Hvordan ville du tag det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2012

L&V

Anonym skriver:

Jeg skriver anno i tilfælde af at nogle bekendte skulle støde på det

Sagen er den, at min svigerinde for et halvt års tid siden fik en dreng. Vi købte selvfølgelig gaver til (dyre gaver Katvig, Hummel og Småfolk)
Kan nu se at hun har sat det hele til salg på FB (ved godt at de ikke kan bruge det for evigt) Men jeg blev nu lidt harm over at se alt de tøj ligge til salg der.

Hvordan ville du reagere? Og ville du sælge noget du havde fået i gave?

Ja det ser jeg intet forkert i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

Fenja09

Jeg ville ikke tage det personligt - jeg ville måske nærmere glæde mig over at de kan sælge det og købe noget nyt som deres dreng kan få glæde af. Man kan ikke gemme alt - ydermere kan man ikke huske alle de gaver man har fået og hvem man har fået det fra.

Jeg har selv solgt lidt - også de dyrere mærker for det er det eneste hvor der kan komme lidt penge ind igen. Ellers har jeg faktisk gemt det meste, hvis nu der skulle komme en lillesøster en dag.

/Fenja

Anmeld

26. august 2012

Becks

Ej det ville jeg virkelig hoppe op og falde ned på igen

Jeg har da også givet tøj og legetøj igennem tiden, og det er da blevet givet/solgt til andre.. Jeg er kun glad for andre kan bruge det

Anmeld

26. august 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Sagen er den, at min svigerinde for et halvt års tid siden fik en dreng. Vi købte selvfølgelig gaver til (dyre gaver Katvig, Hummel og Småfolk)
Kan nu se at hun har sat det hele til salg på FB (ved godt at de ikke kan bruge det for evigt) Men jeg blev nu lidt harm over at se alt de tøj ligge til salg der.

Efter min mening, er det ikke noget man bør blive harm over Du har givet det væk, så det er ikke dit. Som du selv siger, kan de jo ikke bruge det mere. Så kan man jo lige så godt få lidt ud af det, i stedet for at smide det til genbrug eller andet.

Anmeld

26. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Nu er jeg nok den eneste her der godt kan forstå dig. Det er princippet i at du har givet noget tøj til din svigerinde og nu sælger hun det og får penge for det. Der er 2 ting i det som jeg ser på det.

1. Der bliver solgt noget som du har givet til hende i en god mening. Altså en gave.

2. Hun får penge for noget som hun slet ikke har betalt/købt for i sin tid.

Men ok.....hellere at det bliver solgt væk til nogen der kan bruge det istedet for at det bliver smidt væk....

Anmeld

27. august 2012

MortilElias2010

Hvis du personligt havde strukket det til deres barn eller på anden måde fabrikeret det til barnet, så ville jeg også blive ked af det for ville håbe at det var noget de ville gemme til evigt minde. Men noget du har set, købt, givet - hop op og fald ned på det. Små sko. 

Jeg har gemt det tøj jeg selv havde på da jeg var lille, hans første hosiptalstøj, og den slags. Resten er blevet til Givet til genbrug. Andre skal have lige så stor glæde af det som jeg om det er så er mærketøj (så skulle det være givet i gave, for køber det ikke selv - heller ikke i gave) eller bare Føtex, Brugsen, H&M tøj så er der nogen der ingen penge har så derfor slår jeg hånd for genbrug. Nu er det nat, er træt og syntes tankerne og ordenen får sværere ved at koble sig sammen til en forståelig masse. God mandag alle 

Anmeld

27. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Der er i mine øjene ik noget at blive harm over! Du har givet dem en gave, som de nu ka gøre med hva de vil, og det er da dejligt at de så ka tjene lidt penge på det. Ka jo være at de går ud og køber nyt tøj til sønnen for det! 

Ville du også være blevet træt af, at de feks havde gået ud og byttet gaven, købt noget billiger tøj og fået lidt penge tilbage? Vh stine

Anmeld

27. august 2012

anynom

Jeg kan godt følge dig - lidt. Jeg kunne ikke selv finde på at sælge noget Isabel har fået i gave. Ja heller ikke det min mor har betalt.
Men jeg tror ikke jeg ville blive harm hvis folk solgte gaver - det er i mine øjne helt op til den enkelte.
Jeg bliver derimod lidt harm hvis jeg har givet en gave væk (med byttemærke) som ikke bliver brugt. Hvorfor så ikke bytte det til noget man bruger i stedet?

Anmeld

27. august 2012

Silas&Mille

Vi gør det samme her.

Er dog lige stoppet med at sælge mere lige nu, da der kommer to piger i familien til november og en veninde venter en dreng til december.

Men kendte jeg ikke nogen der skulle have børn lige nu, sælger jeg også det Silas og Mille er vokset ud af.

Anmeld

27. august 2012

Ina33

Anonym skriver:

Ja jeg ville sælge det. Tøj mine børn ikke kan passe mere, sælger jeg uanset om de har fået det i gave, eller om jeg selv har købt det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.