Havde du tilgivet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Hej piger, jeg er ved ikke lige hvad jeg skal stille op!

Min kæreste kommer hjem idag, omkring klokken 9 og fortælle mig, han ikke har noget job mere.. Fordi han har stjålet!

I mine øjne er det SÅ forkert! Det gør man bare ikke! Og jeg kan slet ikke forstå hvorfor han har gjort det, da vi ikke mangler noget som helst! Jeg blev så ked af det, og sagde at meget kunne jeg accepterer men det her, det vidste jeg ikke om jeg kunne tilgive.

Jeg har sendt ham ned til hans kammarat og nu skal jeg så i tænke boks! Skal han have en chance mere, eller er det totalt NO GO!

Det meste i mig siger, at det kan jeg bare ikke tilgive!

Havde du tilgivet det??

Hmm jeg kan godt forstå dig - kom min kæreste hjem og var fyrret pga to kasser øl var jeg blevet så stjernevred. Jeg havde nok også bedt ham skride, måske ville jeg forstryde om et par timer men lige i nuet var jeg blevet så gal og skuffet. Hvad tænker han dog på - hvem pokker vil ansætte ham nu hvad har han så tænkt sig med sit liv også i en tid hvor job virkelig ikke hænger på træerne. 

Sikke et fjols og forstå din skuffelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

VNB

Anonym skriver:

Min kæreste kommer hjem idag, omkring klokken 9 og fortælle mig, han ikke har noget job mere.. Fordi han har stjålet!

I mine øjne er det SÅ forkert! Det gør man bare ikke! Og jeg kan slet ikke forstå hvorfor han har gjort det, da vi ikke mangler noget som helst! Jeg blev så ked af det, og sagde at meget kunne jeg accepterer men det her, det vidste jeg ikke om jeg kunne tilgive.

Jeg har sendt ham ned til hans kammarat og nu skal jeg så i tænke boks! Skal han have en chance mere, eller er det totalt NO GO!

Havde du tilgivet det??

altså... jeg synes på ingen måde (!) at det er iorden at stjæle 

MEN - jeg ville godt nok aldrig gå fra min kæreste (eller overhovedet overveje det) hvis han blev grebet i at stjæle.. 

Jeg ville nok nærmere forsøge at bore lidt i hvad der dog har fået ham til at stjæle og prøve på at nå ind til sagens kerne, og dermed hjælpe ham videre. 

Vi er godt nok ikke gift (endnu) men jeg vil helt sikkert altid leve efter "i medgang og i modgang" princippet... og dermed også tage de lidt svære/sure stunder med ligeså vel som de gode  

Håber i finder en fornuftigt løsning. 

Anmeld

3. september 2012

pemiro

Anonym skriver:

Ja, det har jeg overvejet! Spørgsmålet er bare om jeg har fundet mig i for meget nu!

Ja det er jo det..
Det må du finde ud a med dig selv, for det er du den eneste der ved..

Håber det hele flasker sig, på enten den ene eller anden måde

Anmeld

3. september 2012

LR85

Anonym skriver:

Havde du tilgivet det??

Selvfølgelig tilgiver du. 

Anmeld

3. september 2012

LR85

Har lige læst de andre ting du og de andre har skrevet. 

Så ny holdning; hvis du ikke stoler på ham og han har lavet meget andet lort og du er bange for ham (frygtet ham, tror jeg du skrev) -ja, så synes jeg du skal smutte. Hurtigtst muligt endda

Anmeld

3. september 2012

Lullaby*

Anonym skriver:

Ja, det har jeg overvejet! Spørgsmålet er bare om jeg har fundet mig i for meget nu!

Jeg kan godt se at det er lidt af et dilemma du står i 

Men egentlig, synes jeg selv, at du giver dig selv svaret flere gange, når du skriver:

At du føler dig som mor til to.

At dit bærer er flydet over. 

At han indeni bare er en lille dreng. 

At du ikke føler at du kan stole på ham.

At han flere gange har løjet overfor dig. 

Mat han sårer dig gang på gang.

Ved at et brud gør ondt i starten, men det bliver bedre med tiden. Og du er på ingen måde tjent med at have det sådan.

Sender dig et og håber at du finder svar.

Anmeld

3. september 2012

Clisolka

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle opgive et forhold pga. tyveri på arbejdet. Jeg ville elske ham uanset hvad  Nu har jeg læst at det "kun" drejer sig om 2 kasser øl - det kan ikke få mit bærger til at flyde over 

Anmeld

3. september 2012

th

Anonym skriver:

Havde du tilgivet det??

jeg havde sagt fra og fundet ud af et nyt liv med mit barn, min holdning er at hvis man ikke stoler på hinanden, så skal man ikke være sammen.

Anmeld

3. september 2012

Ciss

En ting er selve det idiotiske i, at han bliver fyret, fordi han er dum nok til at ville stjæle to kasser øl.

Jeg vil sige, at det er langt alvorligere og mere afgørende, at du har mistet tilliden til ham.

Uden tillid intet holdbart forhold.

Hvis ikke I klarer at rydde op i dette - og det tyder det vel ikke helt på, når han stadig lyver for dig osv - så tvivler jeg på, at I har en god fremtid sammen. Han har det jo ikke godt enten med sig selv eller forholdet, hvis han føler behov for at lyve. Og du trives heller ikke og kan i sidste ende miste din selvrespekt helt i detteher. Så jeg tror, du gør ret i at tænke dig godt om. Dette kan være anledningen til at sætte ham et ultimatum for døren (f eks krav om behandling/parterapi el lign) Eller også må du se bruddet i øjnene. Jeg tror ikke, at det er sundt for nogen af jer bare at lade som om ingenting er sket og fortsætte som før. Så kommer det bare til at blive værre og grimmere.

Håber, du finder en løsning, som bliver god for dig!

Anmeld

3. september 2012

Deaktiveret profil

Anonym skriver:

Det er 2 kasser øl, det drejer sig om! Han har bare lavet så meget lort, og ´jeg syntes ikke rigtig jeg kan stole på ham.. Og det her var så bare dråben! Føler at hele min tillid røg til ham der.

To kasser øl? - Self er det forkert at stjæle, især fra sin arbejdsplads, syntes ikke man fortjener et arbejde hvis man stjæler fra det, da arbejdet så mister tilliden til den person, hvilket er forfærdeligt. Men ligefrem at stoppe et forhold til sin kæreste pga to kasser øl? - Så langt havde jeg nok ikke gået.. Håber da han ved det han har gjort er forkert, og at han har indset man ikke gør sådan igen, man lærer jo af sine fejl..

Men at give ham et gok mere i nødden ved at forlade ham, det kan jeg ikke se det kloge i? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.