hænge baby...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Københavnermor

HopinWishin skriver:

så er vores baby 1 mdr og 2 dage.... og manden er lige startet på job.. han arbejder fra kl. 15-23....

vores datter vil hele tiden være i armen på mig... hun falder også i søvn her.. og helst med en babs i munden konstant...  hvis jeg så tror hun sover tungt og jeg vil ligge hende i sin seng, så vågner hun og begynder at græde...

jeg kan bare mærke på mig selv at det bliver hårdt for mig at være alene hele eftermiddagen og aftenen især når jeg ik kan foretage mig andet end at gå med hende på armen...

andre med baby der vil have tryghed og nærkontakt 24/7?

Sådan var min pige også de første mange måneder.. Jeg vil anbefale en strækvikle eller lignende. Det var fantastisk for os!

Hun fik den nærhed hun søgte ved at blive svøbt til min krop. Hun sov der også. Og jeg fik armene fri til at kunne foretage mig andet også!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

HopinWishin

hm en strækvikle?... må google tror jeg! =)

står nemlig og skal flytte om 1 mdr tid.... flyttekasserne venter... 

Anmeld

18. september 2012

Københavnermor

HopinWishin skriver:

hm en strækvikle?... må google tror jeg! =)

står nemlig og skal flytte om 1 mdr tid.... flyttekasserne venter... 

Altså du kan bruge en strækvikle, en fastvikle eller en eller anden form for slynge! Princippet er nogenlunde det samme.
Til det lille barn foretrækker jeg dog strækviklen, da man nemt kan tage barnet ud og ind af den uden at skulle binde hele molevitten op.

Anmeld

18. september 2012

Københavnermor

18. september 2012

Mivsen

Wimmie skriver:

Jep! Og min er 9 mdr 

Så 9 kg. dødvægt på armen konstant er skisme hårdt, hun vil bare hænge om halsen på mig - kun når jeg går tur med hende i klapvognen er det ok, og selv dér må jeg nogengange standse op og tage hende op lidt fordi hun vil hænge...

Men faktisk var hun ikke så meget en hænge-baby da hun var mindre, men det kommer vist i faser 

Haha det helt det samme her, det bare SKØNT :p

Anmeld

18. september 2012

HopinWishin

Nu som Moar skriver:

Fandt en på tilbud:

http://www.mamaslife.dk/product.asp?product=517

Sad netop og kiggede på den! =) Tak!

Altså kunne godt være jeg skulle købe den...

Vi købte ellers Stokkes bæresele der kan bruges på tre forskellige måder... prøvede den for et par uger siden... måske jeg skal give den en chance mere inden jeg bruger yderligere 400 kr... =)

Anmeld

18. september 2012

Københavnermor

HopinWishin skriver:

Sad netop og kiggede på den! =) Tak!

Altså kunne godt være jeg skulle købe den...

Vi købte ellers Stokkes bæresele der kan bruges på tre forskellige måder... prøvede den for et par uger siden... måske jeg skal give den en chance mere inden jeg bruger yderligere 400 kr... =)

Ja da, giv den en chance! Man siger at man skal bruge en bæresele/slynge ca. 10 gange før man er fortrolig med den!
Så bare øv dig, du kan starte med kort tid af gangen, så både du og hende vender sig til den! :-)

Anmeld

18. september 2012

HopinWishin

Nu som Moar skriver:

Ja da, giv den en chance! Man siger at man skal bruge en bæresele/slynge ca. 10 gange før man er fortrolig med den!
Så bare øv dig, du kan starte med kort tid af gangen, så både du og hende vender sig til den! :-)

okay =) tak for tippet!!

Anmeld

18. september 2012

Klematis

som de andre skriver: slynge, vikle, prøv det. På trendsales, er der nogle der syr dem selv.

Og: Der er noget med at: Hvis man er en baby, og man ammes i søvn, og så bliver lagt i sin seng, så bliver man meget utryg og ked, når man vågner i sin seng, og ikke ved sin mors bryst, hvor man faldt i søvn.
Prøv evt at skille sov og am ad. (Hvis du har mælk nok, er der jo ingen grund til at gå over til mme og flasker. (Har jeg fra hende der netsundhedsplejersken. dk.... hun har svar på alt)
1. am 2. put i seng/barnevogn. og med en lille fis på 1 måned, skal du jo bare putte i liften begge steder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.