Til dem som bor i hus - Billig El, måske en fremtid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kunne du tænke dig Billig el

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.815 visninger
31 svar
0 synes godt om
10. september 2012

Dustmuz

Kunne Du/i have interesse i at spare penge på jeres elregning?
Ville i være villige til at investere 140.000 sammen med en nabo, og spare op imod 70% af jeres elregning?

Baggrundsinfo:

Vi er 3 gutter som har fået en god ide, syntes vi selv, og vi vil nu høre folk ad, om de syntes ideen er værd og gå videre med.
Dette kan i gøre ved at besvare vores spørgsmål ovenfor, og derved hjælpe os med at finde ud af om der er et potentielt marked for vores produkt.

Produktet.
Dette vil være en hydrogenerator, som kan levere strøm nok til 2 huse.
Prisen for sådanne vil ligge omkring 140.000, så man kan med stor fordel dele den med sin nabo.

Vi holder lidt igen med info omkring hvordan produktet virker, indtil vi har fundet ud af om der er et eventuelt marked for dette.

Vi siger på forhånd mange tak for jeres besvarelse.

Eventuelle kommentarer og spørgsmål vil blive set på og besvaret, hvis i ønsker at spørge anonymt, skal i være velkomne til at spørge mig via en mail.

Mail adressen er:
Dustmuz@mailme.dk

Med venlig hilsen
Thomas
Steffen
Bjarne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

Giraffen

Dustmuz skriver:

Ville i være villige til at investere 140.000 sammen med en nabo, og spare op imod 70% af jeres elregning?

Baggrundsinfo:

Vi er 3 gutter som har fået en god ide, syntes vi selv, og vi vil nu høre folk ad, om de syntes ideen er værd og gå videre med.
Dette kan i gøre ved at besvare vores spørgsmål ovenfor, og derved hjælpe os med at finde ud af om der er et potentielt marked for vores produkt.

Produktet.
Prisen for sådanne vil ligge omkring 140.000, så man kan med stor fordel dele den med sin nabo.

Vi holder lidt igen med info omkring hvordan produktet virker, indtil vi har fundet ud af om der er et eventuelt marked for dette.

Eventuelle kommentarer og spørgsmål vil blive set på og besvaret, hvis i ønsker at spørge anonymt, skal i være velkomne til at spørge mig via en mail.

Mail adressen er:
Dustmuz@mailme.dk

Med venlig hilsen
Thomas
Steffen
Bjarne

jeg vil sige nej idet 140.000 er sindssygt mange penge og jeg ved at der er mange andre ting, der er øverst på listen ift at spare penge på el

så hvis jeg skulle være interesseret så skulle det

1) være fx en aftale man ordnede ifm huslån (altså lave aftaler med realkredig/banker) så det ku blive en del af det lån

2) blive en del af den kvartalsvise/månedlige regning så man fx betalte det samme i x antal år indtil den var betalt af

Det andet er for os simpelthen for stor en engangsinvestering

Anmeld

10. september 2012

Dustmuz

Giraffen skriver:

jeg vil sige nej idet 140.000 er sindssygt mange penge og jeg ved at der er mange andre ting, der er øverst på listen ift at spare penge på el

så hvis jeg skulle være interesseret så skulle det

1) være fx en aftale man ordnede ifm huslån (altså lave aftaler med realkredig/banker) så det ku blive en del af det lån

2) blive en del af den kvartalsvise/månedlige regning så man fx betalte det samme i x antal år indtil den var betalt af

Det andet er for os simpelthen for stor en engangsinvestering

For at besvare dine "spørgsmål"

1: vi har endnu ikke undersøgt om dette vil være en mulighed, men hvis projektet lykkedes, så tror jeg også godt at det er noget man kan få både banker og realkredit instituterne med på, da det vil give forbrugeren et større rådighedsbeløb

2: Dette ville også være en mulighed på længere sigt..
i starten ville det nok ikke være en mulighed, da vi ikke selv har kapital til at have et par millioner til at ligge ude..
men så snart at kapitalen er til det, så tror jeg da også bestemt at det kunne komme på tale..

Jeg takker mange gange for din besvarelse, og har noteret dine punkter..

Anmeld

10. september 2012

Ciss

Jeg har ikke stemt, for spørgsmålet i teksten og afstemningen passer ikke helt sammen.

Personlig ville jeg ikke gøre det.

Man skal have et virkelig godt, stabilt og langsigtig naboforhold, hvis det skal være en god ide.

