Husk at skrive alt det der gør dig relevant i stillingen. Du skal ikke 'læne dig tilbage' og tænke: Jamen de kender jo mig, så jeg behøver ikke at skrive så meget om mig selv. Ved du med sikkerhed hvem der skal læse ansøgningerne? Er det kun folk 'fra huset' som kender dig eller er dér også andre?
Der kan komme en ansøgning som bare sparker røv, og derfor er det vigtigt at der på papir også ligger noget godt fra dig.
At du kan navnene på børnene ser jeg ikke som en kompetence. Efter 14 dage vil en ny også kunne navnene, og så står I 'lige'.
Kan du se nogle 'huller' noget som det bestående team ikke er så gode til at fylde ud og hvor du kan gøre en forskel? (Det kan være alt fra løse konfliker, skabe ekstra gode hyggestunder med højtlæsning, holde orden i legetøjet, sætte nye lege igang, løfte stemningen blandt kollegaerne osv. Bare noget som du har lagt mærke til, at det er du god til, og måske også bedre end de andre). Du skal jo netop ikke kunne det samme som de andre, men noget andet. (Det er du også selv inde på mht sprog, hvor hende der går fra kan noget, de andre ikke kan. Så kan det godt være at du ikke har det som din faglige kompetence, men så er der måske noget andet.
Jeg ønkser dig rigtig meget held og lykke med det!
Anmeld