Den har nok været oppe før men hvad har i når alt er betalt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

Levi&LilysMor

vi ligger ca 30000 af om mdr eller 10000 kr hvergang manden får løn ind til regningerne

så lever vi af min.børnbidragene og børnefamilieydelsen hver 3 mdr.

så når jeg regner det ud dog uden børnefamilieydelsen pr mdr for den regner vi ikke med men så har vi ca 14806 kr af leve af om mdr. så ca 9600 mere hver 3 mdr hvis vi skal regne den med.

Det er til 5 af og til 6 mennesker her.

det er da ret ok er det ikke

Til mad,benzin.husholdningen tøj osv osv.

nu er jeg under uddanelse og får elev løn plus jeg arbejder som vikar i fritiden, for at kunne får det til at køre, vi har ikke fælles økonomi, men jeg har selv ca. 2000 til den lille og mig, som kun bruges til sjov og ballade...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

Lou87

KLN skriver:

Min kæreste er pedel/rengørings ass. og jeg er sygepleje studerende, så det er ikke fordi vi har fantastisk meget udbetalt. Men vi bor tilgengæld super billigt - i en lejet treværelses til 4600 med alt.. Vi har valgt at købe en gammel stationcar, som v kunne betale kontant. Så vi ikke skulle have et dyrt billån. Derudover bor vi centralt i Aalborg, så vi bruger ikke mange penge på benzin, da vi ofte tager cyklen.

Okay .. Ja det jo ikk fordi i har et højt stillet job eller noget. Men selv da jeg var i job havde vi ikk mere for der blev de to tusind ekstra brugt på benzin. Så ja...

Det er ikk fordi vi "lider".. Jeg undrede mig bare over de sindssygt høje beløb
Men ka så godt se hvis man ingen lån har at der er flere penge. Vi ligger en del til lån nemlig.

Anmeld

30. august 2012

H+S Skjolgborg.

Min kæreste er så ok højstillinge eller det blever han jo nu.han blever Driftleder før det var han Kørestrømsleder alt sammet er ind for togen. Så jo løn er høj men de har jo også live på spil heletiden med strøm osv.ja og arbejde tit meget. Det er ikke sådan af jeg ved han arbejde fra 7-16 eller ligne nej nej det kan sviger meget og aften,nat.weekend og nogle gange hjemme eller møde fra kl 10 til 13 også fri eller på aften arbejde osv osv.

Han får nu 16132 kr pr 14 dag og det er før skat og uden tillæggen,weekend,nat og overarbejde.

Men han siger nok nu hvor han er bleve Driftleder  får han nok mere om mdr hvis man skal tag det udfra ham de have før så fik han 64000 kr før skat om mdr. Men tro ikke min mand ville krave så meget højre løn. De sponcere også hans søns gokart med 25000 kr hver ½ år over i.Nu må vi se.

Omkring mig så ska jeg forhåbeligt snart på flexydelse/flexjob hvis jeg blever berette til det. jeg mangle kun 8 ugers pratik og skal ud så snart min vejleder ringer og har et sted til mig Jeg får 11350 kr efter skat om mdr nu i på det man kalder for-rev(ligesom en mor på kontanthjælp ydelsen er det samme) Kommer jeg på flexjob får jeg så også mere pr mdr. Så får jeg bidrag for min søn 1228 kr og manden for sin søn 1228 kr og ja hver 3 mdr for 3 børn. Jeg betaler så 1228 kr til min eks(for min datter) det blever så trykke fra i skat så betaler endelig kun 680 kr ca.

her er der så 4 børn jo.

Fælles søn mig og kærestens Tobias snart 3 år (d.23/12).

(min)Victoria lige blev 6 år(d.13/8)

(min)Benjamin snart blever 12 år (d.24/1)

(Mandens søn)Alexander blever 15 år(d.27/10).

De to stor ikke nemt af købe tøj til de er dyre meget tit men af og til siger vi jo fra eller nej det er for dyrt.De er den aldre hvor det er bukser osv til 1000-1200 kr eller 500-1000 kr eller 300-500 kr for en kort ærme bluse bare pyha.

Vi spar så op til de blever 18 år.

Ja og jeg er så begyndt af sætte af til min søns komfirmation her 1/8 og frem.

så betaler vi 250 kr hver om mdr til hver af børns børneopsparingen.Vi må ikke betaler mere ind 3600 kr om året og den må kun være på 36000 kr når de er 18 år hvad jeg har hørt.Syntes det er latterligt med den loft på dem.For 36000 kr er jo ikke meget om 5-8-12 eller 15 år udfra vores 4 børn har.

Mvh

Henriette

Anmeld

30. august 2012

H+S Skjolgborg.

Okay .. Ja det jo ikk fordi i har et højt stillet job eller noget. Men selv da jeg var i job havde vi ikk mere for der blev de to tusind ekstra brugt på benzin. Så ja...

