Knas i kærligheden - mangel på respekt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2012

MortilElias2010

stina123 skriver:

Hej alle..

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt med nogle råd. Jeg er på herrens mark.

Min kæreste og jeg har været sammen i snart 5 mdr. Jeg er overdrevet glad for ham, og vi bor sammen.

Jeg har vidst fra starten, at han havde en rigtig god veninde, hvilket for mig egentlig var iorden at han havde. Problemet er så bare at jeg for noget tid siden var så skide tarvelig, at læse hans sms'er og Facebook beskeder til og fra hende. Jeg læste blandt andet at de har været i seng sammen, at han var lun på hende, og at han godt kunne vænne sig til at hun bar hans fremtidige vækkeur. De var i seng sammen ca 6 mdr før vi begyndte at være sammen. Måden han skriver på har ikke ændret sig, siden han skrev til hende at han var ret lun på hende.

Jeg har spurgt ham om de egentlig nogensinde havde været sammen, hvortil han svarede nej. Det var inden jeg læste beskederne. Han løj om det. Jeg har accepteret at han har en god veninde, som han tager hjem og besøger alene, spiser aftensmad med, og ser film med. Men det var inden jeg vidste de ting.

Nu har jeg virkelig svært ved at han skal hjem til hende igen. Hun har selv en kæreste, men han er der heller aldrig når de er sammen.

Min kæreste ved godt at jeg har set de beskeder, jeg fortalte ham det, og jeg fortalte ham også at jeg ikke brød mig om at han skrev sådan til hende som han gjorde. Jeg fortalte ham også at jeg ikke brød mig om at han tog hjem til hende. Han har ikke inviteret mig med, og hvis han gør det, tror jeg egentlig heller ikke jeg vil. Jeg har på forhånd valgt ikke at kunne lide hende, jeg ved ikke helt hvorfor, hun er sikkert en rigtig sød pige, men jeg har bare slet ikke lyst til at møde hende.

Min kæreste arbejder skiftehold, hvilket betyder at han tit har fri, mens jeg er på arbejde.

Jeg gjorde det så igen, jeg læste hans smser til hende. Der stod at de skulle finde en dag i næste uge, hvor de skulle ses. Mandag eller Tirsdag. Han har endnu ikke sagt noget til mig, og jeg er virkelig bange for at han vil gå bag ryggen på mig, med at besøge hende. Han har fri Mandag og Tirsdag, hvor jeg er på arbejde. Han ved ikke at jeg ved at de har aftalt at mødes...

Hvad fanden skal jeg gøre? Hvad skal jeg sige? Jeg er virkelig glad for ham, og jeg vil ikke af med ham på nogen som helst måde, men jeg.... Jeg ved det ikke....

Håber i kan hjælpe mig med hvad jeg skal stille op.

Jeg ved godt at det var meget forkert af mig at gå i hans ting

Der skal to til tango og for mig lyder det overhovedet ikke som om han vil dig som du vil ham - men ønsker hende den anden! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2012

Åse

Da min mand og jeg var kærester, havde jeg også en ven som jeg også havde været i seng med. Sener hen blev han bare en rigtig god ven, men jeg kunne godt se på det hele enten var det min mand (den gang kæreste) eller også var det min ven. Og jeg valgte min mand og det fortryder jeg ikke.

Anmeld

15. september 2012

Åse

Da min mand og jeg var kærester, havde jeg også en ven som jeg også havde været i seng med. Sener hen blev han bare en rigtig god ven, men jeg kunne godt se på det hele enten var det min mand (den gang kæreste) eller også var det min ven. Og jeg valgte min mand og det fortryder jeg ikke.

Anmeld

15. september 2012

stina123

Først og fremmest, tusinde tak for alle jeres svar.

Vi har snakket om det for et par dage siden, hvor jeg fortalte ham, at jeg absolut ikke brød mig om at han skulle tage hjem til hende. Jeg fortalte at jeg blev rigtig ked af det når han løj for mig.

Grunden til at jeg kiggede til at starte med, var fordi han konstant snakkede om hende, og fordi han tog hjem til hende. Jeg ville se hvad hun var for en, og jeg ville se om der var mere i det, end det han sagde.

Jeg er bange for at han ikke har droppet følelserne han havde for hende dengang, endnu.

Min kærlighed til ham, er større end noget andet. Vi har kun været sammen i knap 5 mdr, men han betyder virkelig alt for mig. Jeg lever for ham, jeg lever for at han har det godt, og er glad. Han er det bedste det er sket for mig. Når altså han ikke lyver for mig! Jeg er så sindsygt glad for ham, at det næsten gør ondt. Det GØR ondt, når jeg skal finde ud af sådan nogle ting.

Jeg skulle ALDRIG have kigget.. Det vil tage mig så ufattelig lang tid at komme mig over det jeg så. Og at miste ham, ville jeg simpelthen ikke kunne bære.

