SukkerDronning skriver:
Nu har jeg set halvdelen af dokumentaren. Må indrømme at jeg er noget forskrækket.
Kan slet ikke have, at hende damen ikke kan lide vand
Og at hun KUN drikker Cola og så 2-3L dagligt + det fremgår af hendes dagbog at hun den ene dag har spist på McD og 2 styks lagkage (går ud fra at det er hverdag for hende), arh men come on! Hendes datter på 2 drikker Cola når hun ikke er i instutition
Ham med forhøjet kolesterol ved ikke, at det man indtager har en påvirkning på kolesteroltallet
MEN NEJ, jeg er på ingen måde sukkerforskrækket, jeg spiser lige hvad det passer mig. Men inden for normalen.
Min datter på 1 år og 9mdr får da også is, kage etc. hvis der er en anledning til det. Hun siger selv fra, når hun har fået en passende mængde og hun vil egentlig hellere have frugt.
Jeg kan godt forstå at der er 0-sukker politik i nogle institutioner, for som en mor sagde, var det bare ikke fedt når de fik kage 3 gange i ugen. Så kan man heller ikke give sit barn lagkage, til familifødselsdag i weekenderne. Det ender hurtigt med, at de får kage hver dag.
Det undrer mig også, at der er så mange der udtaler, at de får hovedpine, hvis de holder sig fra sukker
Så må man da have et pænt stort forbrug.
Jeg har selv lagt min kost drastisk om inden for det sidste år, nærmere sagt 1. februar og har tabt 30 kilo ved hjælp af dette og motion.
Jeg lagde alt mit sukkerindtag på hylden fra den ene dag til den anden og ja jeg drak meget cola og spiste meget slik
. Jeg havde 3 dage, hvor jeg følte det fuldstændig, som om jeg var på vej til at få influenza. Jeg havde drønende hovedpine alle 3 dage, men efter de 3 dage havde jeg det fint igen, for så min krop blevet afgiftet for sukker.
MEN det kan sagtens lade sig gøre, at ens krop nærmest får abstinencer efter sukker, ligesom en narkoman gør det inden sit næste fix. Det er skræmmende, men ikke desto mindre sandt.......