D. 11. september.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Muhmi skriver:

Hvad gjorde den 11. september 2001, ved dig?

Ændrede den dag noget for dig eller er det hele som det plejer uden den mindste ændring?

Kan du stadig tydeligt huske hvad du lavede den dag?

Jeg kan i hvert fald.

Jeg gik i 10. klasse på efterskolen, Kastanievej Efterskole på frederiksberg. Jeg havde fritime da jeg kom ind i fjernsyns-stuen, der sad der så en lærer og ca. 7 elever... Undrer mig over de sidder lamslåede og tavse og kigger på skærmen, kigger så også og ser hvad jeg tror er en film, så jeg sætter mig ned og spørger hvad de ser for en film? Der var jo røg overalt så kunne ikke lige fatte at det var nyhederne, men de sagde så at det var nyhederne og i det øjeblik ser vi fly nummer 2 brage ind i det andet tårn... Vi tager os alle til munden og gisper hvorefter vi alle bare siger, nej nej nej det skete bare ikke og begynder at kramme og trøste hinanden... resten af dagen husker jeg faktisk ikke særlig godt, men kan tydeligt huske at stemningen var MEGET trykket og at næsten alle fældede en tåre da der blev sagt farvel til de døde ved aftensmaden. 

Min tro på menneskeheden blev drastisk ændret den dag.. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at der var nogle der var så onde...

Hvad med dig?

Alle mine tanker går til de efterladte! 

Jeg var 13 år i 2001 og lige kommet hjem fra skole. Jeg troede - ligesom mange andre - at det var en film som min mor så... Hvad der præcis skete resten af dagen husker jeg ikke rigtig, andet end at vi nok havde gæster, for det er min fars fødselsdag.

Jeg fandt ud af at det ikke var nogen ulykke da jeg kom i skole og resten af klassen - eller skolen i det hele taget - talte om det. Vores dansktime blev til en "hvad er der sket? og hvordan har jeg det"-time...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg boede og arbejde i London da det sket. Var ved at hjælpe en beboer på det plejehjem, hvor jeg arbejde. Klart at man først tænker at det jo må være et uheld, men så kommer fly nr 2 og rammer tårn 2. Alle beboer og personale sad klisteret til tv'et resten af dagen, i total chok!! 

Sidder og ser tv 2 lige nu og får stadig helt kvalme!! Vh stine

Anmeld

12. september 2012

LineSchack

Muhmi skriver:

Ændrede den dag noget for dig eller er det hele som det plejer uden den mindste ændring?

Jeg kan i hvert fald.

Jeg gik i 10. klasse på efterskolen, Kastanievej Efterskole på frederiksberg. Jeg havde fritime da jeg kom ind i fjernsyns-stuen, der sad der så en lærer og ca. 7 elever... Undrer mig over de sidder lamslåede og tavse og kigger på skærmen, kigger så også og ser hvad jeg tror er en film, så jeg sætter mig ned og spørger hvad de ser for en film? Der var jo røg overalt så kunne ikke lige fatte at det var nyhederne, men de sagde så at det var nyhederne og i det øjeblik ser vi fly nummer 2 brage ind i det andet tårn... Vi tager os alle til munden og gisper hvorefter vi alle bare siger, nej nej nej det skete bare ikke og begynder at kramme og trøste hinanden... resten af dagen husker jeg faktisk ikke særlig godt, men kan tydeligt huske at stemningen var MEGET trykket og at næsten alle fældede en tåre da der blev sagt farvel til de døde ved aftensmaden. 

Min tro på menneskeheden blev drastisk ændret den dag.. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at der var nogle der var så onde...

Hvad med dig?

jeg har også et klart billied af hvad der skere den dag

jeg var 11 år gammel 

vores lærer kom bare ind i klassen meddelte at vi havde fri, da der var sket et terror angreb i NYC. jeg tpg over til en klasse kamarat indtil jeg blev hentet. Hun var fuldstændig panisk, hendes far var på forretningsrejse og skulle med et fly præcis på samme tidspunkt som de havde lettet... så hun var et nervevrag indtil han kom.ind ad døren.

en ting der virkelig skræmte mig var at passagerene i flyet ringede hjem og sagde farvel, det må være så frygteligt og vide at nu dør man. og de ansatte i tårnene de anede jo hvor slemt det så ud og troede jo de overlevede. da de så indså at der ingen chance var for at kunne komme nedvalgte de at hoppe. kæft hvor frygteligt det berørte mig utrolig meget at verden er s

det berørte mig på den forstand at det virkelig ændrede mit syn på verden , troede aldrig nogen kunne være så onde. Havde nok regnet med at det hele var giktivt og interne krige men da det berørte sådan et område var det jo jamen ubeskriveligt. og det gjorde at der her ALDRIG stopper. plus min onkel tante og fætter bor i staten NY så jeg var fuldstændig rund på gulvet. pg ligesåvar min far som i hast hentede mig og hans ven ogsåkørte den ellers på CNN den næste uge. frygteligt og sender mine tanker til de døde og ikk mindst de efterlafte 

Anmeld

12. september 2012

Wimmie

Muhmi skriver:

Jeg kan i hvert fald.

