Taler i grimt til kassedamen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Kofoed.

Synes der mangler en svar mulighed. Som udgangs punkt, nej, men hvis de laver fejl der går ud over min ting/penge, så for de afvide, at det der, det er bare ikke ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Camilla <3

Jeg har stemt nej.  

Jeg taler pænt til folk, men er jeg utilfreds med noget, så siger jeg for det meste, altså også min mening. 

Anmeld

28. august 2012

Muhmi

Hvis de taler grimt til mig, så får de tilbage af samme pose... Gider ikke finde mig i at blive talt ned til eller grimt til, fordi de har en dårlig dag...

Men som udgangspunkt starter jeg altid samtalen med et høfligt "hej" eller "undskyld, må jeg spørge dig om?" og et smil... Hvis tonen fra dem så er hård eller uhøflig fordi de har travlt, så bliver jeg irriteret, for jeg har arbejdet så meget i butik at jeg VED at de burde gå op deres kunder med "liv og sjæl" for det får de afvide ved hvert personalemøde at de skal...

Kan godt være at det virker dumt i nogles øjne... Men jeg kunne aldrig finde på at behandle mine kunder med andet end smil, venlige ord og prøve at virke forstående for lige netop deres problem... Man skal være serviceminded i en butik og sådan er det bare

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

Jeg har stemt nej. Jeg taler altid pænt til folk - jeg er en af dem der ikke er god til at give igen mundtligt 

Anmeld

28. august 2012

Zafir

Jeg har stemt nej - men jeg har argumenteret med en p-vagt, hvis jeg har følt mig virkelig dårligt behandlet og jeg har også været træt og sur og stresset, hvor jeg har vrisset af en sagesløs... MEN som udgangspunkt, har taler jeg pænt til folk omkring mig. - Jeg ved hvor rart det er, hvis folk de siger: Tak for hjælpen eller ha en god dag

SÅ det forsøger jeg også at huske på, når jeg handler osv...

Anmeld

28. august 2012

wamse

Nej det gør jeg da selvfølgelig ikke, og det heller ikke, selvom h*n måske ikke taler pænt til mig. Der er jo ingen grund til at synke ned på det niveau, bare fordi en anden gør 

Kan ikke huske, at jeg har oplevet en kassedame eller lign, ikke snakke pænt til mig 

Anmeld

28. august 2012

FamilenStorm

Kathepige skriver:

I forbindelse med et større projekt på journalisthøjskolen er jeg i gang med at undersøge, i hvor høj grad, der bliver talt grimt til folk omkring en. Kassedamen, cyklisten, p-vagten, bilisten osv.

Jeg vil MEGET gerne høre en begrundelse for, hvorfor i giver røflen til de personer

(Husk at skriv til mig, hvad i har svaret med en evt. begrundelse

På forhånd tak

Jeg har svaret nej... HAr selv siddet ved kassen i Netto og derved jeg jeg også at man altså ikke ved alt i verden og kan gøre fra eller til.. Så det er altid med et smil når jeg handler..

Anmeld

28. august 2012

Maja88

jeg snakker ALDRIG grimt til kassedamerne for jeg har selv siddet der...

men jeg bander og svovler af andre billister når jeg kører bil... de kan jo ikke høre det

Anmeld

28. august 2012

Muffin_girl

Kathepige skriver:

I forbindelse med et større projekt på journalisthøjskolen er jeg i gang med at undersøge, i hvor høj grad, der bliver talt grimt til folk omkring en. Kassedamen, cyklisten, p-vagten, bilisten osv.

Jeg vil MEGET gerne høre en begrundelse for, hvorfor i giver røflen til de personer

(Husk at skriv til mig, hvad i har svaret med en evt. begrundelse

På forhånd tak

Nej det gør jeg sørme ikke ..

Jeg er elev i et supermarked, og er udd.tjener.. Og kender bare de der flabede sure ubehøvlede kunder.. Og sådan en ønsker jeg ikke selv at være.. Er folk sure over for mig.. Så smiler jeg bare, eller ignorer det

Anmeld

28. august 2012

Muffin_girl

Muhmi skriver:

Hvis de taler grimt til mig, så får de tilbage af samme pose... Gider ikke finde mig i at blive talt ned til eller grimt til, fordi de har en dårlig dag...

Men som udgangspunkt starter jeg altid samtalen med et høfligt "hej" eller "undskyld, må jeg spørge dig om?" og et smil... Hvis tonen fra dem så er hård eller uhøflig fordi de har travlt, så bliver jeg irriteret, for jeg har arbejdet så meget i butik at jeg VED at de burde gå op deres kunder med "liv og sjæl" for det får de afvide ved hvert personalemøde at de skal...

Kan godt være at det virker dumt i nogles øjne... Men jeg kunne aldrig finde på at behandle mine kunder med andet end smil, venlige ord og prøve at virke forstående for lige netop deres problem... Man skal være serviceminded i en butik og sådan er det bare

Jeg kan SLET ikke modargumentere imod det du siger, fordi jeg er ENIG !  

Men nogel gange jeg dælme godt sætte mig ind i den frutration.. Men stadig retfærdigør det den ikke.. 

Men fx i den netto her hvor jeg bor, der er der bare varer i laaaaang baner i gangen, kunder til den anden ende, rod osv.. Og kan godt forstå det måtte virke håbløst engang imellem ..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.