Blevet tilbudt rejse til USA, men åh.. hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du..?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.143 visninger
32 svar
0 synes godt om
3. september 2012

DitteFisk

Vi står i den mega fede og ubelejlige situation, at svigerfar har inviteret kæresten og jeg til Florida i efterårsferien! 

Jeg har aldrig, aldrig rejst så langt og har virkelig stor lyst til at takke ja og få én på opleveren! 

Det ubelejlige ved situationen er flere faktorer: 

1. Min dreng på 4 kan ikke tage med. Så er jeg afhængig af at hans far har lyst til at have ham hele ugen (og han er normalt hver-anden-weekend-far-og-ikke-mere!) - måske kan mine forældre have ham et par dage. 

2. Jeg er gravid. Ikke at det hindre, for jeg er kun i 12. uge endnu, men alle vores sparepenge skal jo gå til kommende baby.

3. Vi er begge på studie og har reelt ikke efterårsferie. Vi kan måske mase en hel uges fri ind, med benådning fra vores studiegrupper.

4. Vores kat. Den er self ikke det største problem, da vi nok skal finde pasning.. men vi har ikke været væk fra den i en uge før.

5. Økonomi igen.. skal vi prioritere dette?? Vi får sansynligvis ikke tilbudet igen, da han gerne til tage os med (betale fly og ophold og oplevelser) nu hvor vi ikke har lillen endnu og jeg ikke er alt for langt henne. Men så er der jo lommepenge. I forvejen er vi studerende, og alle vores sparepenge går jo til kommende bebs. 

Men igen... almost once in a lifetime for mig måske har vi tid og råd igen når vi er 40.. så skal vi prioritere det nu, eller?

Åh.. Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

Nemesis

Nej det ville jeg nok ikke.

Kan virkelig godt forstå dit dilemma, men når din søn på 4 ikke er invisteret med og han kan blive "kastebold" mellem pasningsmulighederne så synes jeg faktisk det er synd.

Dernæst..hvis i ikke har ferie, så synes jeg det er skidt..især i betragtning af du er gravid og sikkert vil synes det er hårdt nok at skulle følge med uden at "være bagud"

Samtidig er en uge slet ikke nok :-D

Men kan nu godt forstå i er fristet, det kunne da også blive en totalt dejlig tur, jeg ville dog prioritere mit barn højere.

:-) sisse

Anmeld

3. september 2012

DitteFisk

Nemesis skriver:

Nej det ville jeg nok ikke.

Kan virkelig godt forstå dit dilemma, men når din søn på 4 ikke er invisteret med og han kan blive "kastebold" mellem pasningsmulighederne så synes jeg faktisk det er synd.

Dernæst..hvis i ikke har ferie, så synes jeg det er skidt..især i betragtning af du er gravid og sikkert vil synes det er hårdt nok at skulle følge med uden at "være bagud"

Samtidig er en uge slet ikke nok :-D

Men kan nu godt forstå i er fristet, det kunne da også blive en totalt dejlig tur, jeg ville dog prioritere mit barn højere.

:-) sisse

Av min samvittighed men ja..

Han skal selvfølgelig under ingen omstændigheder være kastebold for vores fornøjelses skyld. Hvis ikke hans far føler for det, så skal han ikke, men min dreng ville dog elske hvis han far havde tid til have ham en hel uge. 

Ang. gravidit+studie er der ingen problemer. Ikke endnu i hvert fald. Det kan jeg sagtens, og for det ikke skal være løgn har en anden gruppekammerat vist også lovet sig væk det meste af efterårs"ferien". 

Men ja, det er lidt tyndt lige nu. Og kan det ikke fungere, så kan det ikke fungere.. tror jeg vil give det min overvejer her de næste par dage..

Anmeld

3. september 2012

Moar2011

Gigl skriver:

Vi står i den mega fede og ubelejlige situation, at svigerfar har inviteret kæresten og jeg til Florida i efterårsferien! 

Jeg har aldrig, aldrig rejst så langt og har virkelig stor lyst til at takke ja og få én på opleveren! 

Det ubelejlige ved situationen er flere faktorer: 

1. Min dreng på 4 kan ikke tage med. Så er jeg afhængig af at hans far har lyst til at have ham hele ugen (og han er normalt hver-anden-weekend-far-og-ikke-mere!) - måske kan mine forældre have ham et par dage. 

2. Jeg er gravid. Ikke at det hindre, for jeg er kun i 12. uge endnu, men alle vores sparepenge skal jo gå til kommende baby.

3. Vi er begge på studie og har reelt ikke efterårsferie. Vi kan måske mase en hel uges fri ind, med benådning fra vores studiegrupper.

4. Vores kat. Den er self ikke det største problem, da vi nok skal finde pasning.. men vi har ikke været væk fra den i en uge før.

5. Økonomi igen.. skal vi prioritere dette?? Vi får sansynligvis ikke tilbudet igen, da han gerne til tage os med (betale fly og ophold og oplevelser) nu hvor vi ikke har lillen endnu og jeg ikke er alt for langt henne. Men så er der jo lommepenge. I forvejen er vi studerende, og alle vores sparepenge går jo til kommende bebs. 

Men igen... almost once in a lifetime for mig måske har vi tid og råd igen når vi er 40.. så skal vi prioritere det nu, eller?

Åh.. Hvad ville i gøre?

jeg havdet sagt ja !! penge skal man nok finde - ingen siger i skal bruge flere 1000 kr - det os bare en oplevelse i sig selv at komme afsted..

Anmeld

3. september 2012

DitteFisk

Storms-Mor skriver:

jeg havdet sagt ja !! penge skal man nok finde - ingen siger i skal bruge flere 1000 kr - det os bare en oplevelse i sig selv at komme afsted..

Ja det er altså super fristende... :] åh altså..

Anmeld

3. september 2012

Mum33

Jeg har lige været i Indien i 10 dage uden min søn på 3½. Han var hjemme ved far (dog ikke delebarn). Jeg er også gravid, men det var ingen problem. Jeg ELSKER at rejse, og denne chanche ville bare ikke komme igen. Det var en fantastisk tur og ja - jeg savnede ham, men ikke mere end at det var den rigtige beslutning at tage afsted.

Jeg har stem JA - nogle gange skal man gøre noget for sig selv.

Anmeld

3. september 2012

DitteFisk

E. B. skriver:

Jeg har lige været i Indien i 10 dage uden min søn på 3½. Han var hjemme ved far (dog ikke delebarn). Jeg er også gravid, men det var ingen problem. Jeg ELSKER at rejse, og denne chanche ville bare ikke komme igen. Det var en fantastisk tur og ja - jeg savnede ham, men ikke mere end at det var den rigtige beslutning at tage afsted.

Jeg har stem JA - nogle gange skal man gøre noget for sig selv.

Tak for inputtet og det har du jo ret i godt du havde en fed oplevelse med det! Det er også lidt det jeg tænker.. At rejse er et af mine store ønsker for min og vores fremtid.. derfor er dette fristende.. og skræmmende!

Anmeld

3. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes virkelig, du skal gøre, hvad du kan, for at komme med. 

Anmeld

3. september 2012

Mamalou

JA SQU! Hvis I finder en god løsning for din søn, så afsted med jer! 

God tur - er slet ikke misundelig

Vh. Louise

Anmeld

3. september 2012

TeamRocket

Er din dreng vant til at undvære dig? For ellers synes jeg altså det er lidt synd for ham, ikke nok med at han skal passes en hel uge, to forskellige steder- men hvis han så slet ikke er vant til det. Jeg ville ikke kunne rejse uden mine unger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.