Til dem som bor i hus - Billig El, måske en fremtid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

serinasmor

Dustmuz skriver:

Men er fint du gider stille scenarier op..
det giver os, mere stof til eftertanke, og er kun med til at vi for tænkt ethvert aspekt igennem..
så er da kun dejligt

så håber jeg da også jeg kan besvare dem

Np

Jeg er nemlig gennem min uddannelse trænet i at finde forskellige brugerscenarier ... og nu hvor jeg går ledig er det meget rart lige at få brugt hjernen lidt

Siger til hvis der dukker flere op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Dustmuz

serinasmor skriver:

Np

Jeg er nemlig gennem min uddannelse trænet i at finde forskellige brugerscenarier ... og nu hvor jeg går ledig er det meget rart lige at få brugt hjernen lidt

Siger til hvis der dukker flere op

Vi takker mange gange på forhånd i hvert fald..

for det er rart for os at andre også kigger på det..
er med til at hjælpe os med at finde de huller vi har overset..

for jo bedre Vi er forberedt til en eventuel lancering, jo bedre.
og jo bedre et "produkt" kan vi også sælge..
specielt ang service aftaler og køb, er der nogen ting vi skal ind og kigge på.
Som du selv skriver, i scenarieet, en husstand har service aftale, den anden har ikke..
og som en anden også skriver, finansering igennem bank eller realkredit institut..

den med bank og realkredit er vi allerede igang med at forhøre os om, og der er MEGET arbejde for os endnu..
alle de små detaljer skal på plads.
det vi har på plads er alt det teoretiske og største delen af det økonomiske..

det vi skal ud og finde ud af også, er hvor stort en % elværkerne vil være villige til at give for den overproduktion som man vil kunne lave.. for selv med 35% kan det faktisk blive rigtigt mange penge over 1 år.. mener vi fandt ud af at det vidst drejede sig om ca 4.000,- man tjente på at sælge overskydene strøm, ved en kontinuerlig produktion på 8kW med peak omkring 6 og et konstant gennemsnits forbrug på 3.2kW
Desværre er der jo bare et loft på hvor meget kontinuerligt du må sælge (5kW)
salg af overskydene strøm er heller ikke medregnet i den besparelse man kan få..
så den reelle besparelse kan jo faktisk komme op på at ligge et sted mellem 4-8.000,- om året. (hvis man ligger inden for den gruppe vi lavede første test på)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.