Taler i grimt til kassedamen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Taler i grimt til fx p-vagten, kassedamen, til hinanden eller lignende?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.055 visninger
35 svar
0 synes godt om
28. august 2012

Flødebollen

I forbindelse med et større projekt på journalisthøjskolen er jeg i gang med at undersøge, i hvor høj grad, der bliver talt grimt til folk omkring en. Kassedamen, cyklisten, p-vagten, bilisten osv.

Jeg vil MEGET gerne høre en begrundelse for, hvorfor i giver røflen til de personer

(Husk at skriv til mig, hvad i har svaret med en evt. begrundelse

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

.....

Kathepige skriver:

I forbindelse med et større projekt på journalisthøjskolen er jeg i gang med at undersøge, i hvor høj grad, der bliver talt grimt til folk omkring en. Kassedamen, cyklisten, p-vagten, bilisten osv.

Jeg vil MEGET gerne høre en begrundelse for, hvorfor i giver røflen til de personer

(Husk at skriv til mig, hvad i har svaret med en evt. begrundelse

På forhånd tak

Jeg taler til andre som jeg selv vil tales til . Så jeg snakker pænt til andre. Har selv været kassedame, så jeg ved hvor meget det betyder med kunder der taler pænt til én

Anmeld

28. august 2012

MorDk

Jeg har altså stemt blankt! For mig kommer det helt an på situationen. Altså generelt taler jeg pænt til folk og er høflig osv. MEN jeg har da givet nogle cyklister og Bilister en ordentlig sviner.... fordi de bare ingen øjne har i hovedet. Har sgu været ved at blive kørt ned flere gange... også sammen med min søn fordi de kører som røv og nøgler...

Anmeld

28. august 2012

Ina33

Jeg synes da som udgangspunkt at jeg taler pænt til andre folk, uanset hvem de er.

Jeg vil dog godt fortælle om en oplevelese jeg havde, hvor jeg endte med at overfuse en p-vagt - noget jeg aldrig tidligere har gjort.

Min søn var meget syg, og jeg var alene med ham, jeg havde netop været på apoteket for at købe medicin til ham (med ham på armen), han havde lungebetændelse. Der var lang kø på apoteket, men jeg skynder mig ud, og ser til min stor ærgerelse at jeg har glemt at stille min p-skive, og der står en p-vagt ved min bil. Jeg siger til ham, åhh nej jeg har glemt at stille p-skiven (han havde endnu ikke udskrevet en afgift). Du har jo sat den helt forkert svarer han meget nedladende. Jeg siger igen, nej jeg har helt glemt at stille den, men jeg har kun lige været inde på apoteket. Manden bliver ved med at ville diskutere, og ender med at udskrive afgiften imens jeg står der. Jeg blev så rasende, måske mest af alt fordi han blev ved at ville diskutere med mig, og jeg stod med en meget syg dreng, og var træt og meget ked af det.

Jeg endte faktisk med at vræle hele vejen hjem i bilen...

Jeg har så senere hørt, at han ikke må udskrive afgift efter man er kommet hen til bilen. Jeg ved ikke om det passer, men det er egentlig også ligegyldigt, det handlede nok mest om at hvis han havde behandlet mig ordenligt, så havde jeg også behandlet ham ordenligt.

Anmeld

28. august 2012

Benjamins'mor

Har stemt nej.

Kan finde på at bande hvis folk køre særdeles dårligt, men jeg siger det for mig selv.

Anmeld

28. august 2012

Ciss

Jeg taler pænt til folk omkring mig.

Selv hvis de taler grimt til mig. Så tæller jeg til 10 og husker mig selv på, at sådan vil jeg ikke være.

Jeg kan ikke fordrage, hvis folk taler grimt/surt/nedsættende/groft til mig. Det kan faktisk plage mig længe bagefter. Så jeg anstrenger mig for ikke selv at være sådan.

(Det betyder jo ikke, at jeg ikke nogen gange godt kan skændes med manden, men det en helt anden situation, og jeg ville aldrig gøre noget tilsvarende i det offentlige rum og med mennesker, som jeg ikke kender meget meget godt.)

