Blevet tilbudt rejse til USA, men åh.. hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2012

Wimmie

Gigl skriver:

Vi står i den mega fede og ubelejlige situation, at svigerfar har inviteret kæresten og jeg til Florida i efterårsferien! 

Jeg har aldrig, aldrig rejst så langt og har virkelig stor lyst til at takke ja og få én på opleveren! 

Det ubelejlige ved situationen er flere faktorer: 

1. Min dreng på 4 kan ikke tage med. Så er jeg afhængig af at hans far har lyst til at have ham hele ugen (og han er normalt hver-anden-weekend-far-og-ikke-mere!) - måske kan mine forældre have ham et par dage. 

2. Jeg er gravid. Ikke at det hindre, for jeg er kun i 12. uge endnu, men alle vores sparepenge skal jo gå til kommende baby.

3. Vi er begge på studie og har reelt ikke efterårsferie. Vi kan måske mase en hel uges fri ind, med benådning fra vores studiegrupper.

4. Vores kat. Den er self ikke det største problem, da vi nok skal finde pasning.. men vi har ikke været væk fra den i en uge før.

5. Økonomi igen.. skal vi prioritere dette?? Vi får sansynligvis ikke tilbudet igen, da han gerne til tage os med (betale fly og ophold og oplevelser) nu hvor vi ikke har lillen endnu og jeg ikke er alt for langt henne. Men så er der jo lommepenge. I forvejen er vi studerende, og alle vores sparepenge går jo til kommende bebs. 

Men igen... almost once in a lifetime for mig måske har vi tid og råd igen når vi er 40.. så skal vi prioritere det nu, eller?

Åh.. Hvad ville i gøre?

Jeg ville gøre det!

Fordi jeg ved hvor fedt der er derovre, og fordi man skal have lov til at gøre noget for sig selv (især med barn på 4 og baby på vej, så har der nok ikke været de store udskejelser i lang tid)

Væk med din dårlige samvittighed - hvis pasning af din søn går i orden, så skal I da klart afsted - som du siger er det en unik mulighed.

Og man behøver altså ikke at bruge specielt mange lommepenge derovre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

Tulle28

Kan du SÅ komme afsted!! Alt det andet skal nok løse sig:-)

Heldige asen:-)

Anmeld

4. september 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg ville klart tage afsted! Undtagen hvis lillemanden ikke har det godt selfølgelig. Men det er da også en dejlig mulighed for farmand at have sin søn lidt mere. Kan huske da mine stedbørn var hos os i en hel uge so yngre. Det var skønt at få dem lidt mere ind på livet i stedet for bare weekendbesøg.

Penge: Medmindre i har en masse gæld og generelt er dårlige til at overholde jeres budget, så er det ikke værre end at i lever lidt mere/endnu mere spartansk end i plejer i en periode. Og husk, man behøver jo ikke have alt udstyr klart med det samme, kan også købe hen ad vejen. Men det ved du vel godt som andengangsmor(-:

God tur

Anmeld

4. september 2012

Bebsesmoar

Hvis baret kan passes,og katten med så pak tasken og smut til Florida!! En baby er kun så dyr som man selv gør de til!! I kan klare det!! 

Anmeld

4. september 2012

Lusi

Gigl skriver:

Vi står i den mega fede og ubelejlige situation, at svigerfar har inviteret kæresten og jeg til Florida i efterårsferien! 

Jeg har aldrig, aldrig rejst så langt og har virkelig stor lyst til at takke ja og få én på opleveren! 

1. Min dreng på 4 kan ikke tage med. Så er jeg afhængig af at hans far har lyst til at have ham hele ugen (og han er normalt hver-anden-weekend-far-og-ikke-mere!) - måske kan mine forældre have ham et par dage. 

2. Jeg er gravid. Ikke at det hindre, for jeg er kun i 12. uge endnu, men alle vores sparepenge skal jo gå til kommende baby.

3. Vi er begge på studie og har reelt ikke efterårsferie. Vi kan måske mase en hel uges fri ind, med benådning fra vores studiegrupper.

4. Vores kat. Den er self ikke det største problem, da vi nok skal finde pasning.. men vi har ikke været væk fra den i en uge før.

5. Økonomi igen.. skal vi prioritere dette?? Vi får sansynligvis ikke tilbudet igen, da han gerne til tage os med (betale fly og ophold og oplevelser) nu hvor vi ikke har lillen endnu og jeg ikke er alt for langt henne. Men så er der jo lommepenge. I forvejen er vi studerende, og alle vores sparepenge går jo til kommende bebs. 

Men igen... almost once in a lifetime for mig måske har vi tid og råd igen når vi er 40.. så skal vi prioritere det nu, eller?

Åh.. Hvad ville i gøre?

Har stemt ja!!
Han skal jo ik passes to steder, efter min mening.. Børns forældre PASSER ikke deres egne børn de har selv valgt at få dem, så er i min verden helt sort..
Så kan det være han skal PASSES hos sine bedsteforældre, men ville han ik elske det?

Og ja hvis i får betalt rejse, ophold og mad, er det jo ik meget der nødvendigvis skal bruges
Hvis jeg stod i jeres situation, havde jeg sagt ja!!
Jeg har intet været ude og opleve siden min datter blev født for 4 år siden
Jo én bytur og én gang biograftur.. Wuhuu! Spørg lige om jeg er ved at brænde sammen oven i hoved!!

Anmeld

4. september 2012

Francisca

Gigl skriver:

Åh.. Hvad ville i gøre?