Jeg har fået invitationer til både kaffe, og mad i byen af mine mandlige venner, men har af respekt for min kæreste, valgt at takke nej, fordi jeg vendte den om og tænkte, hvad jeg ville sige til og tænke om, hvis han gjorde det samme.

Anmeld

15. september 2012

MortilElias2010

modesty skriver:

Til dem i denne tråd der ikke synes om venskabet: Selvfølgelig er det da i orden at de spiser sammen og går i biffen o.s.v.! Det gør jeg da med alle mine venner, mænd som kvinder. Og ja - jeg har været i seng med min bedste ven flere gange, og det ved min mand godt og det er ikke noget problem overhovedet.

Til TS: Han lyver sandsynligvis fordi han ved at du ikke vil synes det er cool at de har haft sex. Det betyder ikke at han stadig har følelser i klemme, blot at han ikke gider konflikten med dig.

Det der med at han godt kunne vænne sig til at hun var hans vækkeur - var det noget han skrev mens I har været sammen? For så ville jeg ikke synes at det var okay...

Der stod rent faktisk at han kunne vænne sig til at hun BAR hans kommende vækkeur, det vil sige at han kan se sig selv som far til hendes barn. Syntes godt nok det er forkasteligt! 

Jeg var ikke blevet. Ikke i denne situation, men selvfølgelig hvis de er skrevet før hendes tid er der jo ikke noget at komme efter. Men hvis det er i HENDES tid, så er det ud af vagten! 

Puha forstår godt hun ryster og er ked af det. 

Til TS: EfTer 5 måneder er man stadigvæk på toppen af forestillingen om fremtiden, den yndigste forelskelse - jeg vil vove at påstå du kan leve uden ham. 

Tiden vil vise dig hvad der sker - et kram til dig på din vej. 

Anmeld

16. september 2012

bonanza

Hvis jeg var dig ville jeg tá med når de skulle mødes. Hvis han ikk inviterer dig så invitere du dig bare selv! Find ud af hvad hun er for en og måske kan du li hend så? Find ud af om der er mere end venskab mellem dem ved at trække hende til side og spørg hende om det. Måske er der og måske ikk.bliver du sikker på at der er der ikk kunne i måske lave ting sammen jer alle 4 og måske kunne hun blive din veninde også?

Anmeld

16. september 2012

SussieThyssen

Kære TS!
Må en gammel rotte som mig komme med et par ord her?

Det er godt at have venner..og venner af begge køn, og det gælder jer begge to, men når man bliver par, så sætter man nogle grænser sammen for hvad man kan tolerere at byde hinanden, og en af de grænser er normalt, at man ikke dyrker venner af det modsatte køn alene.

Jeg har masser af mandlige venner, men jeg kunne da aldrig finde på at gå ud og spise alene med dem eller i biffen...no way, og det ville jeg så sandelig heller ikke acceptere fra min mands side.
Det har han da heldigvis heller aldrig budt mig. Hans venner er blevet mine venner og modsat...så enkelt er det.

Nej ved du hvad jer ser i dine svar???
Jeg ser en Kvinde, der er så forelsket, at hun er villig til at ydmyge sig selv, og lade sig bruge som dørmåtte, at hun endda vil se gennem fingre med hans åbenlyse betagelse, evt. affære med en anden kvinde.

Vågn op min pige og se sandheden i øjnene...han misbruger din tillid, så enkelt er det.
Og hvis du ikke stopper det nu, enten ved at opsætte nogle betingelser og spilleregler for jeres forhold eller ved at sparke fyren ud, så vil du om meget kort tid være hans lydige husholderske, som han ingen som helst respekt vil have for.
Vil du gerne være sådan en? 

Ja, jeg ved jeg er kontant...men det du viser der, har jeg set alt, alt for mange gange i mit liv.
Alene alt det han skriver til hende, viser hvor lidt du betyder for ham...han elsker dig ganske enkelt ikke.
Han elsker alt det du gør for ham, men han elsker ikke dig.
Så du fortjener bedre søde ven.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

16. september 2012

FrkZier

stina123 skriver:

Hej alle..

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt med nogle råd. Jeg er på herrens mark.

Min kæreste og jeg har været sammen i snart 5 mdr. Jeg er overdrevet glad for ham, og vi bor sammen.

Jeg har vidst fra starten, at han havde en rigtig god veninde, hvilket for mig egentlig var iorden at han havde. Problemet er så bare at jeg for noget tid siden var så skide tarvelig, at læse hans sms'er og Facebook beskeder til og fra hende. Jeg læste blandt andet at de har været i seng sammen, at han var lun på hende, og at han godt kunne vænne sig til at hun bar hans fremtidige vækkeur. De var i seng sammen ca 6 mdr før vi begyndte at være sammen. Måden han skriver på har ikke ændret sig, siden han skrev til hende at han var ret lun på hende.

Jeg har spurgt ham om de egentlig nogensinde havde været sammen, hvortil han svarede nej. Det var inden jeg læste beskederne. Han løj om det. Jeg har accepteret at han har en god veninde, som han tager hjem og besøger alene, spiser aftensmad med, og ser film med. Men det var inden jeg vidste de ting.

