Lille ny hvalp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Hold da op! Vælge en hvalp når den er 4 dage! Tæven og hvalpene skal have RO i de første 14 dage og en hver opdrætter med respekt for sig selv og som tænker på sin hund, vil først tillade et besøg når hvalpene er 3 uger gamle og slet ikke lade fremmede mennesker at tage hvalpen op når den ikke er ældre.

Når det så er sagt, undrer jeg mig også over at I kunne vælge. I aner jo ingenting om hvalpens personlighed og det er først ved 7-ugers alderen hvalpenes personlighed kan testes i beskrives og det er på denne måde sikrer man sig, at man vælger den helt rigtige.

Dejligt du lige kom med din mening der.

Det er for det første ikke mig der står med hvalpen og det er den eneste af kuldet der er en han og hvorfor jeg vælger ham er vel min sag.

Du forstår jo lige at pille glæden ud af at jeg har købt mig en hund efter tabet af vores gamle jeg ved godt hvordan det forgår jeg har skam haft hund før som desværre gik hen og blev gammel og træt.

Jeg spurte efter navn ikke efter at blive trampet på. Og hvis du ikke har et navn at komme med så lad være med at besvare.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Anonym trådstarter

Vidunderligeunger skriver:

må tilslutte mig de øvrige og skrive at jeg bliver ked af at der ikke er mere "styr" på tingene dér hvor I skal have hund.. :/ 

Hvis det var mig, ville jeg vælge et sted hvor de respekterede hundemor/hvalp og ikke lod andre holde dem i minimun 14 dage..

ved godt det ikke var det du søgte svar på, men kunne ikke lade være at svare. 

Som sagt før er det ikke mig der holder den men hende der har hunden.

Jeg tog der ud nu også for at se hvad sind hunde moren har når hun lige har fået hvalpe. Om hun passet på dem men ikke var aggrasiv. Jeg kender dem og er ikke første gang jeg har set dem. Men ville gerne se hvordan mor var over for alle andre når hun havde hvalpe.

Ved ikke om det giver meget mening for jeg der er så kloge på hunde men det er jo mig der skal leve med hunden.

Anmeld

28. august 2012

TeamRocket

Anonym : skriver

Det er ikke mig der står med hunden. Det er hende der har hunden.

Tak for svar.

Nå jamen hende er hundemor jo sikkert tryg ved. :-) så er det bare at vente. Kan huske da vi ventede på vores hvalp, det var 8 lange uger. Men bestemt ventetiden værd.

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Nå jamen hende er hundemor jo sikkert tryg ved. :-) så er det bare at vente. Kan huske da vi ventede på vores hvalp, det var 8 lange uger. Men bestemt ventetiden værd.

Ja syntes også der er lang tid til den 19 okt nu. mest fordi jeg savner at have en hund i huset og så bare komme til at lære den her lille ny at kende.

Måtte jo af med min dejlig hund der nået at blive 11 år og der er bare alt for stille her hjemme nu.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. august 2012

MorDk

Lenchick skriver:

Hold da op! Vælge en hvalp når den er 4 dage! Tæven og hvalpene skal have RO i de første 14 dage og en hver opdrætter med respekt for sig selv og som tænker på sin hund, vil først tillade et besøg når hvalpene er 3 uger gamle og slet ikke lade fremmede mennesker at tage hvalpen op når den ikke er ældre.

Når det så er sagt, undrer jeg mig også over at I kunne vælge. I aner jo ingenting om hvalpens personlighed og det er først ved 7-ugers alderen hvalpenes personlighed kan testes i beskrives og det er på denne måde sikrer man sig, at man vælger den helt rigtige.

Her må jeg erklærer mig enig...

Anmeld

28. august 2012

MorDk

Her er forslag til nogle navne:

• Keno

• Malik

• Benjii

Anmeld

28. august 2012

Stivdie

Jeg synes din fine lille nye vuffer skal hedde Disko/Disco. Du kan også kalde den Intro eller Chili (men det er vist mere til en Tæve).
Balder eller Thor kunne også være sødt

Anmeld

28. august 2012

M&N

Lenchick skriver:

Anmeld

28. august 2012

VØS

Anonym skriver:

Har lige været ude og vælge vores nye hund idag. Det er en lille schæfer han på 4 dage og han er bare for nuser.

Men nu kan vi ikke blive helt enig om hvad han skal hede. Kom gerne med gode ideer.

Hvor ser han da bare sød og dejlig ud
Jeg tænkte Ringo, da jeg så ham på billedet, og så er det et navn der kan kaldes på, du ved Riiingoooo
Tror og håber i bliver glade for det lille nye familiemedlem, de er jo dejlige de hunde

Anmeld

28. august 2012

IT-nørd

Anonym skriver:

Dejligt du lige kom med din mening der.

Det er for det første ikke mig der står med hvalpen og det er den eneste af kuldet der er en han og hvorfor jeg vælger ham er vel min sag.

Du forstår jo lige at pille glæden ud af at jeg har købt mig en hund efter tabet af vores gamle jeg ved godt hvordan det forgår jeg har skam haft hund før som desværre gik hen og blev gammel og træt.

Jeg spurte efter navn ikke efter at blive trampet på. Og hvis du ikke har et navn at komme med så lad være med at besvare.

Jeg holder stadig fast i min mening. Det er dybt uansvarligt at lukke fremmede mennesker ind i sit hus når hvalpene kun er 4 dage gamle. Du vil vurdere tævens temperament når hun lige er født? >Tæven har lige været igennem en fødsel, hormonerne raser i hendes krop og hun skal f....e ikke stresses af besøg!!! Så er den ikke længere!

Jeg nævner slet ikke risikoen for at miste hele kuldet pga herpes virus, som besøgere kan slæbe med sig til så nyt et kuld.

OG det er lige meget, at du kender dem... Her i huset må INGEN komme i nærheden af hvalpene før de er 3 uger gamle og bliver flyttet fra soveværelset og ud til alrummet. Heller ikke vores forældre eller søskende. Mine svigerforældre skulle have en hvalp fra vores sidste kuld og de skulle have 1 af de to tæver der var. De måtte vente pænt til hvalpene blev 3 uger. Jeg sendte dog mange billeder, selvom de bor lige i nærheden.

Efter 3-ugers alderen modtager vi besøg, gerne hver dag og hvalpene må leges med, for både børn (under opsyn) og voksne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.