DO IT!!

Da jeg var 9uger henne rejste jeg til Californien i 1uge.

Min kæreste var taget derover 1uge før mig med hans farmor og da efterårsferien kom rejste jeg sku afsted

Det mega billigt i USA så lommepenge er ikke dem i bruger så mange af. Det der er dyrt er billetten og hotel men hvis det er betalt så der ingen problemer!

Det en kæmpe oplevelse og det fedeste at prøve.

Mht. din søn kunne i ikke evt. selv købe billetten til ham? Når han ikke er ældre kan det ikke koste særligt meget?

Men ellers så overlever han nok en uge det jo hans far og bedsteforældre der skal passe ham og ikke en fremmed.

Og for det andet så PASSER din søns far ham ikke, han HAR ham som er normalt når man er forældre til et barn. Hader det ord at man som forældre til ens eget barn skal PASSE, sit barn. Nej det skal man ikke. Man skal være glad for den tid med sit barn.

Men afsted med jer og nyd det ( Køb en masse babytøj derovre det MEGA billigt &nbsp

Anmeld

4. september 2012

DitteFisk

Francisca skriver:

DO IT!!

Da jeg var 9uger henne rejste jeg til Californien i 1uge.

Min kæreste var taget derover 1uge før mig med hans farmor og da efterårsferien kom rejste jeg sku afsted

Det mega billigt i USA så lommepenge er ikke dem i bruger så mange af. Det der er dyrt er billetten og hotel men hvis det er betalt så der ingen problemer!

Det en kæmpe oplevelse og det fedeste at prøve.

Mht. din søn kunne i ikke evt. selv købe billetten til ham? Når han ikke er ældre kan det ikke koste særligt meget?

Men ellers så overlever han nok en uge det jo hans far og bedsteforældre der skal passe ham og ikke en fremmed.

Og for det andet så PASSER din søns far ham ikke, han HAR ham som er normalt når man er forældre til et barn. Hader det ord at man som forældre til ens eget barn skal PASSE, sit barn. Nej det skal man ikke. Man skal være glad for den tid med sit barn.

Men afsted med jer og nyd det ( Køb en masse babytøj derovre det MEGA billigt &nbsp

Jeg har overvejet at "købe" ham med, for jeg vil rigtig gerne have ham med kan helle rikke heelt forstå hvorfor han ikke automatisk er inviteret, men fair nok... så vil jeg fortælle svigerfar at vi overvejer at købe ham med og så må vi se hvad han siger

Jeg har også hørt man kan få en masse billigt derovre og jeg er helt vild for at komme afsted, så længe det kan lade sig gøre

Anmeld

4. september 2012

DitteFisk

Lusi skriver:

Har stemt ja!!
Han skal jo ik passes to steder, efter min mening.. Børns forældre PASSER ikke deres egne børn de har selv valgt at få dem, så er i min verden helt sort..
Så kan det være han skal PASSES hos sine bedsteforældre, men ville han ik elske det?

Og ja hvis i får betalt rejse, ophold og mad, er det jo ik meget der nødvendigvis skal bruges
Hvis jeg stod i jeres situation, havde jeg sagt ja!!
Jeg har intet været ude og opleve siden min datter blev født for 4 år siden
Jo én bytur og én gang biograftur.. Wuhuu! Spørg lige om jeg er ved at brænde sammen oven i hoved!!

Det har du helt ret i, forældre PASSER ikke deres børn (det har jeg forsøgt at forklare ham faren og han er glad for sin søn, han kan bare ikke altid magte det.. af en eller anden grund.. så..)

Men vi skal helt klart afsted hvis alting flasker sig

Anmeld

4. september 2012

DitteFisk

Roselil skriver:

Jeg ville klart tage afsted! Undtagen hvis lillemanden ikke har det godt selfølgelig. Men det er da også en dejlig mulighed for farmand at have sin søn lidt mere. Kan huske da mine stedbørn var hos os i en hel uge so yngre. Det var skønt at få dem lidt mere ind på livet i stedet for bare weekendbesøg.

Penge: Medmindre i har en masse gæld og generelt er dårlige til at overholde jeres budget, så er det ikke værre end at i lever lidt mere/endnu mere spartansk end i plejer i en periode. Og husk, man behøver jo ikke have alt udstyr klart med det samme, kan også købe hen ad vejen. Men det ved du vel godt som andengangsmor(-:

God tur

Du har helt ret. Tingene til baby skal nok komme, vi er ikke dybt forgældede, men svømmer heller ikke direkte i penge.. det handler jo bare om at prioritere.. og baby kommer ikke til at mangle uanset

Anmeld

4. september 2012

tinasmor

Jeg ville gøre det. Men jeg tror istedet , at jeg ville få mormor hjem og bo hos jer hele ugen hvis det er muligt.

Jeg ville sige ja, fordi dit barn er så stort. Jeg ville sige det var anderledes hvis barnet var 1 år. Men når barnet er 4 år, så tænker jeg, at det sagtens kan være sammen med mormor og morfar i en uges tid og hygge sig. Der er jo massere af mennesker hvor barnet i løbet af sommerferien holder en uges ferie med mormor eller farmor.

Jeg ville sige ja, fordi jeg (dog inden jeg fik børn) fik noglelunde samme tilbud hvor vi sagde nej, og jeg har fortrudt det lige siden, fordi vi ikke får den mulighed igen før om 100 år når ungerne er store også pga penge. Så fordi jeg ved hvor meget jeg har ærgret mig, så ville jeg sige ja.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.