Til dem som bor i hus - Billig El, måske en fremtid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

Dustmuz

Mussen2 skriver:

Nej, det giver jo fuld mening at det skal værer ejerbolig, men der er rækkehus og ejerlejlighed jo også, de har bare en fælles forening.

Jeg tror der er potentiale til at afsætte til ejerforeninger.

Hvad er investeringen sammenlignet med solceller? Derer folk jo gået helt amok?

Hvad vi har kunne finde ud af, så koster solceller ca det samme som vores produkt i anskaffelse (hvis du skal have et anlæg der kan producere samme mængde strøm..

Dog er solceller en hel del dyrere og vedligeholde.

over en 10 årig periode vil besparelsen vare ca 25.000,- i forhold til solceller

Dog kan vi ikke være 100% sikre i dette, da vi ikke selv har solceller, men beregner ud fra hvad proffesionelle rådgivere siger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Mussen2

Hvad vi har kunne finde ud af, så koster solceller ca det samme som vores produkt i anskaffelse (hvis du skal have et anlæg der kan producere samme mængde strøm..

Dog er solceller en hel del dyrere og vedligeholde.

over en 10 årig periode vil besparelsen vare ca 25.000,- i forhold til solceller

Dog kan vi ikke være 100% sikre i dette, da vi ikke selv har solceller, men beregner ud fra hvad proffesionelle rådgivere siger.

Det lyder spændende. Bare klø på.

Måske man engang når det heler er klappet og klar kan sælge det ind til bygherrer.ofte bygges der i enhver lokalplan kædehuse/rækkehuse af professionelle. Ex. 50 stk. Det kunne være fedt at få det afsat til dem, så det fulgte med huset når slutkøberen skulle købe. Måske det kunne blive markedsført og være købsfremmende bare strøtanker

Anmeld

11. september 2012

serinasmor

Dustmuz skriver:

Det ganske rigtigt...
men det kunne jo være at det var genboen der skulle købes med så..
vi foreslår kun naboen af hensyn til kabeltræk

Men i princippet, kunne du købe den med ham der bor 6 huse længere nede af gaden..

ja, en investering på 70.000,- er en sjat penge..
men også noget JEG tror de fleste har mulighed for at hente..
i hvert fald, hvis Steffen har gør sit arbejde godt nok, for efter en kommentar fra igår aftes, så tager vi kontakt til bank og realkredit institut idag, og finder ud af om det er muligt at låne et eller begge steder til sådanne en investering.

7.500 om året..
det er 650kr om måneden ca..

Ja ikke alle har dette beløb til rådighed, men som jeg skriver i et andet indlæg.
dette kan måske godt blive ændret nedaf..
Vi satte den højt for at være sikker på at være dækket ind..

Du misforstår mig ... jeg er ligeglad med om det er naboen ved siden af eller 27 huse væk ... jeg ville ikke stole nok på én hvilken som helst anden husstands økonomi og dømmekraft mht serviceaftale og vedligeholdelse ... jeg ville derfor investere i apparatet selv - hvorfor set ikke vil kunne betale sig overhovedet

Anmeld

11. september 2012

Dustmuz

serinasmor skriver:

Du misforstår mig ... jeg er ligeglad med om det er naboen ved siden af eller 27 huse væk ... jeg ville ikke stole nok på én hvilken som helst anden husstands økonomi og dømmekraft mht serviceaftale og vedligeholdelse ... jeg ville derfor investere i apparatet selv - hvorfor set ikke vil kunne betale sig overhovedet

arh på den måde ja..

min umiddelbare tanke vil være at der bliver lavet 2 købsaftaler, så i ikke hæfter for hinanden, så og sige..

Så skulle det problem være "løst"
er dog ikke inde i sådanne købsaftaler andet end som forbruger hehe.

men er i hvert fald noget som skal undersøges, inden et produkt bliver sendt ud

Anmeld

11. september 2012

serinasmor

Dustmuz skriver:

arh på den måde ja..

min umiddelbare tanke vil være at der bliver lavet 2 købsaftaler, så i ikke hæfter for hinanden, så og sige..

