Er jeg en dårlig storesøster?? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

Camilla <3

Anonym skriver:

Jaa håber jeg også Tak for krammet  

Ja hun forstår ikke alvoren i det hele...ville føle at det var min skyld, hvis der skete hende noget...hvem ved hvad en pakistansk familie kunne finde på at gøre med hende, efter det hun har gjort... 

Ja, men man er meget styret af sine følelser som 17-årig, og måske knap så meget af fornuften. 

Jeg kan sagtens følge din tankegang. Og gud forbyde der skete hende noget! Håber ikke det fortsætter ret meget længere!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Helloo

Anonym skriver:

Så du synes også at jeg skal støtte min hende, selvom manden er gift og har 4 børn og en gravid kone? Han er pakistaner og dvs ikke en helt almindelig person. Hvad hans familie/hans kones familie kunne finde på at gøre ved min søster, er langt værre end hvad jeg har gjort. 

17 er ikke voksen, man er næsten myndig, men det betyder overhovedet ikke at man ved bedst selv. 

Altså undskyld men du får det til at lyde somom de alle kunne finde på at banke hende fordi de ikke er fra DK. 

Man kan godt være alm selvom man ikke er Dansker. Synes det er utrolig den måde du "sviner" Ikke-Danskere til.

Var det noget andet for dig hvis jeg var hvid? Ja undskyld jeg spørg... Vi vel alle mennesker.

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

nu hører du for en der selv er lillesøster

NEJ det er ikke mærkeligt !

men det eneste du kan gøre er at lade hende leve sit liv, og så vær der for hende når hun indser at hun har lavet fejl, og har brug for du er der der !

Det var også menningen! Har altid sagt til hende, at hvis der er noget hun vil, så støtter jeg hende i det! Hvil hun prøve at drikke sig fuld, vil jeg bare vide hvor og hvornår, så jeg kan vide hun er i sikkerhed, vil hun ryge hash vil jeg som sagt også være der osv osv for hellere være der og vide det, end ikke. Hun gør det nok alligevel. 

ER chokeret at hun har løget sådan i 2 måneder, efter jeg har sagt at jeg ville støtte hende, men bare ikke i at hun sås med ham her. Hans familie kan finde på at gøre hende fortræd, og hellere at jeg nægter hende det, end at hun bliver sendt på hospitalet, fordi hun ikke kan tage det alvorligt...

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Olivia's Moar skriver:

Jeg forstår udemærket godt dine bekymringer !!
Er selv storesøster - min søster er dog 10, men har en lillebror der har givet mig mange bekymringer, bla. med stoffer.

Tror du skal træde varsomt! Du er ikke hendes mor, men hendes søster. Jeg har altid haft det sådan med min lillebror, at så længe han fortæller mig hvad han gør, så er jeg glad.
Når han ringer og siger :"Camilla, bla bla bla, sådan og sådan", har jeg altid sagt - jeg synes det er rigtigt dumt det du gør, du kender min holdning, men jeg sætter pris på at du fortæller mig det!
Han er stoppet med det nu, hvilket jeg er glad for.

Tror du skubber din søster mere og mere væk fra dig. Lad hende nyde det, og begå fejl - ellers lærer hun aldrig at blive voksen. Du kan jo ikke være mor for hende, til hun er 90 ?? Måske overdrevent, men håber du forstår hvad jeg mener. Hvis hende at du elsker hende, og altid vil være der for hende - det kan man sagtens, selvom man nødvendigvis ikke er enig i hvad hun gør. Du kan sagtens komme med dine holdninger og sige "jeg synes det er dumt, fordi ... Men du bestemmer selv, det er dit valg og dit liv! Jeg fortæller det bare, for at hjælpe dig til en go' fremtid" hun er jo i en kritisk alder, hvor det forventes at man er voksen, men ikke er det alligevel.

Hvor er jeres forældre i det her?

Alt dette er skrevet med kærlighed - ikke for at være en dum kælling

NEj jeg forstår dig godt...jeg må have skræmt hende til ikke at fortælle mig noget som helst, skjule ting og lyve mig op i hovedet om alt...det gør bare ondt, at al den tid jeg har brugt på at hun kunne stole på mig, blev ødelagt så snart jeg sagde, at hun ikke skulle ses med ham der. Mine forældre er meget passive og gør ikke noget ved noget som helst. Jeg har altid skullet være en slags mor for mine 3 yngre søskende... Jeg vidste at det ville være farligt at ses med en gift pakistansk mand, men hun ville ikke have jeg skulle bestemme. Familien har fundet ud af det og hvis hun mødes med ham igen, tæsker de hende fuldstændig, men alligevel tror jeg hun er dum nok til at se ham. Når/hvis det sker, kan jeg intet gøre. Gav hende et råd. 3 gange nu...

