Jeg faldt lige over en dokumentar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

Dustmuz

modesty skriver:

Hvor har du det med stivelse fra? Links til noget konkret info?

Jeg har researchet en del på nødvendigheden af calcium i kost, og mange undersøgelser tyder på at det er meget overvurderet. F.eks er der jo ikke højere forekomst af knogleskørhed eller andre lidelser man forbinder med kalkmangel i de lande hvor man stort set ikke drikker mælk (f.eks mange lande i Asien). Generelt har jeg fundet frem til at det er OK at drikke lidt mælk, men at det på ingen måder er nødvendigt i det omfang vi får at vide. Af samme årsag får min søn heller ikke den efter min mening absurd store mængde mælkeprodukt som man i DK anbefaler til småbørn. Og så kan man faktisk få en hel del calcium gennem grønne grønsager.

Hvis man havde hang til at skyde skylden på nogen, kunne man teoretisere at der er en ret konkret grund til at det anbefales at spise store mængder mælke- og kornprodukter i de lande der producerer meget mælk og korn...

Man kan sagtens spise fedtholdige madprodukter hvis man holder sig fra sukker og stivelse, da fedtet jo så vil forbrændes meget hurtigt.

Det er ved at være noget tid siden jeg læste det, men skal gerne se om jeg kan grave det frem igen..

er ikke selv nogen expert på området..
Det eneste område hvor jeg er expert er områder "Dårlige undskyldninger" og "Kæreste drilleri"
De 2 klarer jeg også til UG..

Specielt Dårlige undskyldninger..
De er så dårlige at jeg kan komme med 5 og alle 5 er så langt ude at julemanden er med i de 3 (nok mest undskyldninger for, hvorfor opvasken godt kan vente en time mere)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Annette A

SukkerDronning skriver:

Hvordan er Stevia mere naturligt eller bedre end alm. rørsukker?

Prøv at google det, så kan du finde bedre svar end jeg kan give.

Det skulle ikke indeholde de kalorier der er i alm. sukker og rørsukker og dermed giver det ikke de sundhedsriscici, der er ellers er forbundet med sukker.

Anmeld

18. september 2012

Annette A

B&J skriver:

Hvordan smager den?? forhold til alm sukker??

bruger selv det kunstige sukker og dejligt at kunne finde ud af hvordan den smager uden af købe en kæmpe bøtte

og hvad bruger du den til???

Jamen det smager bare sødt uden den bismag som jeg ikke bryder mig om ved de kunstige sødemidler. Bruger det til alt hvor jeg selv tilsætter sukker fx når jeg bager boller og kager. Bruger det på havregrøden og cornflaksene og det gør børnene også. Så altså alt hvor sukkkeret ikke allerede er tilsat. Kan klart anbefale det. Tror også du kan få det i mindre pakker, men forstår godt din skepsis når man ikke ved hvordan det smager.

Anmeld

18. september 2012

Mor til Ella

twinny skriver:

Jeg synes der er alt for hys det med sukker.  Helt ærligt.

Også min ærlige mening.....

Elsker alt der er usundt..... I moderate mængder......

Pasta og brød, altså jeg vil ikke undvære det....

Anmeld

18. september 2012

B&J

Kellie skriver:

Jamen det smager bare sødt uden den bismag som jeg ikke bryder mig om ved de kunstige sødemidler. Bruger det til alt hvor jeg selv tilsætter sukker fx når jeg bager boller og kager. Bruger det på havregrøden og cornflaksene og det gør børnene også. Så altså alt hvor sukkkeret ikke allerede er tilsat. Kan klart anbefale det. Tror også du kan få det i mindre pakker, men forstår godt din skepsis når man ikke ved hvordan det smager.

jaaaa nemlig.... jeg kan nemlig ikke særlig godt lig alm sukker mere det er for sødt... jeg bruger isis strø oven på min morgenmad og sukrin i kager osv og der putter jeg altid max 100g i selv om der står 400g.... men sukrin koster også bare 80kr

men tror det skal prøves især til kager når jeg laver det

Anmeld

18. september 2012

snøvsen

SukkerDronning skriver:

Nu har jeg set halvdelen af dokumentaren. Må indrømme at jeg er noget forskrækket.

Kan slet ikke have, at hende damen ikke kan lide vand Og at hun KUN drikker Cola og så 2-3L dagligt + det fremgår af hendes dagbog at hun den ene dag har spist på McD og 2 styks lagkage (går ud fra at det er hverdag for hende), arh men come on! Hendes datter på 2 drikker Cola når hun ikke er i instutition

Ham med forhøjet kolesterol ved ikke, at det man indtager har en påvirkning på kolesteroltallet

MEN NEJ, jeg er på ingen måde sukkerforskrækket, jeg spiser lige hvad det passer mig. Men inden for normalen.

Min datter på 1 år og 9mdr får da også is, kage etc. hvis der er en anledning til det. Hun siger selv fra, når hun har fået en passende mængde og hun vil egentlig hellere have frugt.

