Taler i grimt til kassedamen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Maise86

Kathepige skriver:

I forbindelse med et større projekt på journalisthøjskolen er jeg i gang med at undersøge, i hvor høj grad, der bliver talt grimt til folk omkring en. Kassedamen, cyklisten, p-vagten, bilisten osv.

Jeg vil MEGET gerne høre en begrundelse for, hvorfor i giver røflen til de personer

(Husk at skriv til mig, hvad i har svaret med en evt. begrundelse

På forhånd tak

Jeg har stemt nej, da jeg som regel taler pænt til alle. Men hvis jeg bliver dårlig behandlet eller de ikke taler pænt til mig, så taler jeg ikke pænt heller.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

.....

Nadia&Daniel skriver:

Dog kan alle og enhver falde i  

Kan komme med eks.

Vi skulle hente en pakke som vejede godt til, så manden tog den. Vi går hen til bilen. Min mand smider pakken af bag i bilen, og venter så med at gå hen til døren, da en ældre mand skal ud af hans bil (lige op af vores). Mand vælger så bare at stå ved døren, så min mand spørger pænt: "om jeg skubbe lidt til Dem?" (I kender talemåde)

Manden siger ja, og giver Daniel minimal plads til at komme ind i bilen. Jeg er ikke gået ind endnu, da Daniel skal åbne for mig indenfra (gammel bil). Jeg ser så damen ryste på hovedet og vender det hvide ud af øjene mens hun giver  Daniel blikket  Hendes mand "svare" tilbage til hende med en finger oppe ved panden mens han rækken tungen med og laver en lyd. Og de så derefter kigger på Daniel igen. Jeg vælger så at sige: "var det til min mand det der?"

Manden svar (på en tungnem måde): "Hvad?"

Jeg valgte så bare at ryste på hovedet og sætte mig ind.. Blev dog sur på mig selv over jeg ikke lige tog snakken fuldt ud.

Så lige her havde jeg svært ved t holde mig tilbage, og så alligevel gjorde jeg det. Lidt et side spor, da de "bare" var "alm." mennesker.

Ja, det er ikke alle der er lige søde

Det skal også siges at jeg har oplevet flere gange at p-bøde mænd ikke altid, er særlig retfærdige og venlige, og dem kan man da også hurtit farer i flindt over . Dog ikke overfor mig, men overfor andre.

Anmeld

28. august 2012

Silas&Mille

Jeg må nok desværre skrive ja, men er dog ikke sikker på at det direkte er at tale grimt til personen.

Men hvis der står en i kø fx bag mig når jeg har handlet og personen står helt oppe i nakken på mig, så beder jeg (tit) personen mindre pænt om at rykke tilbage. Jeg vil ikke have en til at stå i nakken af mig når jeg skal betale. Især ikke når jeg skal betale med kort.

Eller hvis der står en foran mig som spærre det hele så andre ikke kan komme til at betale. Har oplevet flere gange at nogle folk mener de skal stå med deres vogn bag dem, altså lige ved dankortterminal og sådan, når de skal pakke deres vare. Tag da for fa**** vognen med ned for enden af båndet og pak.

Men bortset fra det har jeg kun en gang talt grint til en p-vagt, men han gav mig så også en p-bøde 5 minutter før min tid udløb. Han var bare skide uheldig at jeg kom til tiden

Anmeld

28. august 2012

Solstrålebørn

Jeg taler pænt til folk... 

Dog ikke når jeg sidder i bilen og køre... Hvis en presser mig til at køre hurtigere end hvad jeg må fordi billisten bagved har travlt, så bander og svovler jeg i bilen... Men ikke overfor billisterne... 

Anmeld

28. august 2012

Finemoar<3

Solstrålebørn skriver:

Jeg taler pænt til folk... 

Dog ikke når jeg sidder i bilen og køre... Hvis en presser mig til at køre hurtigere end hvad jeg må fordi billisten bagved har travlt, så bander og svovler jeg i bilen... Men ikke overfor billisterne... 

Hvordan kan man presses til at køre hurtigere???

Det er da dit valg om du vil sætte farten op, du kan jo bare smide bilen ind til siden og lade fjolset komme forbi

Anmeld

28. august 2012

Solstrålebørn

Fine's-Moar skriver:

Hvordan kan man presses til at køre hurtigere???

Det er da dit valg om du vil sætte farten op, du kan jo bare smide bilen ind til siden og lade fjolset komme forbi

Man kan da nemt blive presset til at køre hurtigere ved at de køre helt op i røven af en ligger og gasser op og ned...

Jeg får intet ud af at køre ind til siden og lade idioten komme forbi... Næh nej, h*n må sq blive bagved eller overhale... Jeg holder den fart jeg må køre... 