Så skulle det problem være "løst"
er dog ikke inde i sådanne købsaftaler andet end som forbruger hehe.

men er i hvert fald noget som skal undersøges, inden et produkt bliver sendt ud

Lad os nu sige at én husstand vælge serviceaftale og den anden ikke ... vil husstanden med serviceaftale så intet skulle betale men den anden halvdelen af den fulde regning ? Eller hvordan ... forsøger bare at få det til at give mening

Anmeld

11. september 2012

Dustmuz

Mussen2 skriver:

Det lyder spændende. Bare klø på.

Måske man engang når det heler er klappet og klar kan sælge det ind til bygherrer.ofte bygges der i enhver lokalplan kædehuse/rækkehuse af professionelle. Ex. 50 stk. Det kunne være fedt at få det afsat til dem, så det fulgte med huset når slutkøberen skulle købe. Måske det kunne blive markedsført og være købsfremmende bare strøtanker

Det er ganske rigtigt, og hvis det bliver aktuelt så skal der da også sælges til dem som har råd/lyst til at købe

Anmeld

11. september 2012

Dustmuz

serinasmor skriver:

Lad os nu sige at én husstand vælge serviceaftale og den anden ikke ... vil husstanden med serviceaftale så intet skulle betale men den anden halvdelen af den fulde regning ? Eller hvordan ... forsøger bare at få det til at give mening

Den problem stilling har vi ikke lige taget højde for. Så tak for spørgsmålet. Gav stof til eftertanke..

vi er gået ud fra at en serviceaftale, blev betalt af begge parter..
så der er lige noget der skal undersøges lidt nærmere

Anmeld

11. september 2012

serinasmor

Dustmuz skriver:

Den problem stilling har vi ikke lige taget højde for. Så tak for spørgsmålet. Gav stof til eftertanke..

vi er gået ud fra at en serviceaftale, blev betalt af begge parter..
så der er lige noget der skal undersøges lidt nærmere

Hmmm ... så får du lige ét scenarie mere ... husstand 1 har én serviceaftale husstand 2 har ikke ... husstand 2 er i øvrigt en rigtig god gør det selv mand ( synes han selv) .. husstand 2 opdager at apparatet drypper .. det fikser han da bare lige .... lortet går i stykker og de er nødt til at ringe til jer ... hvem får regningen og hvor meget lyder den på

Anmeld

11. september 2012

Dustmuz

serinasmor skriver:

Hmmm ... så får du lige ét scenarie mere ... husstand 1 har én serviceaftale husstand 2 har ikke ... husstand 2 er i øvrigt en rigtig god gør det selv mand ( synes han selv) .. husstand 2 opdager at apparatet drypper .. det fikser han da bare lige .... lortet går i stykker og de er nødt til at ringe til jer ... hvem får regningen og hvor meget lyder den på

Det gør husstand 2, og alt efter hvad han har lavet, så svinger det lige fra 25.000,- og op til 120.000,-

Den dyreste del og pille ved er generatoren, da den i sig selv koster 78.000,-

var det husstand 1 der ringede først, så ville Husstand 1 ikke få nogen regning, da dette vil være indbefattet af service aftalen.
dog vil de første 10 år, være inbefattet af den garanti vi vil levere..
så i de første 10 år, vil det som sådan ikke kunne svare sig og have en service aftale.. først derefter (også noget der vil blive oplyst ved eventuelt køb af sådanne produkt)

Men denne garanti vil jo så forsvinde, hvis man selv prøver og reparere den, og så kan man ende med en åndsvag stor regning

Anmeld

11. september 2012

Dustmuz

serinasmor skriver:

Men er fint du gider stille scenarier op..
det giver os, mere stof til eftertanke, og er kun med til at vi for tænkt ethvert aspekt igennem..
så er da kun dejligt

så håber jeg da også jeg kan besvare dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.