Det er rigtig mange penge, der er snak om.

Hvis jeg i det hele taget skulle kunne overveje noget i den stil, skal det være noget adskilligt mere dokumenteret og udprøvet end en "god ide".

Anmeld

10. september 2012

Dustmuz

Ciss skriver:

Jeg har ikke stemt, for spørgsmålet i teksten og afstemningen passer ikke helt sammen.

Personlig ville jeg ikke gøre det.

Man skal have et virkelig godt, stabilt og langsigtig naboforhold, hvis det skal være en god ide.

Det er rigtig mange penge, der er snak om.

Hvis jeg i det hele taget skulle kunne overveje noget i den stil, skal det være noget adskilligt mere dokumenteret og udprøvet end en "god ide".

vi har umiddelbart ikke tænkt os at spendere op imod 200.000,- kr før end at vi ved hvad folk syntes om ideen..

ideen so far, er rimelig godt dokumenteret på vores front
da det koster en røvfuld af penge, så undersøger vi markedet først.

vi er alle 3 studerende og 200.000,- er IKKE noget man bare hiver op af lommen.

men når dette er sagt, så skal det også siges, at hvis det er noget folk er stemte for at tage imod..
så er det også noget vi ikke vil tøve med at gå videre med..

Anmeld

11. september 2012

Giraffen

Dustmuz skriver:

vi har umiddelbart ikke tænkt os at spendere op imod 200.000,- kr før end at vi ved hvad folk syntes om ideen..

ideen so far, er rimelig godt dokumenteret på vores front
da det koster en røvfuld af penge, så undersøger vi markedet først.

vi er alle 3 studerende og 200.000,- er IKKE noget man bare hiver op af lommen.

men når dette er sagt, så skal det også siges, at hvis det er noget folk er stemte for at tage imod..
så er det også noget vi ikke vil tøve med at gå videre med..

" vi har umiddelbart ikke tænkt os at spendere op imod 200.000,- kr før end at vi ved hvad folk syntes om ideen.. " sådan tror jeg også private har det så skal i finde virksomheder/profesionelle investorer, der giver penge i bytte for en procentdel af virksomheden

Anmeld

11. september 2012

serinasmor

Dustmuz skriver:

Baggrundsinfo:

Produktet.

Mail adressen er:
Dustmuz@mailme.dk

Med venlig hilsen
Thomas
Steffen
Bjarne

Jeg er ikke husejer men regner med at blive det engang

Ja jeg kunne da godt tænke mig billig el .. men jeg er ikke sikker på at så stor en investering er noget jeg ville turde dele med en nabo ...

Et par spørgsmål:

Hvor billigt snakker vi ?

Hvor lang tid vil der gå før ens investering er tjent ind ?

Er det overhovedet lovligt at producere egen el

Skal man have en special tilladelse til det

Larmer en hydrogenerator ?

Hvor meget fylder apparatet

Skal den stå inde eller ude eller under jorden

Hvad med vedligeholdelse af apparatet - hvad vil det koste ?

Skal den have fx service aftale

Tror det var de spørgsmål der lige dukkede op

Anmeld

11. september 2012

serinasmor

Forresten kunne det nok være en fordel at kontakte kommuner og offentlige institutioner omkring det ... de får hurtigere tjent deres investeringer ind og skal ikke dele regningen med naboen

Anmeld

11. september 2012

Dustmuz

Giraffen skriver:

" vi har umiddelbart ikke tænkt os at spendere op imod 200.000,- kr før end at vi ved hvad folk syntes om ideen.. " sådan tror jeg også private har det så skal i finde virksomheder/profesionelle investorer, der giver penge i bytte for en procentdel af virksomheden

Det vi er ude efter lige nu er IKKE penge..
men jeres mening på om det er noget i ville spendere penge på, NÅR det er udviklet..

spørgsmålet er ikke om i vil lægge penge i det "nu og her", hvis du forstår mig..

Anmeld

11. september 2012

Giraffen

Dustmuz skriver:

Det vi er ude efter lige nu er IKKE penge..
men jeres mening på om det er noget i ville spendere penge på, NÅR det er udviklet..

spørgsmålet er ikke om i vil lægge penge i det "nu og her", hvis du forstår mig..

yes jeg forstår og mit svar er "tror jeg ikke folk de vil" så det var mere en ide til alternativer

men jeg krydser fingre for I finder en god måde at få det ud på, det ville jo være fedt på lang sigt hvis vi som samfund ku spare på den el

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.