Anmeld

28. august 2012

Nadia&Daniel

Strawberry skriver:

Jeg taler til andre som jeg selv vil tales til . Så jeg snakker pænt til andre. Har selv været kassedame, så jeg ved hvor meget det betyder med kunder der taler pænt til én

Dog kan alle og enhver falde i  

Kan komme med eks.

Vi skulle hente en pakke som vejede godt til, så manden tog den. Vi går hen til bilen. Min mand smider pakken af bag i bilen, og venter så med at gå hen til døren, da en ældre mand skal ud af hans bil (lige op af vores). Mand vælger så bare at stå ved døren, så min mand spørger pænt: "om jeg skubbe lidt til Dem?" (I kender talemåde)

Manden siger ja, og giver Daniel minimal plads til at komme ind i bilen. Jeg er ikke gået ind endnu, da Daniel skal åbne for mig indenfra (gammel bil). Jeg ser så damen ryste på hovedet og vender det hvide ud af øjene mens hun giver  Daniel blikket  Hendes mand "svare" tilbage til hende med en finger oppe ved panden mens han rækken tungen med og laver en lyd. Og de så derefter kigger på Daniel igen. Jeg vælger så at sige: "var det til min mand det der?"

Manden svar (på en tungnem måde): "Hvad?"

Jeg valgte så bare at ryste på hovedet og sætte mig ind.. Blev dog sur på mig selv over jeg ikke lige tog snakken fuldt ud.

Så lige her havde jeg svært ved t holde mig tilbage, og så alligevel gjorde jeg det. Lidt et side spor, da de "bare" var "alm." mennesker.

Anmeld

28. august 2012

miig1989

Jeg har stemt nej ..
Men råber og skælder folk ud, hvis der sker noget slemt, men det er i situationer som fx var ude og cykle med et 10 årigt barn for et stykke tid siden, og her er der en bilist der ikke kigger sig for og bakker direkte ind i barnet. Her talte jeg rimelig grimt, men sagde efterfølgende undskyld, da der ikke var sket noget og bilisten var også rimelig chokeret ..

Anmeld

28. august 2012

Den lykkelige

Nej da! Absolut ikke!!

Anmeld

28. august 2012

miig1989

Ina33 skriver:

Jeg synes da som udgangspunkt at jeg taler pænt til andre folk, uanset hvem de er.

Jeg vil dog godt fortælle om en oplevelese jeg havde, hvor jeg endte med at overfuse en p-vagt - noget jeg aldrig tidligere har gjort.

Min søn var meget syg, og jeg var alene med ham, jeg havde netop været på apoteket for at købe medicin til ham (med ham på armen), han havde lungebetændelse. Der var lang kø på apoteket, men jeg skynder mig ud, og ser til min stor ærgerelse at jeg har glemt at stille min p-skive, og der står en p-vagt ved min bil. Jeg siger til ham, åhh nej jeg har glemt at stille p-skiven (han havde endnu ikke udskrevet en afgift). Du har jo sat den helt forkert svarer han meget nedladende. Jeg siger igen, nej jeg har helt glemt at stille den, men jeg har kun lige været inde på apoteket. Manden bliver ved med at ville diskutere, og ender med at udskrive afgiften imens jeg står der. Jeg blev så rasende, måske mest af alt fordi han blev ved at ville diskutere med mig, og jeg stod med en meget syg dreng, og var træt og meget ked af det.

Jeg endte faktisk med at vræle hele vejen hjem i bilen...

Jeg har så senere hørt, at han ikke må udskrive afgift efter man er kommet hen til bilen. Jeg ved ikke om det passer, men det er egentlig også ligegyldigt, det handlede nok mest om at hvis han havde behandlet mig ordenligt, så havde jeg også behandlet ham ordenligt.

Hvis han ikke har "afleveret" den til dig/bilen, kan du sådan set bare sætte dig ind og kører væk ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.