Hvilke bleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2009

netdaddy

Christinahr skriver:

Så er jeg jo nysgerrig Hvorfor bruger i ikke også stof om natten når det er der de ligger længst tid med bleen = der de umiddelbart ville have mest brug for det åndbare ved stofferne

Tænkte nok der var nogen der ville undre sig.... ;0)

Det er fordi de ikke kan holde længe nok.
Vi startede med at bruge dem om natten også, men fandt med tiden ud af, at han vågner om natten, da stofbleen ikke kan rumme så meget som engangsbleerne.

Og når først knægten vågner, så vågner han altså.....så engangsbleer om natten og når han ellers skal sove i længere tid ad gangen.

Så vi bruger 2 engangsbleer om dagen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2009

Christinahr

netdaddy skriver:

Vi startede med at bruge dem om natten også, men fandt med tiden ud af, at han vågner om natten, da stofbleen ikke kan rumme så meget som engangsbleerne.

Og når først knægten vågner, så vågner han altså.....så engangsbleer om natten og når han ellers skal sove i længere tid ad gangen.

Ja det kan jeg godt høre er noget hø. Vi har fundet ud af - efter vi er hoppet på stofbleerne og man faktisk kan se hvor meget de tisser at Theo er en stortisser Vi bruger lommebleer med ekstra bambus indlæg og det holder overraskende nok tæt.

Hvad bleer bruger i? Er bare nysgerrig Vi er føst lige begyndt og det er så spændende at møde andre, de fleste kigger lidt spøjst når man hiver kludende frem

Anmeld

22. maj 2009

netdaddy

Ja det kan jeg godt høre er noget hø. Vi har fundet ud af - efter vi er hoppet på stofbleerne og man faktisk kan se hvor meget de tisser at Theo er en stortisser Vi bruger lommebleer med ekstra bambus indlæg og det holder overraskende nok tæt.

Hvad bleer bruger i? Er bare nysgerrig Vi er føst lige begyndt og det er så spændende at møde andre, de fleste kigger lidt spøjst når man hiver kludende frem

Vi har prøvet med dobbelt indlæg og dobbelt rispapir, men intet har hjulpet for os, og Luka er også en stortisser - især om natten.

Vi bruger FuzzyBunz, men har prøvet både MonkeyDoodles og ImseVimse, men dem er vi ikke begejstrede for. Vi synes FuzzyBunz sidder bedst på Luka og hæmmer hans bevægelser mindst.

Men ja - mange kigger undrene når man fortæller at man bruger stofbleer -  også selv om man hiver en frem og demonstrerer.
Det har åbenbart ikke vundet rigtig meget indpas i folks bevidsthed endnu, men jeg håber da det kommer.

Specielt når man tænker på, at man kan spare mellem 10-12.000 kr. fra man starter med at bruge ble til barnet er blefri. Og det er endda indberegnet blevask, men dog kun hvis man udelukkende bruger stofbleer - så vi sparer ikke helt så meget, men dog en pæn bunke penge.

En typisk familie bruger fra blestart til blefri typisk ca. 18-20.000 kr. på engangsbleer, men bruger man stofbleer kan man nøjes med at købe bleer for ca. 5.000 kr. fra blestart til blefri - hertil skal så ligges strøm og vand til blevasj, men hvis man vasker dem sammen med andet 60-graders tøj, så sparer man jo også lidt der. I snit er el- og strøm udgiften mellem 1-2.000 kr. fra blestart til blefri.

Anmeld

22. maj 2009

BinaMor

Christinahr skriver:

Ditto - ellre næste. De sidste er på vej

Jeg kunne lige kende gabbi - jeg er også på sb

hihi hvor sjovt. man genkender tit hinanden på børnene

Anmeld

22. maj 2009

monstar99

har brugt vibelle men er gået over til dem fra LIDL da de sidder lidt bedre på ham

Anmeld

22. maj 2009

Lillemy60

Stofbleer da

Lidl bleerne er lavet samme sted som Pampers så vidt jeg husker, og er i helt samme kvalitet.

