Knas i kærligheden - mangel på respekt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2012

modesty

Men helt ærligt, at lyve om, om man skal ses med veninden?? Allerede der lyser det jo langt væk at der er noget galt. Hvis der vitterligt ikke var noget at skjule løj manden jo ikke!

Det passer simpelthen ikke. Jeg har oplevet igen og igen at mænd lyver om noget fordi de ikke orker at tage konflikten med den jaloux kone som (uberettiget) tror at der foregår noget skummelt. Jeg har en del mandevenner, og ser det derfor fra den anden side.

Mænd og kvinder tænker bare forskelligt på nogle punkter. Og de fleste mænd er meget konfliktsky.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2012

stina123

Nej, kvinder og mænd tænker absolut ikke ens.

Jeg har talt med ham om problemet nu, jeg sagde til ham at jeg ikke ville have at han tog hjem til hende alene. Desværre blev han lidt irriteret og små sur over det, for han gad faktisk ikke at der var nogen der skulle bestemme over ham, og hvem han skulle se. Jeg sagde til ham at jeg jo ikke bestemte en dyt, for han kunne jo i grunden gøre som han ville, han skulle bare ikke regne med at jeg var der når han kom hjem, hvis han valgte at tage hjem til hende. Så valget er jo op til ham.

Jeg fortalte ham at jeg faktisk blev ked af at han valgte at blive sur over det jeg sagde, fordi at det for mig ikke burde være et svært valg. Havde han et problem med at jeg så en af mine mandlige venner, havde jeg da afsluttet møderne med det samme.

Jeg pointerede også MEGET kraftigt, at jeg jo ikke nægtede ham at have kontakt med hende, for selvfølgelig skulle de da beholde deres venskab, det var bare de der møder jeg ikke ville finde mig i.

Jeg håber det bliver lidt nemmere at leve med det på denne måde, ellers må det jo bare slutte her.. Længere er den ikke.

I skal have tusinde tak for alle jeres svar Dem er jeg glad for

Mvh Stina (Den nok alt for naive kæreste)

Anmeld

16. september 2012

Mor til Ella

LMX skriver:

Jeg er nok lidt ensporet.. Jeg var smuttet. Gider ikke en mand som har brug for at hygge på det plan med en anden kvinde.

Nej tak.. Gi mig en mand der hygger med gutterne på det lokale værtshus ind imellem og som vil bære mig frem på hænder og fødder!

Nemlig

Anmeld

16. september 2012

foto på lærred

stina123 skriver:

Jeg har talt med ham om problemet nu, jeg sagde til ham at jeg ikke ville have at han tog hjem til hende alene. Desværre blev han lidt irriteret og små sur over det, for han gad faktisk ikke at der var nogen der skulle bestemme over ham, og hvem han skulle se. Jeg sagde til ham at jeg jo ikke bestemte en dyt, for han kunne jo i grunden gøre som han ville, han skulle bare ikke regne med at jeg var der når han kom hjem, hvis han valgte at tage hjem til hende. Så valget er jo op til ham.

Jeg fortalte ham at jeg faktisk blev ked af at han valgte at blive sur over det jeg sagde, fordi at det for mig ikke burde være et svært valg. Havde han et problem med at jeg så en af mine mandlige venner, havde jeg da afsluttet møderne med det samme.

Jeg pointerede også MEGET kraftigt, at jeg jo ikke nægtede ham at have kontakt med hende, for selvfølgelig skulle de da beholde deres venskab, det var bare de der møder jeg ikke ville finde mig i.

Jeg håber det bliver lidt nemmere at leve med det på denne måde, ellers må det jo bare slutte her.. Længere er den ikke.

Kære Stina

Held og lykke med det hele

Anmeld

16. september 2012

Klematis

stina123 skriver:

Håber I finder en passende løsning for jer alle.
Ultimatums er vel altid med en vis risiko, håber det spænder af, som du ønsker.

Anmeld

16. september 2012

HeXeri

modesty skriver:

Det passer simpelthen ikke. Jeg har oplevet igen og igen at mænd lyver om noget fordi de ikke orker at tage konflikten med den jaloux kone som (uberettiget) tror at der foregår noget skummelt. Jeg har en del mandevenner, og ser det derfor fra den anden side.

Mænd og kvinder tænker bare forskelligt på nogle punkter. Og de fleste mænd er meget konfliktsky.

Også min oplevelse. Og hvad at tyde på de forskellige svar, så gør de vist også klogt i at lyve omkring venskaber med andre kvinder.

Jeg må indrømme, jeg tror det bunder i noget usikkerhed.. Jeg forstår ikke modstanden i venskaber mellem mænd og kvinder. Man må vel gå ud fra man er ærlig overfor hinanden (og sig selv) og derfor automatisk stoler på hinanden?

Anmeld

16. september 2012

modesty

HeXeri skriver:

Også min oplevelse. Og hvad at tyde på de forskellige svar, så gør de vist også klogt i at lyve omkring venskaber med andre kvinder.

Jeg må indrømme, jeg tror det bunder i noget usikkerhed.. Jeg forstår ikke modstanden i venskaber mellem mænd og kvinder. Man må vel gå ud fra man er ærlig overfor hinanden (og sig selv) og derfor automatisk stoler på hinanden?

Meget enig. Og usikkerhed er jo ikke noget man kan gøre for - MEN man kan være bevidst omkring det, se objektivt på sagen og vurdere objektivt hvad der er fair og hvad der ikke er fair (noget som kvinder generelt er ekstremt dårlige til) - og så arbejde med sin usikkerhed.

Anmeld

16. september 2012

stina123

Skal lige forstå det rigtigt.. Er det mig der er usikker?

Mvh Stina

Anmeld

17. september 2012

modesty

Skal lige forstå det rigtigt.. Er det mig der er usikker?

Mvh Stina

Nu tror jeg at vi begge talte generelt i tilfælde som dette - men ja. 

At du læser hans sms'er og fb beskeder og at du på forhånd har besluttet at du ikke kan lide hende og ikke vil se hende, understreger den fornemmelse.

Usikkerhed er jo noget vi alle føler ind imellem. Jeg synes bare at det er vigtigt at man bliver opmærksom på det og ikke lader det styre - som jeg synes at du gør i dette tilfælde. 

Men jeg kender hverken dig eller din kæreste, og kan kun vurdere sagen ud fra de ting du har skrevet her i tråden. 

Jeg ville personligt føle det som et kolossalt overgreb hvis min mand sagde til mig at jeg ikke måtte være alene hjemme med min bedste ven - som jeg har haft sex med. Det ville jeg simpelthen ikke finde mig i. Hvor er tilliden?

Anmeld

17. september 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
stina123 skriver:

Godt gået Stina!  Han skal ikke tro at du vil være der for ham, for en hver pris! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.