Nu har jeg virkelig svært ved at han skal hjem til hende igen. Hun har selv en kæreste, men han er der heller aldrig når de er sammen.

Min kæreste ved godt at jeg har set de beskeder, jeg fortalte ham det, og jeg fortalte ham også at jeg ikke brød mig om at han skrev sådan til hende som han gjorde. Jeg fortalte ham også at jeg ikke brød mig om at han tog hjem til hende. Han har ikke inviteret mig med, og hvis han gør det, tror jeg egentlig heller ikke jeg vil. Jeg har på forhånd valgt ikke at kunne lide hende, jeg ved ikke helt hvorfor, hun er sikkert en rigtig sød pige, men jeg har bare slet ikke lyst til at møde hende.

Min kæreste arbejder skiftehold, hvilket betyder at han tit har fri, mens jeg er på arbejde.

Jeg gjorde det så igen, jeg læste hans smser til hende. Der stod at de skulle finde en dag i næste uge, hvor de skulle ses. Mandag eller Tirsdag. Han har endnu ikke sagt noget til mig, og jeg er virkelig bange for at han vil gå bag ryggen på mig, med at besøge hende. Han har fri Mandag og Tirsdag, hvor jeg er på arbejde. Han ved ikke at jeg ved at de har aftalt at mødes...

Hvad fanden skal jeg gøre? Hvad skal jeg sige? Jeg er virkelig glad for ham, og jeg vil ikke af med ham på nogen som helst måde, men jeg.... Jeg ved det ikke....

Håber i kan hjælpe mig med hvad jeg skal stille op.

Jeg ved godt at det var meget forkert af mig at gå i hans ting

jeg har været i en MEGET lignende situation for ikke særlig længe siden!
jeg var ensporet og egoistisk nok til at give min kæreste et ulitmatum, jeg sagde til ham at jeg simpelthen ikke kunne acceptere denne gode veninde, nu jeg vidste han havde løjet om deres fortid osv - min kæreste valgte hende fra, uden at tøve, og skrev en pæn besked til hende om hvorfor han nu valgte at de ikke længere skulle have kontakt til hinanden.
det kan da godt være det var forkert af mig at give min kæreste dette ulitmatum, men det var det eneste jeg kunne gøre på daværende tidspunkt, jeg ville ikke kunne leve med mig selv i et forhold hvor jeg ikke var tryg ved det der måske ku ske bag min ryg, at min kæreste så valgte at vælge hende fra, uden at blinke, var jo bare en kæmpe bekræftigelse for mig, det kan godt være han måske havde haft et crush på hende, men han elskede trods alt mig..

- kan du se hvor jeg vil hen her?

Anmeld

16. september 2012

stina123

Sussie: Av den gjorde ondt, men hvor er det sandt! Jeg er nemlig bange for at jeg er villig til at finde mig i alt for meget fra hans side, bare for at være sammen med ham. Jeg er også virkelig bange for hvis jeg siger til ham, at det må være mig eller hende, at han så vælger mig fra.

Jeg har ikke tænkt mig at nægte ham kontakten til hende, for selvfølgelig skal han have lov at beholde sin ven, ingen tvivl om det, men jeg vil altså ikke finde mig i at han tager hjem til hende alene. Der sætter jeg min grænse.

Han har været på arbejde hele natten, og vi skrev lidt frem og tilbage på sms, ikke om lige præcis denne situation, men om vores forhold generalt, han sagde at vi da vidst måtte tage os en god lang snak, så vi begge kunne blive glade. For han havde åbenbart også gået og tumlet med nogle ting. Jeg håber vi kan nå at tage den idag, inden han igen smutter på job.

Det gør mig ingenting at du er kontant og taler som du ser det, det synes jeg kun er rart at du gør. Det hjælper mig til at indse de ting jeg ikke turde.

Mvh Stina

Anmeld

16. september 2012

Loa

modesty skriver:

Til dem i denne tråd der ikke synes om venskabet: Selvfølgelig er det da i orden at de spiser sammen og går i biffen o.s.v.! Det gør jeg da med alle mine venner, mænd som kvinder. Og ja - jeg har været i seng med min bedste ven flere gange, og det ved min mand godt og det er ikke noget problem overhovedet.

Til TS: Han lyver sandsynligvis fordi han ved at du ikke vil synes det er cool at de har haft sex. Det betyder ikke at han stadig har følelser i klemme, blot at han ikke gider konflikten med dig.

Det der med at han godt kunne vænne sig til at hun var hans vækkeur - var det noget han skrev mens I har været sammen? For så ville jeg ikke synes at det var okay...

Men helt ærligt, at lyve om, om man skal ses med veninden?? Allerede der lyser det jo langt væk at der er noget galt. Hvis der vitterligt ikke var noget at skjule løj manden jo ikke!

Og så er vi bare nogle der syntes det er upassende at blande venner og sex sammen......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.