Plysbjørnen skriver:
Hejsa...
Min søn som bliver 4 om én måned er stadig ikke renlig

. Han gider end ikke sige til når han har lavet puha

.
Jeg har besluttet mig får at i den uge op til han fødselsdag, hvor jeg har dem hjemme det meste af ugen bliver bleen taget af ham, og ja så må det gå som det går, om jeg så skal vaske 20 par boksershorts om dagen, ja så må jeg tage det med

.
Plysbjørnen
Måske din dreng er som mindatter. Hun kansagtens gå udenble og lave stort og småt herhjemme. Der sker aldrig uheld! Vi havde en forhåbning om athvis vi lod hende gå blefri herhjemme, så kom det snart at hun ville i børnehave uden ble, men sådan er det altså ikke gået

Hun kan. Ikke lide toiletterne i børnehaven, synes de er ulækre, lugter og ermeget blufærdig....
Jeg har derfor de sidste par uger hver morgen gået med hende på et lukket toilet deroppe hvorefter hun så får ble på. Så håber jeg at gøre hende mere tryg ved toiletterne.
Hun er fuldstændig ligeglad med at gå rundt med en lorteble og siger heller ikke til i børnehaven. Faktisk nægter hun det ofte, at hun har lavet noget.
Jeg er enig i at man ikke skal tvinge og pådutte børnene at blive blefri. De er klar når de er klar. Men i dette tilfælde er min datter 100% fysiologisk klar, men aynes det er mere bekvemt med bleen.
Så jeg overvejer at tage næste skridt, som er at give hende potte træningsbukser på, for så at sende hende i børnehave med dem.
Jeg læste en artikel af Margrethe Bruun Hansen, hvor hun så rigtigt sagde skrev:
Det er meget vigtigt, at I voksne hjælper hende med at få gode toiletvaner. I skal være der igen og igen. Børn får ikke traumer af, at man støtter og vejleder dem i at blive renlige og bruge toilettet. Børn bliver derimod traumatiserede, hvis de som femårige stadig går rundt med ble, fordi forældrene ikke hjalp dem med at blive renlige, da de var små.
Vi har så travlt med ikke at vi ikke må skubbe til dem, men jeg tror faktisk det er det min datter har brug for i dette tilfælde.
Held og lykke med din søn.