HeXeri skriver:
Dér ramte du lige en nerve kan jeg mærke. Du taler mere sandt end du måske vidste. Hvor tit er jeg ikke stødt på kvinder med deres ønskebørn og deres fordømmende blikke (og hviskeri) når de støder på os og min historie. Jeg knuselsker min søn, men det var ikke en selvfølgelig og umiddelbar forelskelse, meningen var jo at han slet ikke skulle have været her. De forstår ikke hvordan man først kan knytte bånd lang tid efter undfangelsen.. Dét gør faktisk lidt ondt at der er nogen der tror at "deres" kærlighed er anderledes end "vores"
For det var jo aldrig barnet i sig selv jeg protesterede imod Det var jo den fuldstændigt betingelsesløse overgivelse en graviditet kræver af dig. Man er bare fanget i 9 måneder, man ved det godt inden det sker. Men alligevel... Meget få moderne kvinder har det godt med at ligge sig fladt på maven (hvis den da ikke er blevet for stor til det også) og bare følge med strømmen (hvis man da ikke er blevet for fed inden)
Nå... så gik det lige ud over dig

Jamen præcis.. 
De tanker og følelser, gør os ikke til dårlige mødre..
De tanker og følelser, gør jo ikke, at vi ikke knus elsker vores børn. 
De første 14 dage efter min første datters fødsel, var jeg i trance. Jeg var indelukket, og gjorde intet for mig selv. Jeg kunne slet ikke forstå, at nu var hun der, og hun var mit ansvar.Jeg tog mig af hende 100%, dog glemte jeg mig selv.
Da de 14 dage var gået, sagde min kæreste, at nu trængte jeg til at komme lidt ud med et par veninder, til trods for, at jeg ikke ville "slippe" vores datter. Jeg tog dog ud, (kun et par timer), og vendte tilbage med fornyet energi. Og jeg elsker elsker elsker min datter, og den lille i maven 

Anmeld