Anmeld

28. august 2012

K&S

Strawberry skriver:

Jeg taler til andre som jeg selv vil tales til . Så jeg snakker pænt til andre. Har selv været kassedame, så jeg ved hvor meget det betyder med kunder der taler pænt til én

kunne ikke have skrevet det bedre selv

Anmeld

28. august 2012

Mother-love

Jeg har stemt nej. For jeg taler pænt til folk. Dog hvis der er en bilist eller lign der laver noget fuldstændig idiotisk åber jeg munden.

Men jeg kan godt undre mig over resultatet at der er så mange der stemmer nej.
For jeg har selv været ekspedient i mine forældres bageri igennem flere år. Og der er da godt nok ikke den ting jeg ikke er blevet kaldt fordi den ene slags grovrundstykke er udsolgt eller fordi jeg bad folk pænt om at fjerne deres møgbeskitte tasker fra disken eller fordi folk ikke fatter at man altså ikke må tage en hund med ind i en forretning med madvarer.
Men sjovt nok har det som regel altid været nogle ting der er blevet råb efter mig lige inden de gik ud af butikken så man ikke kunne nå at forsvare sig selv.
Dagligt blev jeg kaldt, møgluder, kælling og eller so. Jeg blev ret imun over for det til sidst men jeg har tit undret mig over hvorfor folk lader deres dårlige dag gå ud over ekspedienter.
Dem jeg oftes oplevet var de væreste det er mænd i jakkesæt. Fordi de netop mente at de var bedre end en ekspedient. Så jeg har tit sat dem på plads med ja hvis der ikke var nogen der tog disse jobs skulle finde sig i den behandling du giver folk så kunne du fandme ikke få dit brød. Det plejede mange gange at få dem til at stå meget flove bagefter. Men selvom jeg har mange år erfaring bag en kasse er det ikke det fag jeg vælger i fremtiden. Mit temperament er blevet ødelagt på det grundlag at man skal finde sig i utrolig meget. For mange der kommer fra arbejde som er trætte eller stresset ser ikke en ekspedient. Mange gange tænker jeg at folk ikke tænker over hvordan de behandler folk. For jeg oplevede flere gange at når jeg snakkede tilbage i samme tone som dem at de så sagde vil du snakke ordentligt. Og jeg sagde njaa når du snakker ordentligt til mig. Og flere af dem nægter at have snakket grimt til mig.

Anmeld

28. august 2012

Deaktiveret profil

Kathepige skriver:

I forbindelse med et større projekt på journalisthøjskolen er jeg i gang med at undersøge, i hvor høj grad, der bliver talt grimt til folk omkring en. Kassedamen, cyklisten, p-vagten, bilisten osv.

Jeg vil MEGET gerne høre en begrundelse for, hvorfor i giver røflen til de personer

(Husk at skriv til mig, hvad i har svaret med en evt. begrundelse

På forhånd tak

Hmm... 

Jeg har selv været kassedame i Fakta, og noget af det værste er simpelthen snobbede, sure og trælse folk der taler grimt til en, eller taler ned til en fordi man er kassedame! - Bare det at få et smil på sin arbejdsdag uanset hvilket arbejde man har, det gør altså en glad. 

Jeg taler ikke grimt til kassedamer, p-vagter mm.. Men hvis jeg f.eks er på kommunen, snakker i mobil med nogen, som har gjort noget dumt, f.eks krævet for mange penge, eller laver ged i noget, så kan jeg godt blive noget så hidsig! Og den får ikke for lidt. Men det skal så lige siges at jeg kun sviner de folk til som ikke har en forklaring på problemet, så bliver jeg gal. 

Anmeld

28. august 2012

sandramor

jeg har stemt blankt for jeg vil også sige det kommer an på situationen,

Jeg har selv arbejdet i butik i mange år så har stor forståelse for kassedamer og ved det er et hårdt og til tider anstregende job.

men der har bestemt været situationer hvor jeg bestemt ikke har talt pænt til vedkommende der sidder ved kassen.

der er bla en i vores brugs som bestemt IKKE egner sig til at sidde ved kassen. Hun er så sur og så tvær!!! hun sukker altid eller svarer møg irriteret til de ældre damer som måske er lidt langsomme eller har glemt at veje kartoflerne...

og da jeg overhørte hvordan hun talte til en MEGET ældre og meget forvirret dame forleden da flippede jeg godt nok ud på hende!! og sagde at jeg synes simpelthen den opførsel var forkastelig og hvis hun ikke kune vise hensyn og venlighed og hjælpsomhed så skulle hun måske finde sig et andet arbejde! basta bum!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.