Vi spiser ikke, mælk, sukker, pasta, brød, kartofler, sodavand og sukker-slik. Hvis vi spiser ris, spiser vi sorte, røde eller vilde ris, i meget lille mængde, i forhold til resten af det vi spiser, men det sker kun en gang eller 2 om mdr. Resten af tiden spiser vi Salat og grøntsager, frugt, kød, nødder og bælgfrugter.
Sodavanden kan erstattes med 100% ren frugtjuice (vi bruger æblejuice) fortyndet med danskvand. Der findes også et par sodavand på markedet uden tilsat sukker, myntebrus og ginger ale fra naturfrisk fx. OBS - æblejuicen er bedre end sodavand, men får stadig blodsukkeret til at stige. Så med måde.

Slikken erstatter vi med grydepoppede popcorn og hjemmesaltede mandler, eller en skål med mandler og nødder og lidt 80 " chokolade".
Vi har levet sådan de sidste 2 år tror jeg det er og jeg lever fint uden tilsat sukker! Det kan lade sig gøre, hvis det er det man har lyst til!
Min personlige holdning er at det ikke er hys. Men et personligt valg om man vil leve sukker og stivelsesfrit eller ej. Ligesom nogle vælger om de vil ryge eller ej, drikke eller ej. Og i mit tilfælde kan jeg ikke leve den gyldne middelvej eller bare nøjes med lidt sukker engang imellem. Sukker er gift for min krop. Men jeg vil ikke udtale mig om hvad den er for andres. Det er op til folk selv at vurdere!
Anmeld