker.  Helt ærligt.

Anmeld

17. september 2012

MissMona

Vi spiser ikke, mælk, sukker, pasta, brød, kartofler, sodavand og sukker-slik. Hvis vi spiser ris, spiser vi sorte, røde eller vilde ris, i meget lille mængde, i forhold til resten af det vi spiser, men det sker kun en gang eller 2 om mdr. Resten af tiden spiser vi Salat og grøntsager, frugt, kød, nødder og bælgfrugter.

Sodavanden kan erstattes med 100% ren frugtjuice (vi bruger æblejuice) fortyndet med danskvand. Der findes også et par sodavand på markedet uden tilsat sukker, myntebrus og ginger ale fra naturfrisk fx. OBS - æblejuicen er bedre end sodavand, men får stadig blodsukkeret til at stige. Så med måde.
Slikken erstatter vi med grydepoppede popcorn og hjemmesaltede mandler, eller en skål med mandler og nødder og lidt 80 " chokolade".

Vi har levet sådan de sidste 2 år tror jeg det er og jeg lever fint uden tilsat sukker! Det kan lade sig gøre, hvis det er det man har lyst til!

Min personlige holdning er at det ikke er hys. Men et personligt valg om man vil leve sukker og stivelsesfrit eller ej. Ligesom nogle vælger om de vil ryge eller ej, drikke eller ej. Og i mit tilfælde kan jeg ikke leve den gyldne middelvej eller bare nøjes med lidt sukker engang imellem. Sukker er gift for min krop. Men jeg vil ikke udtale mig om hvad den er for andres. Det er op til folk selv at vurdere!

Anmeld

17. september 2012

Muffinmus

ELSKER ris og pasta:-)

Nå ja, og slik og kager:-)

Men kunne ikke leve uden ris og pasta tror jeg.

Hellere leve livet lidt godt end at blive 100 og så undvære alt det jeg elsker

Anmeld

17. september 2012

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

ELSKER ris og pasta:-)

Nå ja, og slik og kager:-)

Men kunne ikke leve uden ris og pasta tror jeg.

Hellere leve livet lidt godt end at blive 100 og så undvære alt det jeg elsker

sådan har jeg det også 

Anmeld

17. september 2012

Annette A

Altså herhjemme er vi ikke sukkerforskrækket, men prøver da at leve sundt og varieret. Kan dog anbefale sukkeret der hedder "Stevia". Det er et naturligt produkt og altså ikke et kunstigt sødemiddel som fx aspartan der ikke er særligt godt at indtage for meget af. Stevia fås i supermarkeder som Brugsen, kviickly, Føex, Bilka mv og er et 100% naturprodukt uden grim bismag og kalorier og er derfor langt sundere at indtage end både sukker og andre sødemidler. Det kan man jo bruge på fx havregryn, cornflakes, bagværk mv hvor man selv tilsætter sukker og på den måde få reduceret sit geberelle sukkerindtag. Men udover det tror jeg mest det handler om sund fornuft. At man ikke overdriver noget og sørger for at spise varieret kost.

Anmeld

17. september 2012

Dustmuz

MissMona skriver:

Vi spiser ikke, mælk, sukker, pasta, brød, kartofler, sodavand og sukker-slik. Hvis vi spiser ris, spiser vi sorte, røde eller vilde ris, i meget lille mængde, i forhold til resten af det vi spiser, men det sker kun en gang eller 2 om mdr. Resten af tiden spiser vi Salat og grøntsager, frugt, kød, nødder og bælgfrugter.

Sodavanden kan erstattes med 100% ren frugtjuice (vi bruger æblejuice) fortyndet med danskvand. Der findes også et par sodavand på markedet uden tilsat sukker, myntebrus og ginger ale fra naturfrisk fx. OBS - æblejuicen er bedre end sodavand, men får stadig blodsukkeret til at stige. Så med måde.
Slikken erstatter vi med grydepoppede popcorn og hjemmesaltede mandler, eller en skål med mandler og nødder og lidt 80 " chokolade".

Vi har levet sådan de sidste 2 år tror jeg det er og jeg lever fint uden tilsat sukker! Det kan lade sig gøre, hvis det er det man har lyst til!

Min personlige holdning er at det ikke er hys. Men et personligt valg om man vil leve sukker og stivelsesfrit eller ej. Ligesom nogle vælger om de vil ryge eller ej, drikke eller ej. Og i mit tilfælde kan jeg ikke leve den gyldne middelvej eller bare nøjes med lidt sukker engang imellem. Sukker er gift for min krop. Men jeg vil ikke udtale mig om hvad den er for andres. Det er op til folk selv at vurdere!

Nu spørger jeg bare..

hvor for i jeres calcium fra?? (kalk)

så vidt jeg har hørt og læst mig til, så er det ikke sundt at fjerne stivelse helt fra ens kost..
og ved fra min fars ernærings expert og kost vejleder (2 personer) at leve af salat, frugt, grøntsager absolut heller ikke er sundt (igen det med stivelse)

de fleste nødder indeholder en stor mængde fedt..

men nu var det hovedsagligt jeres Calcium jeg var interesseret i.
hvad med D Vitamin (fisk og æg)

Anmeld

17. september 2012

SukkerDronning

Anonym skriver:

Nu har jeg set halvdelen af dokumentaren. Må indrømme at jeg er noget forskrækket.

Kan slet ikke have, at hende damen ikke kan lide vand Og at hun KUN drikker Cola og så 2-3L dagligt + det fremgår af hendes dagbog at hun den ene dag har spist på McD og 2 styks lagkage (går ud fra at det er hverdag for hende), arh men come on! Hendes datter på 2 drikker Cola når hun ikke er i instutition

Ham med forhøjet kolesterol ved ikke, at det man indtager har en påvirkning på kolesteroltallet

MEN NEJ, jeg er på ingen måde sukkerforskrækket, jeg spiser lige hvad det passer mig. Men inden for normalen.

Min datter på 1 år og 9mdr får da også is, kage etc. hvis der er en anledning til det. Hun siger selv fra, når hun har fået en passende mængde og hun vil egentlig hellere have frugt.

Jeg kan godt forstå at der er 0-sukker politik i nogle institutioner, for som en mor sagde, var det bare ikke fedt når de fik kage 3 gange i ugen. Så kan man heller ikke give sit barn lagkage, til familifødselsdag i weekenderne. Det ender hurtigt med, at de får kage hver dag.

Det undrer mig også, at der er så mange der udtaler, at de får hovedpine, hvis de holder sig fra sukker Så må man da have et pænt stort forbrug.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.