Jeg kan godt forstå at der er 0-sukker politik i nogle institutioner, for som en mor sagde, var det bare ikke fedt når de fik kage 3 gange i ugen. Så kan man heller ikke give sit barn lagkage, til familifødselsdag i weekenderne. Det ender hurtigt med, at de får kage hver dag.

Det undrer mig også, at der er så mange der udtaler, at de får hovedpine, hvis de holder sig fra sukker Så må man da have et pænt stort forbrug.

Jeg har selv lagt min kost drastisk om inden for det sidste år, nærmere sagt 1. februar og har tabt 30 kilo ved hjælp af dette og motion.

Jeg lagde alt mit sukkerindtag på hylden fra den ene dag til den anden og ja jeg drak meget cola og spiste meget slik. Jeg havde 3 dage, hvor jeg følte det fuldstændig, som om jeg var på vej til at få influenza. Jeg havde drønende hovedpine alle 3 dage, men efter de 3 dage havde jeg det fint igen, for så min krop blevet afgiftet for sukker.

MEN det kan sagtens lade sig gøre, at ens krop nærmest får abstinencer efter sukker, ligesom en narkoman gør det inden sit næste fix. Det er skræmmende, men ikke desto mindre sandt.......

Anmeld

19. september 2012

SukkerDronning

snøvsen skriver:

Jeg har selv lagt min kost drastisk om inden for det sidste år, nærmere sagt 1. februar og har tabt 30 kilo ved hjælp af dette og motion.

Jeg lagde alt mit sukkerindtag på hylden fra den ene dag til den anden og ja jeg drak meget cola og spiste meget slik. Jeg havde 3 dage, hvor jeg følte det fuldstændig, som om jeg var på vej til at få influenza. Jeg havde drønende hovedpine alle 3 dage, men efter de 3 dage havde jeg det fint igen, for så min krop blevet afgiftet for sukker.

MEN det kan sagtens lade sig gøre, at ens krop nærmest får abstinencer efter sukker, ligesom en narkoman gør det inden sit næste fix. Det er skræmmende, men ikke desto mindre sandt.......

Hold da op hvor flot! Tillykke med De minus 30kg

Det er slet ikke fordi jeg betvivler, at man kan være fysisk afhængig af sukker. Det undre mig bare at SÅ mange er det. For jeg vil da mene, at man skal spise en del, for at komme der til.

Jeg spiser selv massere af sukker i perioder (kan snildt spise fx en plade marabou + andet junk om dagen), men når jeg så ikke har lyst og ikke indtager det, får jeg det ikke dårligt. Jeg har en naturlig stopklods, men en sød tand og højt stofskifte. 

Mon det er forskelligt for folk, hvor meget der skal til, før de bliver afhængige?

Anmeld

19. september 2012

Annette A

B&J skriver:

jaaaa nemlig.... jeg kan nemlig ikke særlig godt lig alm sukker mere det er for sødt... jeg bruger isis strø oven på min morgenmad og sukrin i kager osv og der putter jeg altid max 100g i selv om der står 400g.... men sukrin koster også bare 80kr

men tror det skal prøves især til kager når jeg laver det

Er helt enig. Efter vi begyndte at købe øko rørsukker kan vi heller ikke rigtig lide det helt alm hvide sukker. Men ja det bliver jo hurtigt lidt dyrt at købe alternative produkter.

Anmeld

19. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er faktisk lidt forskrækket efter denne video jeg ved da jeg får sukker hverdag og spiser også vidt brød is kage slik osv men jeg tænker ikke over hvor meget. jeg er ikke overvægtig. spiser i meget sukker  http://www.dr.dk/TV/se/sandheden-om-sukker/sandheden-om-sukker#!/ jeg er bange for danmark bliver fanatisk på et tidspunkt. jeg er glad for de nye ordninger i skoller.børnehave osv for synes det er rart man selv er lidt med i hvad børne propper sig med. men ligefrem at skal gå helt væk fra sodavand slik is og pasta og ris det kan jeg ikke lad mig høre lever i så sundt uden sukker overhoved!!

Som med alle andre "hellige kæpheste", så får videnskabet sine ideer ind imellem, og det vil jeg blæse en hat.

Det handler om at bruge sin sunde fornuft.
Naturligt sukker er en del af de levnedsmidler vi alle indtager.
Det man skal holde sig fra er kunstige sødestoffer, og holde igen på det naturlige sukker.
Men gå hen og blive fanatisk..det er ganske enkelt noget pjat.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

19. september 2012

MortilElias2010

Herhjemme holder vi os ikke tilbage med noget, vi får varieret mad - af alt muligt og stortrives.Vi kigger ikke indholdet igennem før vi køber det end spiser det.

Men kan forstå dem der har en sygdom der gør at de ikke kan holde til at spise sukkerholdigt mad og dem, der gerne vil veje mindre og alt det.

Og så er der bare de fanatiske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.