Åhh, jeg er så gal!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

bøllen

Ved ikke hvorfor folk er efter folk på kontakt hjælp.

Tror bare at folk tror at fordi man er på kontant hjælp er man doven og nasser på systemet . De ved ikke bedre . Nemt og slynge ud hvis man selv er i job. Folk har så travlt med at dømme 

Sidder selv i en situation jeg ville bytte for værd en pris. Har accepteret min fremtid men frygter for omgivelsernes reaktion . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

fresia

Profilbillede for fresia

Jeg tror at folk glemmer at tænke på at der faktisk ikke er særlig mange ledige jobs i Danmark! 

Jeg har for nyligt læst at der er 5000 ledige jobs i Danmark - men 164.000 arbejdsløse! dvs. man har 3 % chance for at få et af de jobs, så kan jeg sgu godt forstå at de ledige føler de kæmper hårdt for det!

Tror bare du skal prøve at ignorere det, og så være glad for at du ikke er lige så uvidende som dem  

Anmeld

17. september 2012

LBK

grinny skriver:

Og sur og tvær og bare pisse irriteret!!

Hvorfor er det at man snart HVER DAG skal ha' smidt i hovedet at når man er på kontanthjælp er det for at nasse på systemet? Igen idag var der en der sagde til mig at jeg jo bare kunne finde mig et job! WHAT?   Så skal du da være mere end velkommen til aat hjælpe mig!

Jeg har søgt i en radius af 2½ time fra mit hjem, jeg synes ikke at jeg ikke har gjort nok. Sender ansøgninger konstant, men er pisse uheldig!

Håber godt nok de en dag selv kommer til at stå i den lorte situation som det er! Jeg synes ikke det er sjovt at være et tal i statistikken, men sådan er det altså bare lige nu!

Åhh, havde brug for luft! 

Luft du bare ud.. Det er helt i orden

At folk dømmer folk uden af have nogen baggrund at dømme ud fra er ikke fair. At kategorisere folk er ikke fair. 

De ved bare ikke bedre. ! Kan godt forstå det pisser dig af men håber du kan se igennem fingrene med folk, der bare ikke VED BEDRE

herfra

Anmeld

17. september 2012

grinny

Tak for alle jeres svar 

Jeg ved godt de er uvidende, og nok aldrig selv har prøvet at være i sådan en situation, og prøver så godt som muligt at overhøre deres kommentare, men når man bliver ved med at høre det samme pis igen og igen, bliver man lidt ked til sidst 

Jeg søger som revisor, men det er meget svært og der er meget få pladser. Jeg har så uvidet min søgning til bare at søge alt, bare for at komme ud af systemet, men det er bare nederlag på nederlag. 

Ville ønske folk en gang imellem ville tage sig tid til at sætte sig ind i hvordan og hvorfor mange ender på kontanthjælp i stedet for bare at fyre en masse lort af.

Anmeld

17. september 2012

Muffinmus

har ikke selv prøvet det, men min mor ryger snart ud i det problem da hendes dagpenge stopper til januar. Dog bor de pålandet i eget hus og har bil, så de skal i stedet for leve af min fars ension...hurra for systemet

men der er bare ikke mange der gider ansætte en på 57 år????

Hun er uddannet sekretær, har nedda været på nylgit regnskabskursus fordi mange flere har brug for den slags og alligevel er der ikke bid nogen steder.

Hun har søgt alt lige fra det hun er uddannet til, og så f.eks lorte jobs som Bilka, biograf osv...men nej, intet held og mellem 200-400 ansøgere til hvert stillign...så skal man da også være ualmindelig heldig for at vinde i det lotteri...og nej, hun har hverken piercinger eller grønt hår eller vorter på næsen...dog begyndende gråt hårGår smart klædt osv. Lige lidt hjælper det.

Anmeld

17. september 2012

Aabye

Kender desværre godt de folk der er sådan..

Jeg har været på KH i øhm.. 3 år snart.. Har søgt ALT hvad jeg kan, og hvor jeg kan.. Desværre er det ikke så nemt at komme rundt med offentligt transport her omkring, og der er ingenting at finde i byen her..

Finder jeg et arbejde er det totalt skæve arbejdstider og så kan jeg ikke få det til at hænge sammen med at bringe og hente knægten i dagpleje. Hans far kører hjemmefra lidt i 7 og er først hjemme kl 16-16.30..

Hvis jeg så finder noget der kan hænge sammen med transport, så kan jeg ikke holde til arbejdet i ryggen..

Jeg har søgt ALT lige fra rengøring til ja.. you name it.. :/ Glæder mig til at flytte til en større by med bedre transport forbindelser så man rent faktisk kan komme frem og tilbage..

Anmeld

17. september 2012

Annette A

Bedrevidende/uvidende mennesker findes der desværre mange af. Nogen mennesker skal opleve tingene på egen krop for at forstå det desværre. Forstår din frustration. Jobbene er der jo ikke og så kan man jo søge løs uden det hjælper. De bedste forhåbninger for din fremtidige søgning.

Anmeld

17. september 2012

Stivdie

grinny skriver:

Og sur og tvær og bare pisse irriteret!!

Hvorfor er det at man snart HVER DAG skal ha' smidt i hovedet at når man er på kontanthjælp er det for at nasse på systemet? Igen idag var der en der sagde til mig at jeg jo bare kunne finde mig et job! WHAT?   Så skal du da være mere end velkommen til aat hjælpe mig!

Jeg har søgt i en radius af 2½ time fra mit hjem, jeg synes ikke at jeg ikke har gjort nok. Sender ansøgninger konstant, men er pisse uheldig!

Håber godt nok de en dag selv kommer til at stå i den lorte situation som det er! Jeg synes ikke det er sjovt at være et tal i statistikken, men sådan er det altså bare lige nu!

Åhh, havde brug for luft! 

Der er høj arbejdsløshed og få jobs! Jeg var en af de heldige, der fik job kun en måned efter endt uddannelse! Og jeg ved, jeg er heldig! Men jeg kender både de mennesker der er "uforskyldt" på kh og dem, der giver folk på kh et dårligt ry! Derfor synes jeg at man er nødt at sætte sig ind i hver historie inden man udtaler sig! Og der er mange der taler før de tænker eller kender hele historien, desværre...
Op med humøret, selvom det er svært på en dum dag

Anmeld

17. september 2012

grinny

Kellie skriver:

Bedrevidende/uvidende mennesker findes der desværre mange af. Nogen mennesker skal opleve tingene på egen krop for at forstå det desværre. Forstår din frustration. Jobbene er der jo ikke og så kan man jo søge løs uden det hjælper. De bedste forhåbninger for din fremtidige søgning.

Mange tak 

Nej jobbene findes desværre ikke, men troede virkelig ikke det kunne komme som en overraskelse for nogen? Det har jo stået på i mange år nu 

Anmeld

17. september 2012

tarkoflen

Loa skriver:

Tror simpelthen det kommer af uvidenhed.

Folk der ikke står i ledighed selv, ved simpelthen ikke hvor svært det kan være at finde et job.

Men samtidig bliver folk også "præget" af den slags omtale i medierne, som f.eks. ham Robert der er på kontanthjælp og nægter at tage et "lavere" arbejde..... Og så sætter folk alle kontanthjælpsmodtagere i samme bås som ham...

Og til TS det er ikke sjovt! Kan man også få tilbudt at tage nogle kurser, når man er på KH? Det får jeg nemlig på DP... Måske det kunne være noget at skrive på CV'et som kunne hjælpe dig lidt og for ikke at blive sindsyg af at gå hjemme...

Jeg for der snart kommer noget din vej!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.