Hvornår blev dit barn renlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

Unalisa

MoarHvidovre skriver:

Vores datter er fra marts 2009 og hun er først blevet renlig i starten af juli. Hun ville overhoved slet ikke før, men det kom fra den ene dag til den anden. Hun blev renlig om natten med det samme og har ingen uheld haft.

Jeg tror ikke, at man skal fokusere så meget på, hvor gamle de er når de bliver renlige. Børn er forskellige og gør tingene når det passer ind for dem.

Vi valgte ikke, at have noget fokus på det og lige pludselig var den der bare.

Nemlig jeg har prøvet at tage bleen af min søn 3 gaange, men det gik Ikkke, nu er han selv klare og ville selv have bleen af uden uheld så nå de små er klare går det lettere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

sarahb

2 år og 9 mdr både nat og dag

Anmeld

14. september 2012

3rollinger

Mine boern var hhv 2 aar og 4 mdr, 2 aar og 6 mdr og 2 aar og 4 mdr. Der har ikke vaeret de store problemer med at smide bleen. Og de er blevet relavtivt hurtig derefter kommet af med bleen om natten ogsaa.

Anmeld

14. september 2012

Plysbjørnen

Mussen2 skriver:

Jeg er nysgerrig da vores datter på 3 år g 3 mdr. Sagtens kan holde sig og gå på toilettet herhjemme, men ikke vil i bærnehaven, så der går hun med ble og jeg synes det vil være så dejligt om hun snart tog skridtet

Hvor hammel var jeres? Og andre der har haft børn somhavde lidt svært ved børnehavens toiletter ( de lugter, de er ulækre, de andre kan se det osv. Osv)

Hejsa...

Min søn som bliver 4 om én måned er stadig ikke renlig. Han gider end ikke sige til når han har lavet puha

Jeg har besluttet mig får at i den uge op til han fødselsdag, hvor jeg har dem hjemme det meste af ugen bliver bleen taget af ham, og ja så må det gå som det går, om jeg så skal vaske 20 par boksershorts om dagen, ja så må jeg tage det med.

Plysbjørnen

Anmeld

14. september 2012

Tip!

Min søn var 3 år og 4 mdr da han smed bleen. I en uges tid havde han ble på om natten, og så røg den også..

Anmeld

14. september 2012

132319

Han var 3 år og 9 måneder.

Han NÆGTEDE at gå på toilet/potte, til trods for at vi prøvede på alle pædagogiske OG upædagogiske måder.

Jeg syntes dengang at det var SÅ frustrende men da han så pludselig smed den, under en uges ferie hos morfar, kunne jeg godt se at det var fjollet. Jeg tror netop at han smed den mens han var der fordi min far var meget mere afslappet og bare tog bleen af ham.

Han var 4 år og et par måneder da han smed den om natten og kan stadig have uheld 2-3 gange om måneden, han sover MEGET tungt og vågner ikke af det.

Min datter er netop blevet 2 år og nægter ligesom sin bror pure at sidde på hverken toilet eller potte men han siden hun var 1 1/2 år været meget opmærksom på når hun skulle tisse.

Jeg har et par gange taget bleen af hende hvor hun så har tisset på gulvet og det har resulteret i at hun er panisk angst for at have bar numse og bare VIL have en ble på med det samme når hun bliver skiftet.

Men hey, ingen børn kommer i skole med ble på, så om hun ligeledes er over 3 år før hun smider den, er mig fuldstændig ligegyldig

Anmeld

14. september 2012

DitteFisk

Min dreng var 3½ år - han var ikke klar før, trods utallige forsøg

Anmeld

14. september 2012

Mussen2

Plysbjørnen skriver:

Hejsa...

Min søn som bliver 4 om én måned er stadig ikke renlig. Han gider end ikke sige til når han har lavet puha

Jeg har besluttet mig får at i den uge op til han fødselsdag, hvor jeg har dem hjemme det meste af ugen bliver bleen taget af ham, og ja så må det gå som det går, om jeg så skal vaske 20 par boksershorts om dagen, ja så må jeg tage det med.

Plysbjørnen

Måske din dreng er som mindatter. Hun kansagtens gå udenble og lave stort og småt herhjemme. Der sker aldrig uheld! Vi havde en forhåbning om athvis vi lod hende gå blefri herhjemme, så kom det snart at hun ville i børnehave uden ble, men sådan er det altså ikke gået
Hun kan. Ikke lide toiletterne i børnehaven, synes de er ulækre, lugter og ermeget blufærdig....
Jeg har derfor de sidste par uger hver morgen gået med hende på et lukket toilet deroppe hvorefter hun så får ble på. Så håber jeg at gøre hende mere tryg ved toiletterne.

