Hej, jeg er 19 år og har en lillesøster på 17 år. Vi har altid været super tætte og som veninder. Jeg har altid været der for hende, hjulpet hende med problemer både i familien, med hendes veninder og hendes barndomskærester.
Fo 2 måneder siden opdagede jeg, at hun, i skjul, havde mødtes med en 25-årig mand, der både var muslim og havde egen uddannelse, bil og forretning og var meget rig. Jeg mente ikke at hun var gammel nok og jeg sagde at hun skulle hellere finde en på sin egen alder. Jeg råbte af hende, da jeg fandt ud af det, for var bange for hvad der kunne være sket. (Hun satte sig ind i hans bil, uden at kende ham! :-O)
Hun græd og undskyldte for hele familien og lovede at tænke sig mere om en anden gang. Hun ville ALDRIG tage kontakten til ham igen.
Jeg stolte på hende, for det var hendes første "fejl". Jeg har ikke set hende så meget siden og undrede mig over hvor hun fik sine mange nye ting fra.. 2000 kr fandt hun i bussen, Nye HUNTER støvler + 2 poser nyt tøj + All Star Converse sko havde hun fået af sin veninde, 2 GUCCI parfumer var på tilbud, hun var heletiden på dyre restauranter..... MEN DET VAR ALT SAMMEN LØGN!!
Hun havde ses med denne mand, siden dagen efter hun lovet, at holde sig fra ham! (Fordi jeg ejer hendes tlf-abbonnement kunne jeg se hvor meget kontakt de havde sammen.) Hun har løget for mig i 2 måneder! Og før det har hun ALDRIG løget??
Hun var sammen med ham her, selvom hun havde fundet ud af at han var GIFT! At hans kone var gravid! At han havde 4 børn, hvoraf den ældste var 10! Og at han snart fyldte 30 år!
Jeg var fuldstændig lamslået. Jeg føler mig virkelig svigtet. Min søster siger at hun føler sig kontrolleret, hun føler at jeg ikke vil lade hende leve sit liv..at hun hader mig og at jeg er en DÅRLIG SØSTER, fordi jeg vil bestemme, at hun aldrig skal ses med ham her mere.
Hun føler, at jeg er kontrollerende, fordi jeg indefor de sidste 3 måneder har "bestemt" 3 store ting i hendes liv:
Er jeg mærkelig, hvis jeg synes at det er dumt at skifte skole til Ishøj Gymnasie, hvor der er 90% indvandre, når man går på Rødovre, der er en god skole og hvor lærene kender ens kompetancer?
Er jeg mærkelig, at jeg ikke mener at hun skal være kærester med en rig, 30-årig, gift, muslimsk mand der også er far til 4,5 børn og tage på en rejse med ham til Dubai (til en værdi af 60.000)?
Er jeg mærkelig, at jeg ikke vil have at hun arbejder i en restaurant, hvor er blevet lovet at arbejde lovligt, hvorefter det er sort alligevel, hvor hende løn er uger forsinket og hvor de har forfalsket hendes kontrakt?
Er jeg mærkelig, at jeg ikke bryder mig om at hun klæder sig lidt billigt og bruger ekstrem meget make-up?