Hurtig hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.473 visninger
32 svar
0 synes godt om
5. september 2012

Anonym trådstarter

Der er blevet opslået en stilling i den institution hvor jeg arbejder (i løntilskud) og jeg vil selvfølgelig søge på den - men jeg har aldrig været i en sådan situation før...

Skriver jeg en ansøgning som jeg har skrevet til tidl. stillinger som jeg ikke på forhånd kendte eller skriver jeg denne ansøgning som værende - jeg kender jer - ansøgning (og i så fald, hvad skriver jeg så?)

Hvilke ting ville I skrive i en ansøgning til en arbejdsplads I allerede er ansat på....?

Haster, da samtaler allerede er næste fredag, med ansættelsesstart allerede efterfølgende mandag.....

Måske får jeg ved hjælp af jeres hjælp FAST arbejde!!!! Tænk på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du skriver da helt klart at du er kendt i huset, kender rutiner, har et godt forhold til dine kollegager osv. Fremehævd at du er den bedste de ka få! Held og lykke. Vh stine

Anmeld

5. september 2012

Pige2009

StineW79 skriver:

Du skriver da helt klart at du er kendt i huset, kender rutiner, har et godt forhold til dine kollegager osv. Fremehævd at du er den bedste de ka få! Held og lykke. Vh stine

Lige præcis! Det er jo til din fordel De behøver ikke bruge tid på at lære nogen ny op. Ved du hvorfor stillingen er opslået og du ikke har fået tilbudt den, hvis de kender dig?

Anmeld

5. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Baagøe skriver:

Lige præcis! Det er jo til din fordel De behøver ikke bruge tid på at lære nogen ny op. Ved du hvorfor stillingen er opslået og du ikke har fået tilbudt den, hvis de kender dig?

En stilling ska altid slåes offenlig op, at de så måske vælger at ansætte internt er noget helt andet  Vh stine

Anmeld

5. september 2012

Alexander&Lærke

StineW79 skriver:

Lige præsis... Har selv stået i samme sted for år siden, jeg var i et vikariat som var ved at udløbe. Så blev der slået et andet op samme sted og det søgte jeg da jeg gerne ville blive på stedet, men skrev også i ansøgingen at jeg var kendt i huset og at jeg var den bedste de kunne få da jeg kente det hele og rutinerne... 

I mit fag skal stillineger slås op, men man kan så vælge at slå dem op internt, så ved man som regl at der er en på stedet som nok har tænkt sig at søge. 

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

Tusinde tusinde tak for jeres brugbare svar!

Jeg føler bare jeg er heldig over at den overhovedet er slået op i og med at der er ansættelsesstop i kommunen og skulle den søges internt i den der jobpulje, ville jeg ikke have kunne søge på den.

Min chef/leder har opfordret mig til at søge på den, og fortalte mig samme dag den blev opslået at den nu var opslået - så tror da også han har tænkt på mig som kommende ansat.

Jeg ved ikke med mine kollegaer, forhåbentligt. Jeg har kun været ansat siden 25 juni i år, men kender børnene og navnene på dem og har efterhånden stiftet bekendtskab med en del forældre. Jeg har forsøgt at være forud med at søge på et kursus indenfor sprog, da jeg ved at den pædagog der går på barsel har det som et af sine kompetencer og de vil mangle een, men desværre udbyder de ikke de kurser førend næste år 2013 i april/maj.

Men det kunne bare være så dejligt og SÅ uhyrligt mærkeligt hvis ikke jeg får hverken jobsamtale eller ansættelse og så stadigvæk skulle arbejde sammen med dem. Og en jobsamtale - jeg syntes det er en mærkelig situation og har også talt med min leder om det, at jeg syntes det var lidt svært og han mødte mig heldigvis både forstående og professionel i mødet. Så har en god fornemmelse, men er også bare bange..

Anmeld

5. september 2012

Mumto3

Husk at skrive alt det der gør dig relevant i stillingen. Du skal ikke 'læne dig tilbage' og tænke: Jamen de kender jo mig, så jeg behøver ikke at skrive så meget om mig selv. Ved du med sikkerhed hvem der skal læse ansøgningerne? Er det kun folk 'fra huset' som kender dig eller er dér også andre?