Hvad med dig?

Dagen havde stor betydning for mig - især eftersom 11. september er min fødselsdag 

Den 11. september 2001 lå jeg hjemme på sofaen hos mine forældre - jeg havde dagen før fået fjernet min galdeblære, så jeg skulle bare fejre min 20-års fødselsdag på en stille og rolig måde da jeg havde ret ondt - og mens jeg ventede på at mine forældre kom hjem, kunne jeg da lige se lidt TV 

Ydermere var min veninde og jeg igang med at planlægge en større rundrejse med start i New York august året efter... Vi blev da lidt nervøse ved tanken om at skulle derover når der skete sådanne ting (året efter var der dog ingen kvaler og vi tog naturligvis afsted)

Så der var ikke meget at fejre den dag - (til gengæld husker folk altid min fødselsdag nu)

Anmeld

12. september 2012

Malene76

A&F skriver:

Jeg var 11 år. Var lige kommet hjem fra skole, og bemærkede at min mor så det i nyhederne. Forstod ikke rigtig hvad der foregik. Oplevede efterfølgende mennesker som så ned på os og andre muslimer. Og oplevede at de ønskede os det værste. Verden har ladet sig påvirke af angrebet. Og det har også påvirket mange muslimer . Vi har været nødsaget til at bevise at vi ikke er onde mennesker osv. Jeg er i dag overbevist om, at det er amerikanerne der stod bag angrebet. 

Det gad jeg godt lige du ville uddybe?

KH Malene

Anmeld

12. september 2012

Muhmi

A&F skriver:

Jeg var 11 år. Var lige kommet hjem fra skole, og bemærkede at min mor så det i nyhederne. Forstod ikke rigtig hvad der foregik. Oplevede efterfølgende mennesker som så ned på os og andre muslimer. Og oplevede at de ønskede os det værste. Verden har ladet sig påvirke af angrebet. Og det har også påvirket mange muslimer . Vi har været nødsaget til at bevise at vi ikke er onde mennesker osv. Jeg er i dag overbevist om, at det er amerikanerne der stod bag angrebet. 

Er desværre enig med dig...

Anmeld

12. september 2012

Muhmi

Malene76 skriver:

Det gad jeg godt lige du ville uddybe?

KH Malene

Prøv at søge: "conspiracy 9/11" på youtube, hold dig kritisk, men se hvad det har at tilbyde...

Anmeld

12. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg kan ikke huske hvad jeg lavede den dag, men jeg var også "kun" 8 år, eller sådan noget

Jeg forstår heller ikke hvorfor VI danskere er  over det?  Jeg tror faktisk ikke generelt, at jeg forstår betydningen i at det blev ødelagt så groft og groteskt.

Men jeg føler hvert år med de familie som har mistet deres kære pga. det

Anmeld

12. september 2012

Vial

A&F skriver:

Det må have været svært at være muslim efter det. Øv øv. I det hele taget er det synd for alle de gode muslimer i verden, at der findes en gruppe, der ødelægger det gode ry. Både på verdensplan - men også her i DK, hvor de kriminelle utilpassede fylder meget (klart nok med alt det lort de laver).

Når det er sagt, så forarger det mig virkeligt, at folk er så letpåvirkelige at de tror på konspirationsteorier.

Anmeld

12. september 2012

An&Jo

Muhmi skriver:

Jeg kan i hvert fald.

Hvad med dig?

jeg gik i 6 klasse eller sådan noget den dag, og jeg kan huske at vi havde fjernsyn stillet op ude på gangene på skolen, og at alle de større elever var samlet derude resten af dagen for at følge med i hvordan det gik derovre..
vi lavede intet skolearbejde den dag, og heller ikke rigtig de efterfølgende, for det helt store emne var om hvad der var sket, og folk var meget chokeret over det hele..

den dag står stærk i min hukommelse, og tror aldrig den bliver slettet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.