Hurtig hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Er det helt utænkeligt at sende denne ansøgning?!

Kære (lederens navn)

Efter snart 3 måneders ansættelse i løntilskud i ------ er det utænkeligt at jeg vil lade denne mulighed gå min næse forbi. Nu er det helt rette skridt for mig, at ansøge om den faste stilling som pædagog i den institution, der har budt mig velkommen med åbne arme, da jeg d. 25. juni 2012 trådte ind af jeres dør.

Jeg har oplevet hverdagen med alle de gode stunder og udfordringerne i en institution under forandring, jeg kender mine kommende kollegaer, jeg kender børnene og deres forældre, jeg kender de fastlagte rutiner og kan træde til, når der er brug for at jeg er omstillingsparat. Jeg har ydermere haft min gang i SFO’en og jeg syntes rigtig godt om skiftet både med hensyn til Kernehusets søskende og mine kollegaer derover, som jeg også skal skabe et samarbejde med.

Det er en utrolig spændende tid vi er på vej ind i og det er lige i min ånd med henblik på de tiltag der bliver gjort for at skabe den bedst tænkelige udvikling i de børn vi tager vare på til daglig – både med hensyn til udsmykning, kulturen i institutionen og blandt pædagogerne og indretning. Det at tænke ud af boksen er altid en øjenåbner og for nogen en skræmmende oplevelse, da det man plejer lige pludselig bliver reflekteret over. MEN sidstnævnte, ikke for mit vedkommende – det er en fantastisk proces, som man skal favne og være beredt på – for alles skyld.

Jeg kan bidrage med institutionens kultur ved at være kritisk og stille spørgsmål fortsat, både for at få mere indsigt og viden om mine kollegaer og deres faglighed, såvel som jeg kan udfordres på samme måde.

Jeg vil kunne bidrage med udviklingen af børnenes indbyrdes relationer, da vi ofte står med konflikter, der bør løses på bedst tænkelige måde – helst indbyrdes i børnegruppen, men indimellem skal en voksen træde til og være problemknuser – og tit kan et projekt, som kan være alt fra at være malerisk, til at skabe eventyr eller bruge kropsprog og mimik – eller f.eks. bamser, som jeg har hørt, men endnu ikke set, bliver brugt i ----------, kan medføre at man som pædagog får ”nye” øjne på et barn, som ellers kan være blevet stigmatiseret – sat i en kasse, hvor pædagogen kan have svært ved at se mulighederne, men kun begrænsningerne. Jeg TROR på muligheden, frem for begrænsningen – da det at se muligheder frem for begrænsninger, er en væsentlig del i, at give et barn troen på sig selv. Dette har jeg forleden allerede så småt bevæget mig udi, med børn fra -------- med observation og iagttagelse af børnene under projektet, leg og læring.

Dette vil jeg med glæde uddybe til jobsamtalen.

På kort sigt vil jeg glæde mig til at træffe jer igen. På længere sigt vil jeg se frem til et spændende glædesgivende samarbejde.

Med venlig hilsen

Bilag: CV

Hvis du har lavet nogle tiltag - store som små forslag osv - så skal de også på .... ellers er den superfin og sendeklar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Hvad ville DU omformulere de tre første linjer til...? For syntes det lyder ok, sandfærdigt og lederen ved jeg vil søge på stillingen så han kender mig.

Istedet for kritisk, så stille mig undrende overfor?

Undrende er mere positivt i klang

Og krydser fingre... det er svært at komme ind på jobmarkedet idag ... men når du er kendt af institutionen i forvejen og er blevet anbefalet st søge stillingen burde du have en hos chance for at komme til samtale og blive taget i betragtning

Anmeld

10. september 2012

Anonym trådstarter

Tusinde tak for hjælpen, Den er afsendt med tilføjelser og rettelser. Dog har jeg nu sendt af to gange, da den skriver at hvis jeg ikke får en confirmation email så har de ikke modtaget ansøgningen. Men modtager stadigvæk intet, håber det skyldtes tidspunktet... selvom det ikke plejer at være en hindring. Men er for træt så må sende den igen imorgen hvis ikke jeg får noget tilbage... giver ihvertfald lige min leder besked at jeg har sendt den  er så træt så træt.... og har helt vildt ondt i maven. Sov godt derude

Anmeld

11. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Held og lykke med det, håber du snart skriver at du har fået stillingen! Vh stine

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Held og lykke med det, håber du snart skriver at du har fået stillingen! Vh stine

Tak! Hvor ville det også bare være for gennemført fantastisk hvis det skete! 