Men kan helt klart anbefale stof

Anmeld

22. maj 2009

Lillemy60

netdaddy skriver:

Hvilke bleer har i mon prøvet til nat? Vi har lige haft en periode hvor jeg heller ikke kunne få det til at holde tørt om natten, brugte baby behinds bamboo, nu bruger jeg en hemp hour strap med ekstra indlæg, eller Very baby bambus. De holder ret godt !
I dagstimerne i vuggestuen bruger han Bumgenius one size boostet med et ekstra indlæg jeg har syet ud af bambushåndklæder, og Modern baby aio bambus

Anmeld

22. maj 2009

netdaddy

mari skriver:

Hvilke bleer har i mon prøvet til nat? Vi har lige haft en periode hvor jeg heller ikke kunne få det til at holde tørt om natten, brugte baby behinds bamboo, nu bruger jeg en hemp hour strap med ekstra indlæg, eller Very baby bambus. De holder ret godt !
I dagstimerne i vuggestuen bruger han Bumgenius one size boostet med et ekstra indlæg jeg har syet ud af bambushåndklæder, og Modern baby aio bambus

Vi har prøvet med både ImseVimse, Monkey Doodles og nogle andre jeg ikke lige kan huske navnene på - alle med dobbelt indlæg, men lige lidt hjælper det.

Det er ikke fordi han tisser igennem dem alle sammen, men stofbleerne holder ham bare ikke lige så tøre hvilket bevirker at han vågner om natten og skal skiftes, og dermed får han ikke alt den sammenhængende søvn som han har mulighed og behov for. For hvis han vågner og skal skiftes, så kan vi godt berede os på mindst 2 timers underholdning samtidig - og det holder hverken han eller vi til i længden.

Så vi kører på et minimum af engangsbleer, og vi har fundet ud af, at BabyCare bleerne kan han tåle uden at få rød numse eller irritation, hvilket han faktisk fik lidt af både Pampers og Libero.

Derudover bruger vi bomuldsklude til at tørre numsen og vaske ham med istedet for de der skumklude man kan købe i mange forskellige kvaliteter. Igen - lidt dyrere i anskaffelse, men ikke i længden - og så er de jo langt mere behagelige for bettemanden.

Anmeld

22. maj 2009

Lillemy60

De to du lige nævner der, er også bleer jeg kun ville bruge til dagsbrug herhjemme Der skal noget mere sug i til natten.
Hvis du får mod på at prøve nattebleer igen, så overvej at lægge et microfleece mod huden, det holder huden ekstra tør og er det der virker bedst her Det vigtigste er at der er et hurtigt sugende indlæg øverst som lige får væden væk Men godt at i har fundet en engangsble han kan tåle! Det er endnu ikke lykkedes for mig. Så her står den 100% på stof.

netdaddy skriver:

Vi har prøvet med både ImseVimse, Monkey Doodles og nogle andre jeg ikke lige kan huske navnene på - alle med dobbelt indlæg, men lige lidt hjælper det.

Det er ikke fordi han tisser igennem dem alle sammen, men stofbleerne holder ham bare ikke lige så tøre hvilket bevirker at han vågner om natten og skal skiftes, og dermed får han ikke alt den sammenhængende søvn som han har mulighed og behov for. For hvis han vågner og skal skiftes, så kan vi godt berede os på mindst 2 timers underholdning samtidig - og det holder hverken han eller vi til i længden.

Så vi kører på et minimum af engangsbleer, og vi har fundet ud af, at BabyCare bleerne kan han tåle uden at få rød numse eller irritation, hvilket han faktisk fik lidt af både Pampers og Libero.

Derudover bruger vi bomuldsklude til at tørre numsen og vaske ham med istedet for de der skumklude man kan købe i mange forskellige kvaliteter. Igen - lidt dyrere i anskaffelse, men ikke i længden - og så er de jo langt mere behagelige for bettemanden.

Anmeld

22. maj 2009

wamse

Lærke er lige blevet blé fri, men indtil der brugte vi dem fra Lidl, og var super tilfredse med dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.