Hvordan ville du tag det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.287 visninger
39 svar
0 synes godt om
26. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver anno i tilfælde af at nogle bekendte skulle støde på det

Sagen er den, at min svigerinde for et halvt års tid siden fik en dreng. Vi købte selvfølgelig gaver til (dyre gaver Katvig, Hummel og Småfolk)
Kan nu se at hun har sat det hele til salg på FB (ved godt at de ikke kan bruge det for evigt) Men jeg blev nu lidt harm over at se alt de tøj ligge til salg der.

Hvordan ville du reagere? Og ville du sælge noget du havde fået i gave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

bøllen

Ja det ville jeg. Hvis det er blevet for lille, ville jeg sælge. Og bruge pegene til større tøj.

Men jeg gemmer heller ikke rigtig noget, alt vi ikke bruger bliver forsøgt at sælge 

Anmeld

26. august 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Sagen er den, at min svigerinde for et halvt års tid siden fik en dreng. Vi købte selvfølgelig gaver til (dyre gaver Katvig, Hummel og Småfolk)
Kan nu se at hun har sat det hele til salg på FB (ved godt at de ikke kan bruge det for evigt) Men jeg blev nu lidt harm over at se alt de tøj ligge til salg der.

ja, hvis ikke barnet kan passe det mere, og de ikke forventer at få en lille til som kan bruge det, så ser jeg ikke noget galt i at de har solgt det. Det er jo bare tøj....

havde det fx. været noget mere personligt, ville jeg nok føle mig stødt.

Anmeld

26. august 2012

serinasmor

Anonym skriver:

hmmmm ... 

ja det ville jeg ... nu sælger jeg ikke noget af serinas tøj .. men gemmer til den næste - eller den næste indenfor familien måske ... men det kommer da også videre der ... og nej - jeg sorterer da ikke tøj jeg har fået i gave fra og gemmer det til evig tid ...

men har solgt andre ting vi har fået i gave til hende .. bla en hoppegynge 

synes du er blevet harm helt uden grund

Anmeld

26. august 2012

Laulund87

Hvrofor pokker skulle hun ikke sælge det hvis drengen ikke kan passe det mere?

Jeg har ikke gemt alt vi har fået i gave til vores datter. Det er da blevet solgt løbende, når det ikke kunne bruges mere.

Anmeld

26. august 2012

Underskøn

Anonym skriver:

Jeg forstår ikke helt hvad du er harm over? 

Du har givet nogen gaver, som modtageren nu ikke længere kan bruge, ligegyldigt hvad grunden måtte være, og nu du harm over at modtageren vælger at sælge noget som du på ingen måde ejer eller har førsteret til....???

Du fornemmer uden tvivl hvad jeg syns.

Anmeld

26. august 2012

B&J

ja det ville jeg altså sælge det..

men lige nu gemmer vi alt vores søns tøj det der kan gemmes for tænk nu hvis vi fik en lille ny dreng

Anmeld

26. august 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

Ja, det ville jeg - og det har jeg. Hvis vi skulle gemme alt det tøj, vi har fået i gave, så ville loftet være på bristepunktet... Vores børn har en flyttekasse hver, som vi gemmer specielle ting i - lidt tøj, personlige gaver, yndlingslegetøj osv. Vi har også solgt legetøj, som vi fik i gave, når ungerne ikke gad det mere - noget af alt det mekaniske, der larmer helt vildt. Man kan jo ikke gemme alt, de får.

Anmeld

26. august 2012

Benjamins'mor

Hvis det er blevet for småt, ja. Det har jeg også gjort.

Gemmer da også noget, men synes ikke at nr. 2 (LÆS: når der kommer sådan en, og/eller hvis det bliver en dreng) kun skal gå i genbrugs tøj, han skal også have nyt og så får man ikke alt det andet brugt.

Jeg kan ikke se problemet, og jeg ville ikke selv blive sur.
Men man er jo forskellige og Gud ske tak og lov for det!

Anmeld

26. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg forstår ikke problemet.

Næsten alt det tøj, min søn er vokset ud af skal jeg sælge på loppemarked på lørdag, og der er meget af det, jeg har fået i gave.

Det er vel netop en gave - altså noget, du giver til en anden person, som denne må gøre med, hvad han/hun vil inkl at smide det i skraldespanden/give det væk/låne det ud/sælge det.
Det er jo ikke længere noget, du ejer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.