Hun er fuldstændig ligeglad med at gå rundt med en lorteble og siger heller ikke til i børnehaven. Faktisk nægter hun det ofte, at hun har lavet noget.

Jeg er enig i at man ikke skal tvinge og pådutte børnene at blive blefri. De er klar når de er klar. Men i dette tilfælde er min datter 100% fysiologisk klar, men aynes det er mere bekvemt med bleen.

Så jeg overvejer at tage næste skridt, som er at give hende potte træningsbukser på, for så at sende hende i børnehave med dem.

Jeg læste en artikel af Margrethe Bruun Hansen, hvor hun så rigtigt sagde skrev:
Det er meget vigtigt, at I voksne hjælper hende med at få gode toiletvaner. I skal være der igen og igen. Børn får ikke traumer af, at man støtter og vejleder dem i at blive renlige og bruge toilettet. Børn bliver derimod traumatiserede, hvis de som femårige stadig går rundt med ble, fordi forældrene ikke hjalp dem med at blive renlige, da de var små.

Vi har så travlt med ikke at vi ikke må skubbe til dem, men jeg tror faktisk det er det min datter har brug for i dette tilfælde.

Held og lykke med din søn.

Anmeld

14. september 2012

Plysbjørnen

Mussen2 skriver:

Måske din dreng er som mindatter. Hun kansagtens gå udenble og lave stort og småt herhjemme. Der sker aldrig uheld! Vi havde en forhåbning om athvis vi lod hende gå blefri herhjemme, så kom det snart at hun ville i børnehave uden ble, men sådan er det altså ikke gået
Hun kan. Ikke lide toiletterne i børnehaven, synes de er ulækre, lugter og ermeget blufærdig....
Jeg har derfor de sidste par uger hver morgen gået med hende på et lukket toilet deroppe hvorefter hun så får ble på. Så håber jeg at gøre hende mere tryg ved toiletterne.

Hun er fuldstændig ligeglad med at gå rundt med en lorteble og siger heller ikke til i børnehaven. Faktisk nægter hun det ofte, at hun har lavet noget.

Jeg er enig i at man ikke skal tvinge og pådutte børnene at blive blefri. De er klar når de er klar. Men i dette tilfælde er min datter 100% fysiologisk klar, men aynes det er mere bekvemt med bleen.

Så jeg overvejer at tage næste skridt, som er at give hende potte træningsbukser på, for så at sende hende i børnehave med dem.

Jeg læste en artikel af Margrethe Bruun Hansen, hvor hun så rigtigt sagde skrev:
Det er meget vigtigt, at I voksne hjælper hende med at få gode toiletvaner. I skal være der igen og igen. Børn får ikke traumer af, at man støtter og vejleder dem i at blive renlige og bruge toilettet. Børn bliver derimod traumatiserede, hvis de som femårige stadig går rundt med ble, fordi forældrene ikke hjalp dem med at blive renlige, da de var små.

Vi har så travlt med ikke at vi ikke må skubbe til dem, men jeg tror faktisk det er det min datter har brug for i dette tilfælde.

Held og lykke med din søn.

Nope det er han ikke... for har et par gange prøvet at lade ham gå uden ble også hjemme... Uden held...

Han kommer lige pludselig; "mor jeg skal tisse", mig: "rettelse min skat du har tisset"... For der er bukserne gerne helt våde...

Om jeg så sidder med ham på toilettet så gør han det ikke, men det er lige så sikkert som at 2 min efter at vi er kommet ned så har han tisset i bukserne 

Anmeld

14. september 2012

Mor til Frederic og Freya

Mussen2 skriver:

Jeg er nysgerrig da vores datter på 3 år g 3 mdr. Sagtens kan holde sig og gå på toilettet herhjemme, men ikke vil i bærnehaven, så der går hun med ble og jeg synes det vil være så dejligt om hun snart tog skridtet

Hvor hammel var jeres? Og andre der har haft børn somhavde lidt svært ved børnehavens toiletter ( de lugter, de er ulækre, de andre kan se det osv. Osv)

Frederic smed ble'en da han var 2,7 år og der gik han stadig i dp..

Men ja toiletterne kan være ret humske sidst på dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.