Der kan komme en ansøgning som bare sparker røv, og derfor er det vigtigt at der på papir også ligger noget godt fra dig.

At du kan navnene på børnene ser jeg ikke som en kompetence. Efter 14 dage vil en ny også kunne navnene, og så står I 'lige'.

Kan du se nogle 'huller' noget som det bestående team ikke er så gode til at fylde ud og hvor du kan gøre en forskel? (Det kan være alt fra løse konfliker, skabe ekstra gode hyggestunder med højtlæsning, holde orden i legetøjet, sætte nye lege igang, løfte stemningen blandt kollegaerne osv. Bare noget som du har lagt mærke til, at det er du god til, og måske også bedre end de andre). Du skal jo netop ikke kunne det samme som de andre, men noget andet. (Det er du også selv inde på mht sprog, hvor hende der går fra kan noget, de andre ikke kan. Så kan det godt være at du ikke har det som din faglige kompetence, men så er der måske noget andet.

Jeg ønkser dig rigtig meget held og lykke med det!

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Husk at skrive alt det der gør dig relevant i stillingen. Du skal ikke 'læne dig tilbage' og tænke: Jamen de kender jo mig, så jeg behøver ikke at skrive så meget om mig selv. Ved du med sikkerhed hvem der skal læse ansøgningerne? Er det kun folk 'fra huset' som kender dig eller er dér også andre?

Der kan komme en ansøgning som bare sparker røv, og derfor er det vigtigt at der på papir også ligger noget godt fra dig.

At du kan navnene på børnene ser jeg ikke som en kompetence. Efter 14 dage vil en ny også kunne navnene, og så står I 'lige'.

Kan du se nogle 'huller' noget som det bestående team ikke er så gode til at fylde ud og hvor du kan gøre en forskel? (Det kan være alt fra løse konfliker, skabe ekstra gode hyggestunder med højtlæsning, holde orden i legetøjet, sætte nye lege igang, løfte stemningen blandt kollegaerne osv. Bare noget som du har lagt mærke til, at det er du god til, og måske også bedre end de andre). Du skal jo netop ikke kunne det samme som de andre, men noget andet. (Det er du også selv inde på mht sprog, hvor hende der går fra kan noget, de andre ikke kan. Så kan det godt være at du ikke har det som din faglige kompetence, men så er der måske noget andet.

Jeg ønkser dig rigtig meget held og lykke med det!

TAK, virkelig også et brugbart svar jeg lige sad og manglede.. for vil netop ikke læne mig tilbage for så godt kender de mig slet ikke.

Jeg kan bare ikke finde ud af at starte ansøgningen.. er gået helt i stå...

Skal der være overskrift?

Min mand ligger og så og kommer med ideer, og også brugbare - men mangler lige DET der skal få det til at flyde, kan godt mærke hvor jeg vil hen - sgu mærkeligt at skulle sælge sig selv til nogen man "kender"...

Anmeld

6. september 2012

Mumto3

Anonym skriver:

TAK, virkelig også et brugbart svar jeg lige sad og manglede.. for vil netop ikke læne mig tilbage for så godt kender de mig slet ikke.

Jeg kan bare ikke finde ud af at starte ansøgningen.. er gået helt i stå...

Skal der være overskrift?

Min mand ligger og så og kommer med ideer, og også brugbare - men mangler lige DET der skal få det til at flyde, kan godt mærke hvor jeg vil hen - sgu mærkeligt at skulle sælge sig selv til nogen man "kender"...

Ja, lav en overskrift der siger noget om dig. F. Eks. Børneglad og musikalsk pædagog søger opslået stilling i rød stue.

Anmeld

7. september 2012

Pige2009

StineW79 skriver:

En stilling ska altid slåes offenlig op, at de så måske vælger at ansætte internt er noget helt andet  Vh stine

Er der noget godt nyt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.