Hvordan ville du tag det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

Brams

Anonym skriver:

Jeg skriver anno i tilfælde af at nogle bekendte skulle støde på det

Sagen er den, at min svigerinde for et halvt års tid siden fik en dreng. Vi købte selvfølgelig gaver til (dyre gaver Katvig, Hummel og Småfolk)
Kan nu se at hun har sat det hele til salg på FB (ved godt at de ikke kan bruge det for evigt) Men jeg blev nu lidt harm over at se alt de tøj ligge til salg der.

Hvordan ville du reagere? Og ville du sælge noget du havde fået i gave?

Synes det er ok at sælge, det er jo deres tøj og hvis barnet ikke kan passe det længere er det da smart at få penge ind til at kunne købe noget andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

Eliza

gir du mig en gave så er det MIN.. om jeg vil plante blomster i det, pudse vinduer eller sælge det videre er fuldstændigt underordnet.. 

Men jeg syntes da det er en go ide at hun sælger det så det ikke fylder og samler støv.. og ville du ikke blive mere sur/skuffet/ked, hvis du endag så at Hummel trøjen blev brugt til at tørre finger i når far har været ude og roede med biler?? 

er det så ikke bedre at alle vinder?? hun får lidt slanter på lommen, evt så han kan få nyt tøj.. tøjet får "et nyt liv" og ender ikke som klud eller støvsamler 

Anmeld

28. august 2012

mrsminimus

2skønnebørn skriver:

ja, hvis ikke barnet kan passe det mere, og de ikke forventer at få en lille til som kan bruge det, så ser jeg ikke noget galt i at de har solgt det. Det er jo bare tøj....

havde det fx. været noget mere personligt, ville jeg nok føle mig stødt.

Undskyld jeg spørger men hvorfor er tøj ikke personligt??? det er da gaver til barnet der er tale om går jeg ud fra??? man kan da ikke sælge andres gaver uanset om det så er ens barns...

Anmeld

28. august 2012

mrsminimus

tanja. skriver:

Ja det ville jeg da, hvad er du harm over? At du ikke får de få kroner det indebringer

Ej undskyld hvad er det for en kommentar... sorry... Så vidt jeg kan se er der ingen der har skrevet noget om penge men at man har brugt tid samt penge på en gave til et lille barn og som moren så vælger at sælge...

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

mrsminimus skriver:

Ej undskyld hvad er det for en kommentar... sorry... Så vidt jeg kan se er der ingen der har skrevet noget om penge men at man har brugt tid samt penge på en gave til et lille barn og som moren så vælger at sælge...

Anmeld

28. august 2012

.....

Laulund87 skriver:

Hvrofor pokker skulle hun ikke sælge det hvis drengen ikke kan passe det mere?

Jeg har ikke gemt alt vi har fået i gave til vores datter. Det er da blevet solgt løbende, når det ikke kunne bruges mere.

Enig her

Ville kun gemme det tøj der så ud som næsten nyt, hvis man vidste at man ville få en pige eller dreng mere, som ville få glæde at tøjet, ellers er der virkelig ikke nogen grund til at beholde det

Anmeld

28. august 2012

mrsminimus

Syntes virkelig nogen af jer der er herinde ikk burde kommenter hvorfor skal folk tales SÅ grimt til fordi de har nogen føelser de gerne vil dele man behøver vel ikke have sammen mening som andre men man kan vel sige sin egen mening på en pæn måde...

Kære anonym, helt personligt kan jeg godt forstå dig ved godt der er mange forskellige måder at gøre tingene på og er sikker på din svigerinde ikke gør det for at støde dig...

Syntes ikke selv man kan være bekendt at sælge ting eller tøj ens barn har fået og SLET ikke barselsgaverne som er de først gaver barnet har fået samt fødselsgaver... UANSET om det er tøj eller legetøj... Kunne jo være ens barn ville videre give til deres egne børn...

Det skal lige siges jeg selv har mit eget tøj og legetøj og er meget glad for i dag og kunne videre give til min datter...

Anmeld

28. august 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
mrsminimus skriver:

Undskyld jeg spørger men hvorfor er tøj ikke personligt??? det er da gaver til barnet der er tale om går jeg ud fra??? man kan da ikke sælge andres gaver uanset om det så er ens barns...

ja, men tøj er i min verden noget du vokser fra og på et tidspunkt ikke kan bruge mere, hvis jeg skulle gemme alt tøj mine børn har fået i gaver, ja så kunne vi hurtigt få fyldt loftet op.

jeg mener det er beder at sælge det, end det står på loftet og gør ingen nytte.

Selvfølgelig er en tøjgave også personlig, men jeg mener ikke jeg er forpligtet til at gemme den for tid og evigt, som jeg fx. ville gøre med en sparegris med navn på, eller et smykke .

Anmeld

28. august 2012

Frk.Nissen

mrsminimus skriver:

Syntes virkelig nogen af jer der er herinde ikk burde kommenter hvorfor skal folk tales SÅ grimt til fordi de har nogen føelser de gerne vil dele man behøver vel ikke have sammen mening som andre men man kan vel sige sin egen mening på en pæn måde...

Kære anonym, helt personligt kan jeg godt forstå dig ved godt der er mange forskellige måder at gøre tingene på og er sikker på din svigerinde ikke gør det for at støde dig...

Syntes ikke selv man kan være bekendt at sælge ting eller tøj ens barn har fået og SLET ikke barselsgaverne som er de først gaver barnet har fået samt fødselsgaver... UANSET om det er tøj eller legetøj... Kunne jo være ens barn ville videre give til deres egne børn...

Det skal lige siges jeg selv har mit eget tøj og legetøj og er meget glad for i dag og kunne videre give til min datter...

Jeg vil give dig i det du skriver

Der nogle folk herinde som skulle tænke før de svare, og måske lige læse deres svar inden de sender det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.