http://petitpodium.dk/blog/2012/08/mascha-vang-gaesteblogger-om-graviditet/
I alt fald efter min mening, så siger Mascha sandheden i denne blog. Hun var også virkelig god da hun gæstede God Morgen Danmark her til morgen. Det er ret spændende at læse alle de svar hun får på blog-indlæget.
Jeg syntes personligt at det er befriende at læse sådan et indlæg. For alle os som har hæslige graviditeter er det sådan en lettelse ikke at føle sig alene. Det er nemlig meget, meget svært at opleve at det er tabu at italesætte at man har det meget, meget svært som gravid. Man SKAL ligesom elske det og man bliver nærmest udstillet som svag eller utaknemmelig hvis man brokker sig. Det giver en den der følelse af at alle, undtagen en selv, elsker at være gravid og har gode graviditeter.
Jeg havde en slem graviditet da jeg ventede Amanda og jeg husker det stadig som det hårdeste jeg har prøvet. Nu er jeg så gravid igen og jeg har det så hæsligt. Det er så hårdt. Det ville jeg så gerne kunne sige, uden at blive mødt med andet end forståelse og et kram fra omverdenen.
Ja, jeg har valgt det selv, men ikke fordi jeg elsker at være gravid. Jeg har valgt det fordi jeg elsker at være mor. Derfor er det stadig benhårdt. Og det er bare så nemt at slå andre oven i hovedet hvis man selv har haft en nem graviditet eller er en mand. Men hvis man har kvalme og opkast 9 mdr i træk, bækkenløsning, smerter i hele kroppen, voldsom udmattelse osv osv af hvad man nu kan have, ja så er graviditet ikke en sygdom MEN derfor er det nu alligevel sygelige symptomer som gør det meget svært at komme igennem. Man er ikke utaknemmelig, man er bare dårlig nok til at miste modet og brokke sig lidt. Men det er ikke det samme som at man ikke ønsker barnet eller er utaknemmelig, og det syntes jeg er et trist lighedstegn som mange sætter.
Sikke en gang brok (og ja jeg er dårlig og gnaven i dag. Har pt siddet i senge hele formiddagen da kvalmen er så ekstrem at jeg ikke magter at stå oprejst!) 
Anmeld