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Louise17 skriver:

Altså undskyld men du får det til at lyde somom de alle kunne finde på at banke hende fordi de ikke er fra DK. 

Man kan godt være alm selvom man ikke er Dansker. Synes det er utrolig den måde du "sviner" Ikke-Danskere til.

Var det noget andet for dig hvis jeg var hvid? Ja undskyld jeg spørg... Vi vel alle mennesker.

Min mor er indvandre og min mand også...er ikke racist.. men ham pakistanerens kusiner har fundet ud af hvad der foregår og har sagt til mig, at hvis jeg ikke får min søster til at fatte, at hun aldrig skal ses med ham igen, er de nød til at fortælle de ældre i familien om det, er at de er stensikre på at min søster er i stor stor fare... 

Anmeld

6. september 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Det var også menningen! Har altid sagt til hende, at hvis der er noget hun vil, så støtter jeg hende i det! Hvil hun prøve at drikke sig fuld, vil jeg bare vide hvor og hvornår, så jeg kan vide hun er i sikkerhed, vil hun ryge hash vil jeg som sagt også være der osv osv for hellere være der og vide det, end ikke. Hun gør det nok alligevel. 

ER chokeret at hun har løget sådan i 2 måneder, efter jeg har sagt at jeg ville støtte hende, men bare ikke i at hun sås med ham her. Hans familie kan finde på at gøre hende fortræd, og hellere at jeg nægter hende det, end at hun bliver sendt på hospitalet, fordi hun ikke kan tage det alvorligt...

men søde skat, du kan jo ikke bestemme over hende med mindre du er hendes værge

Jo mere du går imod det, jo mere gør hun det nok

Anmeld

6. september 2012

Benjamins'mor

Hold da op, lyder lidt som en film.

Jeg ville reagere på samme måde, det er bare ikke iorden at være skyld i en mand er sin kone/kæreste utro.

Anmeld

6. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

NEj jeg forstår dig godt...jeg må have skræmt hende til ikke at fortælle mig noget som helst, skjule ting og lyve mig op i hovedet om alt...det gør bare ondt, at al den tid jeg har brugt på at hun kunne stole på mig, blev ødelagt så snart jeg sagde, at hun ikke skulle ses med ham der. Mine forældre er meget passive og gør ikke noget ved noget som helst. Jeg har altid skullet være en slags mor for mine 3 yngre søskende... Jeg vidste at det ville være farligt at ses med en gift pakistansk mand, men hun ville ikke have jeg skulle bestemme. Familien har fundet ud af det og hvis hun mødes med ham igen, tæsker de hende fuldstændig, men alligevel tror jeg hun er dum nok til at se ham. Når/hvis det sker, kan jeg intet gøre. Gav hende et råd. 3 gange nu...

Er ked af, at dine forældre er passive - og at du skulle lege mor, i stedet for at nyde din ungdom!

Når det så er sagt, så synes jeg du skal fortælle din søster hvad den anden familie har fundet ud af, men at du er der for hende 100% - og så slippe tøjlerne, og håbe på at hun er fornuftig til at lade være med at se ham. Det bliver hårdt, rigtigt hårdt! Men du kan ikke overvåge hende 24/7, det kræver tillid fra jer begge - også selvom hun svigter ..
Og hvis hun er ung og dum og bliver ved med at se ham, så lærer hun det på den hårde måde. Barsk ? Ja .. Men du har gjort alt hvad du kunne ..

Anmeld

6. september 2012

sarahb

Anonym skriver:

Så du synes også at jeg skal støtte min hende, selvom manden er gift og har 4 børn og en gravid kone? Han er pakistaner og dvs ikke en helt almindelig person. Hvad hans familie/hans kones familie kunne finde på at gøre ved min søster, er langt værre end hvad jeg har gjort. 

17 er ikke voksen, man er næsten myndig, men det betyder overhovedet ikke at man ved bedst selv. 

Min mand er pakistaner og en helt almindelig person. Om han er pakistaner/muslim eller dansk er sådan set ligegyldigt. Hun vælger som hun gør, du kan give din mening til kende og resten er egentlig op til hende. Er i tvivl om dine ord vil røre hende en Fis. Specielt på den måde du tackler det på

Anmeld

7. september 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Min mand er pakistaner og en helt almindelig person. Om han er pakistaner/muslim eller dansk er sådan set ligegyldigt. Hun vælger som hun gør, du kan give din mening til kende og resten er egentlig op til hende. Er i tvivl om dine ord vil røre hende en Fis. Specielt på den måde du tackler det på

Du helt væk - som min søster. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.