Og omvendt ville det være værre end at få afslag af vildt fremmede men de her har haft mulighed for at møde mig og tilbringe tid sammen med mig og kunne de ikke se mig i jobbet, så graver jeg mig langt ned - så ved jeg ikke hvad jeg skal tro om mig selv. 

Ååååååååårh puha 

Anmeld

11. september 2012

Dot D

Jeg synes, det var en fin og uddybende ansøgning, og du fik mange gode ting med deri Jeg vil også skrive undrende i stedet for kritisk, men det har du helt sikkert gjort

Hvis den bliver ved med at skrive, at den ikke er sendt, så ville jeg printe den ud og aflevere den til din leder, du skulle nødigt "miste" jobbet pga en teknisk fejl

Held og lykke

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Jeg synes, det var en fin og uddybende ansøgning, og du fik mange gode ting med deri Jeg vil også skrive undrende i stedet for kritisk, men det har du helt sikkert gjort

Hvis den bliver ved med at skrive, at den ikke er sendt, så ville jeg printe den ud og aflevere den til din leder, du skulle nødigt "miste" jobbet pga en teknisk fejl

Held og lykke

Jeg er helt sikker på de har modtaget den da jeg efter 20 min modtog ikke kun en bekræftelse men to på at jeg havde sendt ansøgningen  De kan ikke være i tvivl nu at jeg vildt gerne vil have stillingen når jeg sender to ansøgninger for at være helt sikker. 

Tak for feedback, jeg håber den bliver modtaget lige så godt ved ansættelsesudvalget. 

Øer virkelig glad for at jeg bare lod hjertet flyde i ansøgningen for den er hudløs ærlig og så håber jeg at jeg er lige den de står og mangler og at jeg har fast arbejde fra mandag i næste uge  Er bare elendig til jobsamtaler men tænker at det kan være en fordel at jeg kender dem lidt i forvejen.. men ved det ikke for har ikke prøvet det før - eller jo har jeg, men der var ikke mangel på arbejdskraft så jeg var den eneste der søgte stillingen på 30t - fra 20 t. i en SFO hvor jeg havde været i et år men skrev ikke nogen ansøgning og var ikke færdiguddannet på daværende tidspunkt. 

Puha jeg er nervøs. Imorgen er fristen, torsdag får jeg nok besked. Bliver altså underligt hvis jeg ikke får mulighed for jobsamtale og skal se dem der kommer til stillingen på fredag mens jeg arbejder 

Hende jeg skal overtage stillingen for i det år hun er på barsel er åbenbart med til mødet. Hun sagde til en anden kollega under pausen, tror ikke alle ved jeg søger, at hun gerne vil have kemi med den der får stillingen - er jeg den eneste der tænker : Hvad kan hun bruge det til, når hun ikke er der førend når vedkommende er færdig i stillingen?  

Har I et bud og hvad siger I til at personen I skal overtage stillingen for er med til mødet? 

Jeg har det personligt fint med hende, men undrer mig bare over hvad hun vil få ud af det - at have kemi med den pågældende (forhåbentligt mig) 

Anmeld

11. september 2012

Dot D

Det lyder da lidt spøjst, det mindes jeg ikke at have hørt før. Men måske det er for at hun kan se, om den NYE kan det samme som hende

Men du giver den da bare gas under samtalen (som du forhåbentligt skal til) Og giv da endelig det samme af dig selv igen, med ærlighed og personlighed kommer man længst

Læser selv til pædagog, og der hvor jeg lige har været i praktik, blev mine kolleger ansat for dem de var og faktisk ikke på det de kunne... Det synes jeg er sejt af en arbejdsplads, for dér fandt de lige de tre, der bare passede allerbedst til stedet. At de så er skide dygtige oveni, det ser jeg som et kæmpe plus..

Nå, men jeg krydser i hvert fald for en samtale til dig

Anmeld

12. september 2012

Anonym trådstarter

Der er over 50 ansøgere til stillingen hørte jeg i dag - det er godt nok svært at holde modet oppe.

Men nu må vi se...

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

Nå, her er en Update: 

Min leder tog mig til side lige inden børnene fra SFO ankom. Der er jeg om torsdagen. Jeg skal ikke til jobsamtale. 

Forstår bare ikke hvorfor han opfordrede mig til at søge den?  Og nu skal jeg glo på jobsamtalerne imorgen imens jeg er på arbejde fra 7.30 til 15.30. Har allermest bare lyst til at blive hjemme i sengen og aldrig mere se nogen af dem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.