Sølbryllup.. hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.438 visninger
34 svar
0 synes godt om
4. september 2012

Nettemor

Mine forældre har snart sølvbryllup. Og som den førstefødte er der en del der hænger på mig. Mine søskende hjælper selvfølgelig men det der med at huske hvad der skal gøres ved jeg kommer til at være mig.

Og eftersom jeg ikke kan mindes at have været med til Sølvbryllup så har jeg voldsomt brug for hjælp og inspiration! Så kom frisk med huskeliste og ideer til hvad man skal have gjort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

M (:

Mine forældre har snart sølvbryllup. Og som den førstefødte er der en del der hænger på mig. Mine søskende hjælper selvfølgelig men det der med at huske hvad der skal gøres ved jeg kommer til at være mig.

Og eftersom jeg ikke kan mindes at have været med til Sølvbryllup så har jeg voldsomt brug for hjælp og inspiration! Så kom frisk med huskeliste og ideer til hvad man skal have gjort

Hm, til min kærestes forældres sølvbryllup var der æresport (selvfølgelig lavet og ophængt i hemmelighed (af børn, svigerbørn og bedsteforældre)), morgensang og rundstykker (også arrangeret i hemmelighed), tale til festen og så var der vist skrevet nogle sange.. 

God fornøjelse med arrangeringen af den store dag, og tillykke med "de gamle".. (:

Anmeld

4. september 2012

Nettemor

M (: skriver:

Hm, til min kærestes forældres sølvbryllup var der æresport (selvfølgelig lavet og ophængt i hemmelighed (af børn, svigerbørn og bedsteforældre)), morgensang og rundstykker (også arrangeret i hemmelighed), tale til festen og så var der vist skrevet nogle sange.. 

Jeg regner med at der skal være en æresport hjemme ved dem på selve dagen hvor vi synger Morgensang. Og der hvor festen skal holdes skal der også være. Den ene laver vi og den anden laver vennerne. Tror du ikke det er fint?

Morgensang skal de selvfølgelig også have men ved ikke hvor hemmeligt det bliver.. Det er ikke nemt at invitere folk uden de ved det? Eller hvordan gjorde i?

Tak! for svar!

Anmeld

4. september 2012

**Ønskebabyen

Nettemor skriver:

Vi holdte sølvbryllup for mine forældre for to år siden

* Naboerne lavede æresport - det er en tradition, og så er det børnene/familien der laver der hvor festen holdes.

* Vi arrangerede morgensang (hvor der kom 3 mand i mega fint tøj og høje hatte og spillede til)

* Annonce i avisen, hvor I inviterer til morgensang (kl. 7.00, når det er et sølvbryllup)

* Vi havde købt rundstykker og kage (min mor havde selv handlet alt kaffe, te og pålæg, hun kunne ikke lade være at blande sig! Men normalt står børnene vist også for dette)

* Printede sanghæfter til om morgenen

* Købte små stearinlys og delte ud om morgenen, som folk skulle stå med (det var i september månede så der var lidt mørkt der kl. 7)

Anmeld

4. september 2012

M (:

Nettemor skriver:

Jeg regner med at der skal være en æresport hjemme ved dem på selve dagen hvor vi synger Morgensang. Og der hvor festen skal holdes skal der også være. Den ene laver vi og den anden laver vennerne. Tror du ikke det er fint?

Morgensang skal de selvfølgelig også have men ved ikke hvor hemmeligt det bliver.. Det er ikke nemt at invitere folk uden de ved det? Eller hvordan gjorde i?

Tak! for svar!

Det lyder rigtig fint med to æresporte - vi lavede kun én og den blev så flyttet i løbet af dagen til der, hvor festen skulle holdes.. 

Nej, det er ikke nemt. Min svigerinde inviterede venner og familie, og mine svigerfoældre vidste ikke, hvem der kom.. Dog regnede de da bestemt med, at der ville ske NOGET, da hans mor spiller i et orkester, og det havde været underligt, hvis de ikke var kommet på dagen og spillet en lille sang (:

Anmeld

4. september 2012

MyLove E

Nettemor skriver:

Æresport

Morgensang

Morgenkaffe + noget brød til dem som kommer og synger:-)

Tale til festen..

Til min mormor og morfars guldbryllup. Lave børnebørne tale til dem, hvor vi vær især sagde noget( jeg er ældst så det endte med jeg lave det meste og sagde mest) Men alle syntes det var en god tale ..

Anmeld

4. september 2012

foto på lærred

Nettemor skriver:

Jeg synes at huske, at brugeren KAY for et års tid siden skulle arrangere sine forældres sammen med sine søskende. Måske du kan sende en privat besked eller lign. Hun havde også et par forskellige tråde.

Anmeld

4. september 2012

TrineMine86

hej søde..

normal skik er at naboer/venner laver æresporten til hjemmet og børn/svigerbørn osv laver den til der hvor festen skal holdes..

til mine svigerforældres sølvbryllup havde svigerforældrene selv arrangeret morgenbrød.
vi sørgede for -

morgensang:
sanghæfter (med de sange som vi skulle synge)
musiker til at spille på trompet, saxofon osv.

fest:
underholdning - Vi lavede sketch show omkring deres liv, folk synes det var hylende morsomt

æresport

Anmeld

5. september 2012

Nettemor

**Ønskebabyen skriver:

Vi holdte sølvbryllup for mine forældre for to år siden

* Naboerne lavede æresport - det er en tradition, og så er det børnene/familien der laver der hvor festen holdes.

* Vi arrangerede morgensang (hvor der kom 3 mand i mega fint tøj og høje hatte og spillede til)

* Annonce i avisen, hvor I inviterer til morgensang (kl. 7.00, når det er et sølvbryllup)

* Vi havde købt rundstykker og kage (min mor havde selv handlet alt kaffe, te og pålæg, hun kunne ikke lade være at blande sig! Men normalt står børnene vist også for dette)

* Printede sanghæfter til om morgenen

* Købte små stearinlys og delte ud om morgenen, som folk skulle stå med (det var i september månede så der var lidt mørkt der kl. 7)

Tak for svar

Super god ide med de lys. Det vil jeg helt klart gøre hvis det er bare en smule mørkt når vi skal gøre det. Og det er det sikkert når det er starten af Oktober.

Kunne forstille mig at det vil se mega godt ud når de står inde og kigger ud og kan se alle de små lys i gården

Anmeld

5. september 2012

Nettemor

M (: skriver:

Det lyder rigtig fint med to æresporte - vi lavede kun én og den blev så flyttet i løbet af dagen til der, hvor festen skulle holdes.. 

Nej, det er ikke nemt. Min svigerinde inviterede venner og familie, og mine svigerfoældre vidste ikke, hvem der kom.. Dog regnede de da bestemt med, at der ville ske NOGET, da hans mor spiller i et orkester, og det havde været underligt, hvis de ikke var kommet på dagen og spillet en lille sang (:

Fedt at I kunne gøre det uden at de vidste det.. Tror desværre bare ikke det er muligt for os  Men de ved jo også at noget sker. Det eneste ville være tidspunktet men det er der ikke noget at gøre ved..

Men det kunne ellers være mega sjovt.. Havde også sagt i spøg at det kunne være skægt at lave en polterabend for dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.