Det er ikk fordi vi "lider".. Jeg undrede mig bare over de sindssygt høje beløb
Men ka så godt se hvis man ingen lån har at der er flere penge. Vi ligger en del til lån nemlig.

Det med låne passe jo ikke helt for hus lån og mange andre lån kan du jo trække fra i skat.Nok ikke alle der ved det så tros man har en gæld på f.eks 1.9 så kan man jo trække disse penge af i skat.

Vi bor så også ok billigt tros 850 kvm grund,175 kvm indbo og lejer det på 4 år og med forkøbsret giver kun 11400  med husleje,vand, varm, strøm og indbosforsikringen på 250 kr om mdr oven i de 11400 kr.Så det er jo kun 11650 kr om mdr med alt.

Da vi boede i vores eget hus som blev solgt den 21 maj i år hvor vi nu afdrag tabet af på der på de 2733,33 kr om mdr til feb 2037. før vi flytte osv der betalte vi 17430 kr om mdr med huslåne,vand,spillevand afgift,varm,strøm, egendomsskat og pantebreve. ja også hus forsikringen på 3200 kr og indbosforsikringe på 1600 kr hver ½ år oven i 17430 kr. og der var huset kun på 132 kvm grunden dog 924 kvm.

men som sagt gæld eller eget hus kan man jo trække fra i skat det kan man ikke når man lejer.

Mvh Henriette

Anmeld

30. august 2012

Lullaby

Denne mdr har vi kun 4000 desværre til mad. Bilen gik i stykker i sidste mdr og selvom vi sparer op så dækkede det ikke det hele så vi kom ind i mdr med et minus på 3200  Ellers har vi en 6-7000 kr.  Så denne mdr skal der spares og bages for alle pengene. Vi skal nok klare os. Feks i dag i fakta havde de sat deres oksefars ned til en 20er for 600 gram kød og så købte jeg lige en stak. Vi skal helst have fedtfattigt kød. Har ikke lyst til at spise 22% fedt

Anmeld

30. august 2012

H+S Skjolgborg.

Lullaby skriver:

Denne mdr har vi kun 4000 desværre til mad. Bilen gik i stykker i sidste mdr og selvom vi sparer op så dækkede det ikke det hele så vi kom ind i mdr med et minus på 3200  Ellers har vi en 6-7000 kr.  Så denne mdr skal der spares og bages for alle pengene. Vi skal nok klare os. Feks i dag i fakta havde de sat deres oksefars ned til en 20er for 600 gram kød og så købte jeg lige en stak. Vi skal helst have fedtfattigt kød. Har ikke lyst til at spise 22% fedt

Super det med købet det gør jeg også eller bler i rema 1000 .

Mvh Henriette

Anmeld

30. august 2012

1990h

H+S Skjolgborg. skriver:

vi ligger ca 30000 af om mdr eller 10000 kr hvergang manden får løn ind til regningerne

så når jeg regner det ud dog uden børnefamilieydelsen pr mdr for den regner vi ikke med men så har vi ca 14806 kr af leve af om mdr. så ca 9600 mere hver 3 mdr hvis vi skal regne den med.

Ca 15000..

Nogle gange mere kommer An på hvor meget jeg arbejder og manden fx denne måned har vi 23000

Anmeld

30. august 2012

1990h

H+S Skjolgborg. skriver:

Vi købte hus sidste år.

Når jeg er på dagpenge har vi noget mindre

Anmeld

30. august 2012

Christina.78

MorDk skriver:

Ja der er foreskel på folk *S*

Jeg sys også mange har virkelig mange penge... det må være herligt ikke at skulle vende hver en krone...

Når det så er sagt... så selv med vores lille rådighedsbeløb (når alt er betalt) så sys jeg ikke vi mangler noget. Dog ville jeg ønske vi bare kunne tage ud og rejse og bare kunne spare "hurtigt" op ... men pyt. Vi har hinanden og det er det vigtigste *S*

Lige mine ord..

Anmeld

30. august 2012

Masig

MorDk skriver:

Ja der er foreskel på folk *S*

Jeg sys også mange har virkelig mange penge... det må være herligt ikke at skulle vende hver en krone...

Når det så er sagt... så selv med vores lille rådighedsbeløb (når alt er betalt) så sys jeg ikke vi mangler noget. Dog ville jeg ønske vi bare kunne tage ud og rejse og bare kunne spare "hurtigt" op ... men pyt. Vi har hinanden og det er det vigtigste *S*

Giver dig ret, vi mangler egentlig heller ikke noget som sådan, men kunne da være rart hvis man havde råd til en lille ferie en gang om året eller til at gå en tur til frisøren... jeg ville rigtig gerne klippes og have lyse striber, men det er der simpelthen ikke råd til.. Sådan nogle ting kan jeg godt savne at man "bare lige" kan gøre uden at skulle tænke over det eller spare op i flere måneder, men altså vi bliver jo mætte hver dag og har tag over hovedet og som du siger så har vi jo hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.