Hvornår blev dit barn renlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

prettybutterfly

Natalie var 2 år og 5 mdr da hun smed bleen om dagen, det var den måned hun startede i børnehave. Bruger stadig ble om natten(er 2 år og 8 mdr nu).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

heaven

Mussen2 skriver:

Hvor lang tid er det siden han smed den? Og var det helt egen fri vilje, når nu han ikke vil i børnehaven?

det er næsten 2 år siden nu

Jamen egentlig havde han været klar et stykke tid, tror jeg... det var mig der havde svært ved at tage den af ham... 

Men han var bare så bevidst til sidst at han ud af det blå kunne sige: Mor, nu tisser jeg, eller råbe fra et hjørne af stuen; Mor, jeg laver pølser...

Det gik meget nemt, da mor her var klar.... jeg lokkede med vingummi de første gange og så har det været det.... 

Jannie

Anmeld

13. september 2012

heaven

Joan ( Smallie ) skriver:

Ej hvor sjovt det gør Niels også det der med at vente til han kommer hjem.

heh, sådan er det jo med nogen.... Lasse har det ikke fra fremmede, jeg "kan" også kun derhjemme.... og så længe de ikke går med mavepine osv i børnehave, så er det jo fint, hehe... faktisk kan jeg godt forstå dem der ikke kan i børnehaven (er selv gog i en) - mange steder kan man ikke engang lukke en dør, toiletbesøgene efter madpakker f.eks, står der 20 børn og venter på "man" bliver færdig.... nej tak du, så hellere klare det i fred og ro derhjemme...

Jannie 

Anmeld

13. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mussen2 skriver:

Jeg er nysgerrig da vores datter på 3 år g 3 mdr. Sagtens kan holde sig og gå på toilettet herhjemme, men ikke vil i bærnehaven, så der går hun med ble og jeg synes det vil være så dejligt om hun snart tog skridtet

Hvor hammel var jeres? Og andre der har haft børn somhavde lidt svært ved børnehavens toiletter ( de lugter, de er ulækre, de andre kan se det osv. Osv)

Min datter smed bleen ca en måned før, hun blev 3, og jeg var meget spændt på, om det ville holde, når hun begyndte i børnehave. Hun har været der to uger nu og har kun haft et uheld, så det er dejligt.

Hun kunne også sagtens være uden ble hjemme, men når vi skulle ud, ville hun have ble på, så jeg begyndte at belønne hende for at gå på toilettet (og gør det til dels stadig med at lave nr 2, da hun var begyndt at holde det inde).

Det virkede rigtig godt, og belønningen var alt mellem et stykke frugt til et lille stykke chokolade.

Anmeld

14. september 2012

SussieThyssen

Mine tre unger, der var pigerne meget hurtige til at blive renlige dag og nat.

De var renlige om dagen fra de var mellem knapt 2 år og 2,5 år, og om natten da de var lige godt 3 år.

Sønneke var lidt længere om det om dagen, men det er nu også ret normalt for drenge..jeg tror han var 3, 5 år, da han smed bleen om dagen.
Men ca 6, da han endelig kunne ligge tør om natten.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

14. september 2012

9510

Her var Oliver renlig da han var 2 år og 10 mdr, han har kun haft 3 uheld på 2 1/2 måned

Anmeld

14. september 2012

TeamRocket

Min datter var 2 år og 10 mdr da hun smed bleen helt 100%. Hun fik en lillebror kort inden og synes jo pludselig bleer var for babyer :-D

Anmeld

14. september 2012

Unalisa

Min søn på 2,9 idag faktisk, kom igår og sagde at han ville ikke have ble mere, det er kun lillesøster som er 6 uger da er babyen... Han fik den af og tissede og lavede stort på toilettet.. Kun et uheld igår og ingen i dag det går super godt indtil videre dog er bleen fuld om morgenen ... Og sjov nok er tissemanden pludselige interessant han leger, hiver og vil hele tiden røre ved den.....

Anmeld

14. september 2012

Frk. Himmelblå

Min datter var 2 år og 3 måneder, da hun smed bleen. Men havde brugt toilettet til tisseture i et års tid godt og vel.

Hurdlen var, at hun var bange for sin afføring, så hun var først klar til at undvære bleen og lade bæen plumpe, da hun var 2 år og 3 mdr.

Anmeld

14. september 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores datter er fra marts 2009 og hun er først blevet renlig i starten af juli. Hun ville overhoved slet ikke før, men det kom fra den ene dag til den anden. Hun blev renlig om natten med det samme og har ingen uheld haft.

Jeg tror ikke, at man skal fokusere så meget på, hvor gamle de er når de bliver renlige. Børn er forskellige og gør tingene når det passer ind for dem.

Vi valgte ikke, at have noget fokus på det og lige pludselig var den der bare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.